Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Slovenská strela slaví. Tradici připomíná polep

PRAHA - Expresní spojení Prahy s Bratislavou letos slaví 80 let, v roce 1936 je poprvé spojila Slovenská strela. České dráhy a Železničná společnosť Slovensko si toto jubileum připomínají nátěrem lokomotivy řady 380.

Dnes na trase jezdí klimatizované soupravy v pravidelném dvouhodinovém intervalu s rozsáhlou řadou doplňkových služeb...


(11. srpna 2016, Jakub Lachout).

"Slovenská strela je mezi železničáři legendou, ať již jde o unikátní technické dílo v podobě motorového vozu řady M 290.0 dodnes zachovaného v kopřivnickém muzeu, nebo expresní spojení Bratislavy a Prahy, které dnes slaví 80. výročí. Proto si určitě zaslouží důstojné připomenutí tohoto jubilea. Výroční polep naší v současnosti nejrychlejší a nejvýkonnější lokomotivy, která navíc jezdí na trati mezi Bratislavou a Prahou, je určitě vhodnou formou oslavy kulatého výročí," řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek. 


(11. srpna 2016, Jakub Lachout).

Slovenská strela je i přes své osmdesátileté jubileum pro železničáře na Slovensku i v Čechách stále velmi významný symbol rychlosti, komfortu a vyspělosti obou našich zemí. "O jeho síle vypovídá i fakt, že vlak s tímto pojmenováním jezdí navzdory politickým, společenským nebo ekonomickým změnám tak dlouho a také dnes nabízí nejlepší spojení obou metropolí. Těší nás, že si ho můžeme touto netradiční formou, výročním polepem jedné z lokomotiv na této lince, připomenout s našimi českými kolegy," uvedl Filip Hlubocký, předseda představenstva a generální ředitel Železničnej spoločnosti Slovensko.

Současné expresní spojení mezi Bratislavou a Prahou provozují ve společné kooperaci oba národní dopravci - České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko. Vlaky, které pokračují do Maďarska a Německa pak mají další partnery v příslušné zemi ve společnostech MÁV-START a DB.


(11. srpna 2016, Jakub Lachout).

Všechny spoje dnes nabízejí klimatizované soupravy sestavené z nových nebo modernizovaných osobních vozů. Cestující v nich mají k dispozici elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, jako jsou mobilní telefony nebo notebooky. Ve vlacích jsou zařazeny také restaurační vozy a v 1. třídě je zajištěna kompletní nabídka jídel a nápojů z restauračního vozu servírovaná přímo na místo cestujících. Vozy 2. třídy obsluhuje minibar s drobným občerstvením. Ve spojích jsou zařazeny také vagóny přizpůsobené pro vozíčkáře s bezbariérovým WC, vyhrazená místa pro cestující s dětmi nebo místa pro uložení jízdních kol. Postupně je do vlaků instalováno také Wi-Fi připojení k internetu a dojde k dalšímu zkvalitnění vozového parku.

Cestovní doba expresů mezi oběma metropolemi je v současnosti 3 hodiny a 58 minut a spoje jezdí v pravidelném dvouhodinovém intervalu. Cena jízdenek z Prahy do Bratislavy je od 414 korun a z Brna do Bratislavy od 193 korun.


(11. srpna 2016, Jakub Lachout).

"Všechny vlaky EuroCity mezi Bratislavou a Prahou nabízejí vysoký komfort a řadu doplňkových služeb. Ale Slovenská strela je mezi nimi i dnes výjimečná. Nasazujeme na ní modernizovanou soupravu vozů, kterou jinak využíváme na lince Praha - Berlín - Hamburk. Cestující v ní budou mít navíc k dispozici například vlakový portál s informacemi a zábavou. Připravujeme také modernizaci ostatních vlaků na této lince. Letos jsme na ně nasadili zmodernizované osobní vozy 2. třídy a vypsali jsme výběrové řízení na nákup 50 zbrusu nových komfortních expresních vozů na rychlost 200 km/h, které chceme v budoucnosti nasadit právě na spojení mezi Bratislavou a Prahou," uvedl člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán.


(11. srpna 2016, Jakub Lachout).

"Chtěli bychom také pokračovat ve zrychlování spojení obou metropolí," řekl Karol Martinček, člen představenstva Železničnej spoločnosti Slovensko, který má v gesci řízení úseku obchodu. "Oba národní správci infrastruktury připravují modernizaci dalších úseků koridoru Bratislava - Praha. Češi chtějí zmodernizovat úsek mezi Chocní a Ústím nad Orlicí, u nás na Slovensku se hovoří o modernizaci tratě od česko-slovenské státní hranice do Bratislavy na 200 km/h. Po dokončení všech těchto projektů by se mohla cesta Bratislava - Praha zkrátit přibližně o dalších 15 až 20 minut," doplnil ke společnému projektu Karol Martinček.

Skutečnou revoluci pro spojení Bratislavy a Prahy by pak představovala realizace vysokorychlostní tratě Brno - Praha, o které se v České republice začíná diskutovat. Cesta rychlovlakem mezi oběma metropolemi by pak trvala jen dvě hodiny.


(11. srpna 2016, Jakub Lachout).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!