Začínají přípravy na elektrifikaci trati do Vizovic
ZLÍN - Modernizace a elektrizace důležité železniční trati z Otrokovic přes Zlín až do Vizovic byla tématem pracovního jednání, které v polovině dubna svolal krajský radní pro dopravu Jaroslav Kučera.
Přítomní starostové byli seznámeni s přínosy elektrizace a dalšími návaznými pracemi, jako jsou opravy křižovatek a podjezdů...
Železniční stanice Zlín-střed (21. července 2015, Filip Vlček).
"V únoru loňského roku Ministerstvo dopravy projekt schválilo ve formě Studie proveditelnosti a dnes jsme v situaci, kdy řešíme dokumentaci stavby pro územní rozhodnutí, která by měla být dokončena v únoru příštího roku. A právě k této přípravné fázi zazněla na dnešním setkání řada důležitých informací od zástupců jak zadavatele, tak i zpracovatele," uvedl radní Jaroslav Kučera.
Přítomní starostové tak byli seznámeni s důležitými kroky, které budou součástí vytváření přípravné dokumentace a živě se také zajímali o některé konkrétní záležitosti stavby. Šlo například o realizaci protihlukových opatření.
Regionova míří v panoramatu Zlína do Vizovic (21. července 2015, Filip Vlček).
Projekt počítá s elektrizací celé trati z Otrokovic do Vizovic a se zbudováním druhé koleje v úseku Otrokovice - Zlín. S přelomovou modernizací, která má přijít na osm miliard korun, by se mělo začít v roce 2019. "Společná jednání, jako bylo to dnešní, jsou přínosná pro všechny zainteresované strany, proto jej během přípravné fáze projektu hodláme ještě zopakovat," dodal Jaroslav Kučera.
Modernizace a elektrizace trati přinese mimo jiné zvýšení traťové rychlosti a přepravní kapacity, zlepšení komfortu pro cestující, zkrácení jízdních dob a snížení emisí i hlučnosti. Projekt počítá v Otrokovicích také s rekonstrukcí kvítkovické křižovatky silnic I/49 a I/55 a podjezdem železnice a vybudováním mimoúrovňového křížení ve Zlíně-Prštném a na Podvesné.
Nádraží ve Zlíně bude v rámci modernizace zatrolejováno (21. července 2015, Filip Vlček).