Kamenickošenovská trať oslavila 130 výročí
KAMENICKÝ ŠENOV - V sobotu 18. června si železniční trať z České Kamenice do Kamenického Šenova, respektive do České Lípy připomněla 130 let své existence. Vlastník dnes již muzejní trati pojal oslavy poměrně velkoryse.
Klub železničních cestovatelů tak například zavedl na trati bezplatné jízdné, což je v dnešní době téměř unikát...
Zvláštní vlak Praha - Česká Kamenice přijíždí do Ústí (18. června 2016, Zdeněk Mazánek).
Již v pátek 17. července vyrazil z Prahy přes Děčín do České Kamenice protokolární vlak pro pozvané hosty, který se ještě téhož dne vrátil zpět. V sobotu vyjela ve stejné trase tatáž souprava i pro veřejnost.
Celkem devítivozovový vlak, v jehož čele stanula souprava lokomotiv T 478.1010 VÚŽ a T 478.1215 (749.253) Klubu železničních cestovatelů, vyrazil z Prahy hlavního nádraží v 7.07 hodin, do České Kamenice dorazil pět minut po desáté. Zpět do Prahy se vracel v 17.50 hodin a do cíle cesty dorazil ve 20.35 hodin.
Muzejní vlak KŽC v Kamenickém Šenově (18. června 2016, Zdeněk Mazánek).
Dopravu z České Kamenice do Kamenického Šenova zajišťovala v hodinovém intervalu souprava motorových vozů M 131.1302 a M 262.1183 s vloženým Bixem. Na nádraží v Kamenickém Šenově probíhal kulturní program, nacházely se zde stánky Klubu železničních cestovatelů i Českých drah, a také se zde představily čtyři regionální pivovary, a to pivovar Kocour Varnsdorf, pivovar Česká Kamenice, pivovar Cvikov, Křinický pivovar Krásná Lípa.
Mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem se uskutečnily jízdy veteránů z dob Československé socialistické republiky.
T478.3001 s osobním vlakem do Rumburka v České Kamenici (18. června 2016, Zdeněk Mazánek).
Veřejnou dopravu zajišťovaly autobusy Škoda 706 RTO MTZ a ŠL 11 Turist, oba z jablonecké pobočky Bus Line. První jezdil od šenovského nádraží přes náměstí k Panské skále, druhý po trase železniční trati 8c Česká Kamenice - Česká Lípa.
K oslavám se přidaly i České dráhy, které na vlacích mezi Děčínem a Rumburkem nasadily namísto 'žraloků', tedy motorových jednotek řady 844, dvě retro soupravy. Jednu soupravu tvořila prototypová lokomotiva T 478.3001 s třemi vozy Bai, druhou soupravu lokomotiva T 478.3101 taktéž s třemi vozy Bai, které doplňoval služební vůz.
Setkání historických autobusů v Kamenickém Šenově (18. června 2016, Zdeněk Mazánek).