Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Plzeň: Nový podchod i přeložka trolejbusů

PLZEŇ - V rámci třetí fáze rekonstrukce a modernizace železničních tratí v Plzeňském kraji, jejíž realizace se plánuje v půli roku 2017, se cestující v Plzni mohou těšit na řadu novinek a zkvalitnění.

Než se ale začne stavět, čeká Správu železniční dopravní cesty zdlouhavá cesta plná jednání, žádostí, stanovisk a povolení...


Současná zastávka Plzeň - Skvrňany (21. února 2016, Jakub Klimeš).

Třetí stavba uzlu Plzeň je zpracována teprve jako aktualizace přípravné dokumentace a navazuje v technologických částech na 1. a 2. stavbu, stavebně pak na v současnosti realizovaný Průjezd uzlem Plzeň. Již nyní je ale patrný rozsah prací i náslený pozitivní dopad na cestující v Plzni a okolí. V rámci aktualizace se mění původní koncepce z rozpletu tratí vycházejících z plzeňského železničního uzlu na západ sledovaná v přípravné dokumentaci z roku 2007 na zachování stávajícího přesmyku tratí směr Domažlice nad chebskou tratí.

"Důvodem je změna prioritního směru napojení Praha - Plzeň - železniční síť Spolkové republiky Německo, které je aktuálně uvažováno přes Domažlice," vysvětlil tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš. Dodal, že tato změna má svůj dopad především ve výškovém řešení vedení domažlické trati, jejíž přeložka v oblasti starých Skvrňan již není vedena v hlubokém zářezu, ale víceméně v úrovni terénu.

Napojení plzeňské Škodovky se změnilo

Souběžně s revizí železniční koncepce byla revidována i silniční část stavby, protože podstatnou částí investic 3. stavby je i přeložka silnice I/26 v Domažlické ulici. Po uvedení do provozu dálničního obchvatu Plzně došlo ke stagnaci současných i výhledových dopravních intenzit na Domažlické ulici a ta je ve výhledu sledována pouze jako dvoupruhová komunikace. "Vzhledem k již dříve uzavřeným dohodám o znovuzpřístupnění 7. brány Škody Plzeň pro silniční provoz a v návaznosti na uvedenou změnu výškového vedení trati i aktualizované požadavky dotčených orgánů státní správy v oblasti silničních komunikací bylo nutné změnit koncepci řešení místních komunikací," informoval Iliaš.


V roce 2018 bude mít dvě koleje a podchod (21. února 2016, Jakub Klimeš).

Podobně, jako pro jiné dopravní stavby v městském intravilánu, je pro stavbu charakteristické velké množství přeložek inženýrských sítí včetně dvou horkovodů a interakce s výrobními areály Škody Plzeň, které území stavby obklopují z obou stran. To se ovšem projevuje i komplikovaným návrhem stavebních postupů, při nichž musí být v podstatě stále zachován provoz na vlečce mezi severním a jižním areálem Škody Plzeň, která podchází trať z Plzně do Domažlic a nadjíždí trať z Plzně do Chebu.

Kromě tří železničních mostních objektů v místě samotného přesmyku patří mezi nejvýraznější objekty stavby silniční most na silnici I/26 přes přeložku železniční trati Plzeň - Domažlice a nový podchod pro cestující i obecnou veřejnost na zastávce Plzeň Skvrňany, která je navržena v úseku dvojkolejné přeložky trati Plzeň - Domažlice. "Technickou zajímavostí, která se často v sudopských projektech neobjevuje, je rovněž přeložka trolejbusové trati ze stávající silnice I/26 na nově budovanou I/26 včetně zatrolejování výše zmíněné nové kruhové křižovatky," zmínil mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Jedná se s vlastníky pozemků a nemovitostí

Aktuálně probíhá projednávání dokumentace s dotčenými úřady, správci inženýrských sítí a vlastníky pozemků a nemovitostí. Vzhledem ke komplikovaným procedurám stanovisek a vyjádření jednotlivých odborů na plzeňském magistrátu, komplikovanosti majetkoprávní části dokumentace a dřívějším dohodám mezi SŽDC a Plzní, jde o nejnáročnější část projektu. Realizace tak začne v květnu příštího roku a hotovo bude v závěru roku 2018.


Stávající vlaková zastávka působí velmi nevábně (21. února 2016, Jakub Klimeš).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!