Moravskoslezský kraj řeší budoucnost vlaků
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - Náměstek hejtmana pro chytrý region a dopravu Jakub Unucka začal z pověření krajské rady jednat s Českými drahami o budoucnosti železniční dopravy v regionu.
Na konci roku 2019 totiž vyprší desetiletá smlouva mezi krajem a Českými drahami o provozování vlaků. RegioJetu se to nelíbí...
Budoucnost železnice by měla být v Českých drahách (24. června 2016, Ondra Kašpárek).
Stát navíc vyhlásil dotační program na nákup nových vlakových souprav. Chce-li v něm Moravskoslezský kraj uspět a získat alespoň 1,7 miliardy korun na nákup 12 souprav, musí mít o nových podmínkách železniční dopravy na svých tratích jasno už do konce letošního roku.
"Odstartovali jsme intenzivní jednání o budoucnosti železniční dopravy v našem regionu se zástupci Českých drah, ve kterých budeme pokračovat. Do prosincového zastupitelstva bychom měli mít stanoveny jakési mantinely. Pokud se nám nepodaří se s Českými drahami dohodnout, budeme jednat s dalšími dopravci," řekl Jakub Unucka, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro chytrý region a dopravu.
Proti kraji je RegioJet, jednání se chce účastnit také (24. června 2016, Ondra Kašpárek).
Zakázku kraj zatím plánuje přiklepnout Českým drahám, které provozují většinu vlaků v kraji, a to na základě přímého zadání. To se ale nelíbí společnosti RegioJet. "Takzvané přímé zadání je možné pouze tam, kde by se nenašel žádný dopravce, který by reagoval na vyhlášené výběrové řízení," uvedl tiskový mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj a dodal, že do takového výběrového řízení by se nepřihlásil jen RegioJet, ale také další dopravci.
Moravskoslezský kraj nyní dotuje dopravu částkou 900 milionů korun, podobnou sumu vynakládá také na autobusovou dopravu. "Výši prostředků, které putují do železniční dopravy, chceme zachovat, ale zároveň chceme kvalitnější služby – ať už jde o nové vlaky či častější spoje," dodal náměstek Jakub Unucka.
Celkově jde o dotace a investici na nové vlaky (24. června 2016, Ondra Kašpárek).