Zlínský kraj připravuje modernizaci železnice
ZLÍNSKÝ KRAJ - Při jednání za účasti zástupců Českých drah, Správy železniční dopravní cesty a Zlínského kraje byla nastolena témata, která kraj aktuálně považuje v železniční dopravě za nejdůležitější.
Šlo o modernizaci tratě mezi Otrokovicemi a Vizovicemi, z Hranic na Moravě ke slovenským hranicím a také rozvoj na Slovácku...
Motorová jednotka na nádraží v Otrokovicích (21. července 2015, Filip Vlček).
"Co se týká dlouho očekávané modernizace trati Otrokovice - Zlín - Vizovice, zazněla ze strany zástupců Správy železniční dopravní cesty důležitá informace o tom, že v současné době je již hotova dokumentace pro územní řízení a čeká se na posouzení stavby z hlediska vlivů na životní prostředí, tedy proces EIA," informoval Pavel Botek. V této souvislosti se mluvilo také o tom, že Ministerstvo dopravy se nyní zabývá jejími celkovými náklady, které byly oproti původním předpokladům navýšeny na 12 miliard korun.
Podle zástupců Správy železniční dopravní cesty, která je investorem stavby, je důvodem její technická náročnost (protihlukové stěny, mimoúrovňová křížení, tunel atd.). "Tyto důvody považujeme za zcela objektivní a budeme při komunikaci s ministerstvem trvat na realizaci této stavby v navržené variantě, neboť se z našeho pohledu jedná o akci zcela zásadního významu, která přinese nejen zvýšení traťové rychlosti a přepravní kapacity, ale také zlepšení komfortu pro cestující, zkrácení jízdních dob a snížení emisí i hlučnosti, " řekl Pavel Botek.
Regionova odjždějící ze Zlína-střed do Otrokovic (21. července 2015, Filip Vlček).
Mnohem dále je proces modernizace železniční trati číslo 280, kde byla dokončena studie proveditelnosti a v současnosti se zde již například připravuje projektová dokumentace pro získání stavebního povolení na modernizaci osmikilometrového úseku mezi Valašským Meziříčím a Hustopečemi nad Bečvou, po jejímž dokončení zde bude moci být zvýšena traťová rychlost až na 160 km/h. Kromě vylepšení samotné železnice by se měli cestující dočkat i nových dopravních terminálů ve Valašském Meziříčí a Vsetíně, které umožní snazší přestup mezi vlaky a autobusy.
Modernizaci důležitých železničních tratí na Slovácku musí podle Pavla Botka kraj podpořit zejména tím, že zpracuje aktuální Plán dopravní obslužnosti, který pro toto území bude definovat možnosti jeho dalšího dopravního rozvoje, jako například zavedení integrovaného dopravního systému.
Motorová jednotka ve stanici Zlín-střed (21. července 2015, Filip Vlček).