Hlavní nádraží v Brně připomíná staveniště
BRNO - Do druhé poloviny se posunula rekonstrukce nástupišť na brněnském hlavním nádraží. Oprava, která značně omezuje provoz osobních vlaků směrem do Sokolnice-Telnice, by měla skončit 11. září.
Situaci komplikuje série dalších krátkodobých či dlouhodových výluk, která nutí dopravce ještě k dalším omezením...
Dvě brněnská nástupiště se dočkají nového zastřešení (12. července 2016, Martin Grussmann).
S rekonstrukcí nástupišť číslo 2 a 3 začala Správa železniční dopravní cesty 11. června. Tříměsíční opravy na druhém nejvytíženějším nádraží v republice výrazně snížily propustnost brněnského železničního uzlu, což si vyžádalo úpravu jízdy regionálních vlaků především na linkách S2 a S3. Situaci navíc zkomplikovala ještě rekonstrukce železniční tratě mezi mezi Náměští nad Oslavou a Okříškami.
"Postupná oprava 2. a 3. nástupiště vyřadí z provozu vždy dvě průjezdné koleje, což snižuje kapacitu celého nádraží přibližně o 20 procent,"uvedl ještě před zahájením prací Jiří Sysel, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Brně. "Důležité je, že mezistátních a dálkových vlaků, vyjma linky R4, se omezení nedotýkají. Hlavní změnou je vedení vlaků linky S3 od Tišnova z Židenic odklonem mimo hlavní nádraží po nákladním průtahu," dodal Sysel.
Nově budou řešena i samotné perony (12. července 2016, Martin Grussmann).
Až do 11. září tak jsou spoje linky S2 v úseku Brno hl.n. až Brno-Chrlice nahrazeny autobusy. Mezi brněnským hlavním nádražím a Chrlicemi jezdí náhradní autobusy Českých drah jako linka xS2, dále směr Sokolnice-Telnice a Křenovice horní nádraží jezdí cestující vlakovou soupravou.
„Pro cestující, kteří běžně přestupují v Brně-Chrlicích nebo v Sokolnicích-Telnicích z regionálních autobusových linek IDS JMK na vlak se podařilo na základě dohody mezi Jihomoravským krajem a Českými drahami situaci zjednodušit. Po dobu výluky budou regionální linky 610, 611, 612 ze Sokolnic-Telnic a linka 509 z Chrlic vedeny až do centra Brna na ulici Uhelná jako náhradní doprava za vlak," uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro dopravu a majetek Roman Hanák.
Situaci komplikue ještě další výluka
Společně s uvedenými omezeními probíhá ještě v brněnském obvodu další výluka. Proto až do 27. srpna s ohledem na jednokolejný provoz mezi Brnem hl.n. a Brnem-Židenicemi vybrané vlaky linky S2 směr Blansko vyjíždí z brněnského hlavního nádraží dříve a v opačném směru později přijíždí, a to podle výlukového jízdního řádu.
Nově je instalována také konstrukce zastřešení (12. července 2016, Martin Grussmann).
Vlaky linky S3 jsou rozděleny a zatímco v úseku Tišnov - Brno pojedou do Brna-Židenic beze změny, odtud pojedou po nákladním průtahu mimo hlavní nádraží a skončí v Modřicích. "Zde je zajištěn přestup na vlaky S3, které jedou z brněnského hlavního nádraží dále do Vranovic a Břeclavi. Stejná možnost přestupu je i v opačném směru," upřesnil tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Provoz ranních a odpoledních posilových vlaků vytvářejících čtvrthodinový interval je v úsecích Vranovice - Brno hl.n. a Brno hl.n. - Brno-Královo Pole zrušen. V úseku Brno hl.n. - Brno-Královo Pole mohou cestující využít tramvajovou linku P6, pravidelnou linku 6, případně 1 od Semilassa.
Spoje linek S6 a R6 mají v odpoledních špičkách pracovních dnů mírně uspíšené odjezdy z brněnského hlavního nádraží a do 27. srpna jsou s ohledem na jednokolejný provoz mezi Brnem hl.n. a Brnem-Židenicemi uspíšené odjezdy i u dalších vybraných vlaků v průběhu celého dne.
Vstupy na rekonstruovaná nástupiště jsou uzavřené (12. července 2016, Martin Grussmann).
Cestující Českých drah s jízdenkami ze / do stanice Brno hl.n. mohou mezi Brnem hl.n. a Brnem-Královým Polem cestovat v tramvajových linkách P6, 6 a 1. Jízdenky lze využít také v autobusových linkách 509, 610, 611, 612 a xS2 mezi hlavním nádražím a Chrlicemi, případně až po Sokolnice-Telnice u linek vedených přes tento terminál. Cestující s traťovými jízdenkami, jízdními doklady v elektronické podobě, mezinárodními jízdními doklady a dalšími druhy mohou požádat ve vlacích či přestupních stanicích Českých drah o vydání zvláštního jízdního dokladu, který bude platit v uvedených linkách.
Další výluka začala v červenci a potrvá do listopadu
Další výluka začala v závěru července. Po dobu jejího trvání je zavedena náhradní autobusová doprava, která jezdí podle zvláštních výlukových jízdních řádů. Osobní vlaky jsou nahrazeny v místě výluky, rychlíky pak budou nahrazeny autobusy v celém úseku z Brna až do Okříšek. Výluka skončí v pátek 12. srpna a naváže na ní další výluka v kratším úseku.
Nástupiště budou hotová 11. září (12. července 2016, Martin Grussmann).