Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Liberecký kraj bojuje o dotace na nové vlaky

LIBERECKÝ KRAJ - Kraj usiluje o zlepšení železniční dopravy. Od prosince 2019 chce nasadit moderní nízkopodlažní soupravy také na rychlíky a osobní vlaky, kde dosud jezdí motorové vozy z poloviny 90. let 20. století.

Vlaky chce pořídit z ministerského programu, který má ale změněná pravidla a kraji hrozí, že na dotaci nedosáhne...


Liberecký kraj hodlá investovat do dálkové dopravy (nedatováno, České dráhy).

Konkrétně se jedná o spojení z Liberce směrem na Turnov, Semily, Pardubice a také přes Českou Lípu do Děčína, resp. Ústí nad Labem. "Nasazení moderních vlaků a pravidelný jízdní řád na Frýdlantsku, Tanvaldsku a Hrádecku se odrazilo pozitivně. V některých případech se počet cestujících zvýšil o téměř polovinu v porovnání
s původním stavem. Navíc tratě na základě našeho vyjednání procházejí postupnými opravami. Další nově vyrobená vozidla chceme získat s využitím evropských prostředků z ministerského Operačního programu doprava 2014 - 2020," vysvětlil záměry Libereckého kraje hejtman Martin Půta.

Právě dostupnost dotací na železniční vozidla nejen pro Liberecký kraj může být aktuálně ohrožena. Ministerstvo poslalo krajům k připomínkám návrh materiálu pro vládu, který poskytnutí evropských dotací na nákup vlaků dále zpřesňuje.


Modernizace by se měly dočkat motoráky i rychlíky (nedatováno, České dráhy).

"V materiálu jsou ale měněny dříve avizované programové podmínky, které všechny vlakové linky našeho regionu z dotací prakticky vylučují,“ říká hejtman. Vládní materiál mj. nově navrhuje dotace pro vozidla v elektrické trakci, pořízená do majetku státu a provozovaná na modernizované infrastruktuře. „Bohužel u nás zatím ministerstvo dopravy žádnou trať neelektrizovalo a ani to v blízkém čase neplánuje," dodal hejtman s tím, že kraj má k ministerskému materiálu zásadní připomínky.

Současná situace uvádí Liberecký kraj do obtížné situace. V roce 2019 končí některým krajům i ministerstvu smlouvy se stávajícími dopravci. Nové kontrakty na provoz vlaků plánuje Liberecký kraj uzavírat převážně na základě otevřeného zadávacího řízení už v příštím roce.


Liberecký kraj se dohaduje s ministerstvem (nedatováno, České dráhy).

"V zadávací dokumentaci musíme stanovit přesné podmínky pro uchazeče, včetně způsobu pořízení vozidel a jejich financování. To, že ministerský Operační program doprava 2014 - 2020 pro dotace na vozidla nemá dosud schváleny a zveřejněny své programové dokumenty, naší situaci komplikuje," komentoval situaci Pavel Blažek, jednatel krajské společnosti KORID LK, která má přípravu nových smluv s dopravci na starosti. "Vzhledem k nutnosti uzavřít nové dopravní smlouvy k prosinci 2019 a s ohledem na procesy zadávání veřejných zakázek pro výběr dodavatelů dopravních služeb i vozidel, a s ohledem na výrobní kapacity výrobců není časový průběh dotačního programu na vozidla rozhodně optimální," dodal Blažek.

Liberecký kraj dlouhodobě řeší, aby stát zlepšil železniční infrastrukturu na úroveň evropského standardu. Za situaci je podle vedení kraje odpovědné právě Ministerstvo dopravy ČR, které přesto špatný stav tratí používá jako argument, proč neobjednává mezi Libercem a Prahou žádné dálkové spojení rychlíky nebo expresy.


Staré rychlíkové soupravy se blíží k hranici použitelnosti (nedatováno, České dráhy).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!