Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Ministerstvo dopravy pokračuje v otevírání trhu

PRAHA - Vláda schválila nový materiál Ministerstva dopravy vztahující se k otevírání trhu v dálkové železniční dopravě. Obsahuje konkrétní informace o postupu ministerstva při zadání veřejných služeb.

Obsahuje i aktualizovaný harmonogram otevírání trhu. V první vlně se soutěže připraví pro až šest dotovaných rychlíkových linek...


Konkurenceschopnost je důležitým faktorem (24. března 2016, Filip Vlček).

Podle vládního plánu se bude vybírat dopravce pro linku R14 Liberec - Pardubice společně s linkou R15 Liberec - Ústí nad Labem s předpokladem zahájení provozu od jízdního řádu 2020/2021, dále linka R27 Ostrava - Opava - Olomouc s předpokladem od stejného data, a dále nově linka R10 v úseku Praha - Hradec Králové s linkami R23 Kolín - Ústí nad Labem a R9 Praha - Havlíčkův Brod - Brno s předpokladem od dalšího jízdního řádu. "Otevírání trhu v železniční dopravě se roky slibuje, soukromého dopravce jsme ale na státem dotovanou linku poprvé pustili na konci loňského roku mezi Plzní a Mostem. Na vybraných linkách chceme dále soutěžit a postupně trh uvolňovat," uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Různými dopravci za jednotný tarif?

Do roku 2019 ministerstvo dopravy musí rozhodnout o způsobu zajištění veřejných služeb v dálkové dopravě. S tímto termínem úřad i nadále počítá. Pro úspěšný start soutěží je třeba vyřešit problematiku tzv. 'režijního jízdného'. To by i s ohledem na dřívější rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže nemělo být zákonným závazkem, ale zaměstnaneckým benefitem. Do budoucna je rovněž cílem ministerstva zavést takzvanou tarifní integraci, která umožní cestujícím využít služby různých dopravců za jednotný tarif.


Z Prahy do Českých Budějovic a Linze už je trh otevřen (23. dubna 2016, Jan Procházka).

Už v předchozích materiálech pro jednání vlády ministerstvo jasně deklarovalo, že mimo systém postupných soutěží se předpokládá rovněž přímé zadání Českým drahám, zejména na páteřních linkách. Mimo režim soutěží tak bude i nadále v přechodném období do roku 2033 předvídán i systém přímého zadání státem vlastněnému dopravci.

Nový model mezi Prahou a Plzní

Podobně jako na lince Ex7/R17 Praha - České Budějovice - Linz, kde už od loňského prosince nově jezdí expresní vlaky, se na současné lince R6 Praha - Plzeň - München/Cheb/Klatovy předpokládá zavedení expresních vlaků nové linky Ex6 střídavě v relacích Praha - München a Praha - Cheb. Tyto vlaky pojedou bez zastavení v celém úseku Praha - Plzeň a v dalších úsecích Plzeň - Domažlice a Plzeň - Cheb obslouží rychlíkové zastávky stejně jako doposud. Spojení mezi Prahou a Plzní se tak zrychlí o zhruba 30 minut, k čemuž přispěje i pokračující modernizace této trati. Vedle toho bude provozována samostatná rychlíková linka R16 Praha - Klatovy, která obslouží všechny rychlíkové stanice mezi Prahou a Plzní.


Také Brno se dočká otevřeného železničního trhu (24. července 2014, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!