Modernizace železnice na jihu Čech pokračuje
JIŽNÍ ČECHY - Letos hodlá Správa železniční dopravní cesty v jižních Čechách zahájit další řadu modernizací a například úsek mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi bude postaven úplně nově.
Kromě pokračujících rekonstrukcí se plánuje i modernizace dalšího úseku ze Soběslavi do Doubí u Tábora, která začne příští rok...
Nově vybudovaná zastávka Mezno (Vizualizace SŽDC).
Správa železniční dopravní cesty letos na jihu Čech plánuje kromě již probíhajících prací zahájit modernizaci železniční tratě v dalších úsecích. Poměrně radikálních změn tak dozná úsek mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi, kde stávající trasování znemožňuje výrazné zvýšení rychlosti ze současných 60 až 100 kilometrů v hodině.
"Z tohoto důvodu bude trať de facto v celém úseku vedena ve zcela nové stopě," uvedl tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš s tím, že na nové trati budou vybudovány dva tunely. Půjde o tunel Deboreč dlouhý 660 metrů a dále pak Mezno v celkové délce 840 metrů. Cestující se navíc dočkají úplně nové železniční stanice Červený Újezd, která nahradí zrušené stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky.
Současná stanice Střezimíř bude opuštěna (Vizualizace SŽDC).
Určitou zajímavostí, kterou jistě řada cestujících přivítá, je to, že díky množství přeložek bude původní délka zmiňovaného úseku zkrácena o tři kilometry. "Tento fakt spolu se zvýšením rychlosti umožní zkrátit jízdní dobu v řešeném úseku z dnes dosažitelných zhruba 17 minut pouze na přibližných 7,5 minut," připomněl Iliaš.
Podívejte se také na...
- Vizualizace úseku Sudoměřice u Tábora - Votice z roku 2014.
(zdroj: www.youtube.cz).
Nová zastávka Červený Újezd (Vizualizace SŽDC).
Další akcí zahájenou v letošním roce bude mimoúrovňové křížení silnice I/23 z Jindřichova Hradce s železniční tratí v nové trase, která je v dnešní situaci řešena úrovňovým přejezdem. Náhrada za přejezd je řešena přeložkou silnice v návaznosti na řešení dálniční mimoúrovňové křižovatky Dráchov, na kterou směrově a výškově navazuje. Nad tratí přechází novým nadjezdem a v dalším úseku klesá k stávající silnici I/3.
Po vybudování mimoúrovňového křížení vznikne v místě přejezdu zabezpečený úrovňový přechod pro chodce, který umožní bezbariérový přístup na nástupiště zastávky Řípec-Dráchov.
Další modernizace začne příští rok od Soběslavi (19. srpna 2015, Filip Vlček).
V tuto chvíli se již připravuje také tříletou investiční akce, kterou Správa železniční dopravní cesty zahájí až v závěru příštího roku. Je jí modernizace železniční tratě v úseku Soběslav - Doubí u Tábora, který bude řešen dvoukolejnou přeložkou tratě. Ve stanici Soběslav bude namísto stávajícího železničního přejezdu zřízen podchod pro pěší. Zrušením přejezdu bude sice přerušena silnice na Chlebov, ta ale bude nahrazena přeložkou, která navazuje na komunikační skelet projektovaný v souladu s územním plánem města Soběslav. Trať na náspu za stanicí Soběslav pokračuje severně, opouští staré těleso a v ostrém úhlu kříží silnici ze Soběslavi do Zvěrotic.
Zhruba 100 metrů za křížením trasa pokračuje 370 metrů dlouhým Zvěrotickým tunelem, dále pokračuje zářezem a násypem až k přemostění Černovického potoka 830 metrů dlouhým mostem, kde začíná těsný souběh s trasou dálnice D3. Na severním okraji lesa západně od Sedlečka most končí a trať přechází do krátkého násypu a delšího zářezu podél Sedlečka. Trasa stále stoupá a nad rybníkem Kamenný jí převádí most o délce 300 metrů.
Stanice Soběslav má již modernizaci úspěšně za sebou (19. srpna 2015, Filip Vlček).
Nejvyšší místo trasy je v oblasti u zastávky Myslkovice situované v zářezu v místě přeložky silnice Myslkovice - Janov s tím, že trať následně klesá dvoukilometrovým zářezem. "V místě mezi lesními porosty v lokalitě Hluboká je navržen velmi široký nadjezd zajišťují možnost překonání trati jak pro migraci zvěře, tak polní cesty," doplnil Marek Iliaš. Trasa se v zářezu stáčí k severozápadu ke staré trati. Přechází na násep a širokými klenutými mostními oblouky překonává údolí Habřího potoka.
V místě křížení trati s místní komunikací do obce Doubí je situována nová zastávka Doubí podobná té v Myslkovicích. Křížení s místní komunikací bude ve formě silničního nadjezdu. Od zastávky Doubí u Tábora se trasa přibližuje ke staré stopě a navazuje na již modernizovaný úsek z Doubí u Tábora do Tábora dokončený v roce 2009.
Dělníci budou tratě modernizovat ještě několik let (19. srpna 2015, Filip Vlček).