Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Začala tříletá rekonstrukce Negrelliho viaduktu

PRAHA - Rekonstrukce jedné z ikon pražské železniční dopravy, Negrelliho viaduktu mezi Karlínem a Holešovicemi, začala. Od ranních hodin v úterý 4. července to vědí i cestující, vlaky totiž tudy na dva roky zmizely.

Celá rekonstrukce si vyžádá 1,4 miliardy korun, téměř miliardu ale zadotuje Evropská unie. Hotovo by mělo být do tří let...


Negrelliho viadukt v Praze před rekonstrukcí (21. června 2017, Michal Fořt).

Oprava mostu změnila jízdní řády na dvou tratích, a sice na trati 090 z Prahy do Kralup nad Vltavou, Ústí nad Labem do Děčína, a na trati 120 z Prahy do Kladna a Rakovníku. "Rychlíky z Prahy do Děčína jedou z, respektive na Masarykovo nádraží odklonem přes stanici Praha-Holešovice," uvedl tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský s tím, že odjezdy vlaků z Masarykova nádraží jsou o 5 minut dříve podobně, jako příjezdy. 

Osobní vlaky z Prahy do Kralup nad Vltavou a dále do Ústí nad Labem jsou vedeny také přes holešovické nádraží s tím, že nezastavují v zastávce Praha Holešovice zastávka. I v tomto případě jsou odjezdy a příjezdy vlaků z Masarykova nádraží o několik minut posunuté. Spěšné vlaky do Loun jedou stejnou trasou.


Tudy nyní již vlaky neprojedou (21. června 2017, Michal Fořt).

Horší situace nastala u rychlíků, spěšných vlaků a osobních vlaků z Prahy do Kladna. "Ty jsou ukončeny, respektive začínají buď ve stanici Praha Bubny Vltavská v blízkosti stanice metra C, nebo pak ve stanici Praha-Dejvice," doplnil Petr Šťáhlavský s tím, že osobní vlaky směr Středokluky začínají a končí svou jízdu ve stanici Praha-Dejvice. U několika málo spojů na tratích 090 a 120 pak platí dílčí odlišná omezení.

Stáhněte si...
- Výlukový jízdní řád železniční tratě 090 si stáhněte zde.
- Výlukový jízdní řád železniční tratě 120 si stáhněte zde.
  (zdroj: České dráhy).


Viadukt nad Sokolovskou ulicí v Karlíně (21. června 2017, Michal Fořt).

Po viaduktu se v současné době může jezdit maximálně čtyřicítkou, po rekonstrukci se traťová rychlost zvýší až na 60 km/h. "Tím dojde k výraznému zvýšení plynulosti provozu. Moderní zabezpečovací a sdělovací technika zajistí vyšší bezpečnost provozu," uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý a zároveň dodal, že rekonstrukce samozřejmě zásadním způsobem ovlivní vlakovou dopravu.

"Rekonstrukce železničního spodku a nový svršek se odrazí na kvalitě cestování v podobě klidné a plynulé jízdy. Pro nás je to svým způsobem unikátní projekt, neboť se jedná o modernizaci a rekonstrukci funkčního a vytíženého dopravního objektu, který je ale zároveň technickou kulturní památkou," sdělil předseda představenstva společnosti Hochtief CZ Tomáš Bílek. Sanací projde všech 99 původních mostních oblouků. Nahradí se pouze dvě mostní konstrukce z pozdějšího období, které překonávají ulici Prvního pluku a Křižíkovu.


Z mostu na obyvatele dývá historie (21. června 2017, Michal Fořt).

Opraví se rovněž tzv. spojovací viadukt, který v roce 1875 umožnil přímé spojení stanic v Bubnech a Libni mimo dnešní Masarykovo nádraží. V současné době se na něm provozuje pouze jedna ze dvou kolejí, vzhledem k předpokládané budoucí intenzitě provozu zde bude v rámci rekonstrukce položena pouze kolej jedna. Součástí projektu je rovněž vybourání veškerých zastavěných kleneb a nepůvodních přístaveb s výjimkou trafostanice u Křižíkovy ulice. Oblouky u autobusového nádraží Florenc se opět z jedné strany zazdí, aby se usměrnil pohyb chodců.

Stavba s názvem Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je spolufinancovaná Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy. Plánované celkové investiční náklady projektu dosahují 1,4 miliardy korun s tím, že míra podpory Evropskou unií je 85% ze způsobilých nákladů. Výše dotace činí maximálně zhruba 990 milionů korun.


Negrelliho viadukt viditelný od Florence (21. června 2017, Michal Fořt).

"Zahájení rekonstrukce Negrelliho viaduktu je zároveň první etapou výstavby spojení mezi Masarykovým nádražím a Letištěm Václava Havla, které se řadí mezi vládní prioritní projekty. Věřím, že další fáze výstavby komplexního spojení Masarykovo nádraží - Kladno - Letiště Václava Havla budou brzy následovat. Zároveň mě velmi těší, že se na opravu viaduktu podařilo získat velkou část prostředků z fondů Evropské unie z programu Nástroj pro propojení Evropy," dodal předseda vlády České republiky Bohuslav Sobotka.

Viadukt z pískovcových a žulových kvádrů byl vybudován v letech 1846 až 1850. Vede z Karlína přes ostrov Štvanice do Holešovic v celkové délce 1110 metrů. Po Karlově mostě je druhým nejstarším přemostěním Vltavy v Praze. Po záplavách v roce 2002 se viadukt stal nedílnou součástí protipovodňové ochrany. V mostních pilířích na obou stranách Vltavy je zabudovaná konstrukce, do které se v případě potřeby osadí mobilní protipovodňové bariéry.


Začíná v Holešovicích a končí v Karlíně (21. června 2017, Michal Fořt).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!