Autovlak na Slovensko loni převezl 16 tisíc aut
ČESKÁ REPUBLIKA - Autovlaky provozované v kooperaci národních dopravců České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko loni přepravily mezi Českem a Slovenskem 16 tisíc osobních automobilů a motocyklů.
Podle dlouhodobých kompletních statistik jde o meziroční nárůst přepravy automobilů a motocyklů o téměř 10 procent...
Autovlakem cestuje více aut (nedatováno, České dráhy).
"Více zákazníků jsme zaznamenali jak u trojice nočních autovlaků, které jezdí prakticky každý den, tak u denního autovlaku, který jedenkrát týdně spojuje Prahu a Košice," uvedl podrobnosti Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. "Největší nárůst jsme zaznamenali u nejmladší linky mezi Prahou a Humenným, tedy na samý východ Slovenska. Počet přepravených osobních automobilů a motocyklů na této lince překročil za loňský rok 1900 vozidel, což představuje více než dvoj násobek přeprav oproti roku 2015," doplnil.
"Produkt, ktorý je určený širokej verejnosti, podľa našich prieskumov využívajú najmä cestujúci za prácou v zahraničí a tí, ktorí využívajú autovlak na súkromné cesty pokračujú ďalej do zahraničia za rodinami. Ďalšou veľkou skupinou sú zákazníci, ktorí cestujú z Čiech do Vysokých Tatier na dovolenky. Autovlak už viackrát využili aj rôzne ucelené skupiny," dodal Karol Martinček, člen představenstva a ředitel úseku obchodu Železničné spoločnosti Slovensko.
Nakládání probíhá na pražském hlavním nádraží (nedatováno, České dráhy).
České dráhy ve spolupráci se Železničnou spoločností Slovensko téměř denně provozují noční autovlaky z Prahy do Popradu-Tater, Košic a Humenného v komfortních nočních vlacích EuroNight 442/443 Bohemia a EuroNight 444/445 Slovakia a jednou týdně v posilovém denním spoji EuroCity 242/243 Roháče Praha - Košice.
Autovlakem mohou cestující přepravovat osobní automobily do maximální výšky 1,55 metrů na dolní plošině a 2 metrů na horní plošině. Maximální povolená hmotnost vozidel do 1,6 metru je 1500 kg včetně nákladu. Maximální hmotnost vozidel od 1,6 metrů je 2500 kg včetně nákladu. Přepravovat lze také motocykly. Při přepravě jsou automobily zaparkovány na speciálních dvoupatrových nákladních vozech připojených k vlaku, který se skládá z vozů pro cestující. Cestující tráví na nočních spojích cestu v komfortních lůžkových vozech s maximálně třímístnými oddíly a s obsluhou, která nabízí během cesty drobné občerstvení a ráno servíruje snídani, která je součástí poskytovaných služeb, na denních vlacích řadíme moderní vozy k sezení.
Autovlak je připraven převézt také motorky (nedatováno, České dráhy).
České dráhy loni zaznamenaly rostoucí zájem o své služby v mnoha oblastech. Celkem přepravily 171,5 milionu cestujících, o 1,8 milionu zákazníků více než v roce 2015. Rychle rostl také zájem o cestování mezi osobami se zdravotním postižením. Počet registrovaných vozíčkářů bylo loni 5 957, o 12,5 procent více než v roce 2015, a národní dopravce celkově přepravil více než 10 tisíc osob na ortopedických vozících.
Kompletní přehled autovlaků:
- EN 442 Bohemia: Humenné 19:46 - Praha hl. n. 7:22
- EN 442 Bohemia: Košice 22:08 - Praha hl. n. 7:22
- EN 443 Bohemia: Praha hl.n. 23:09 - Poprad Tatry 7:03
- EN 444 Slovakia: Poprad Tatry 21:59 - Praha hl. n. 6:33
- EN 445/443 Slovakia/Bohemia: Praha hl. n. 22:00 - Humenné 10:33
- EN 445 Slovakia: Praha hl. n. 22:00 - Košice 7:41
- EC 242 Roháče: Košice 11:22 - Praha hl. n. 19:22
- EC 243 Roháče: Praha hl. n. 13:19 - Košice 21:10
Auta si parkují vlastní řidiči, ale za dozoru pracovníků ČD (nedatováno, České dráhy).