Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Patrové vozy projdou rozsáhlou modernizací

PRAHA - České dráhy a společnost Pars nova, člen skupiny Škoda Transportation, podepsaly smlouvu na modernizaci 12 patrových osobních vozů řady Bmto pro příměstskou dopravu.

Modernizované vagony budou jezdit především v okolí Prahy, o víkendech se pak vrátí na frekventovaný Posázavský pacifik...


Interiér jednoho z patrových vozů (10. května 2014, Vojta Beneš).

Při modernizaci bude obnoven interiér, revitalizovány a přečalouněny sedačky a úplně nově budou dosazeny elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky, Wi-Fi připojení k internetu a audiovizuální informační systém.

S modernizovanými vozy České dráhy počítají v pracovní dny pro posilové vlaky na příměstských elektrifikovaných linkách v okolí hlavního města Prahy. "V provozu budou s řídicími vozy a lokomotivami. O víkendech tyto vozy použijeme pro zvládnutí silnější frekvence na Posázavském pacifiku," řekl člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu Michal Stěpán.

Modernizované vozy odstaví žabotlamy

S nasazením modernizovaných patrových vozů bude ukončen pravidelný provoz elektrických jednotek 451/452 známých jako žabotlam nebo pantograf. Poslední provozní soupravy potom budou využity jen jako provozní záloha. 


Osobní vlak připravený na odjezd z Prahy do Čerčan (14. prosince 2013, Vojta Beneš).

Při modernizaci vozů budou revitalizovány sedačky, které dostanou nové textilní potahy v modrých barvách. Komplexní rekonstrukcí projdou dveře, které budou nově ovládané tlačítky, uzavírány budou centrálně a za jízdy budou blokované. Opravou nebo výměnou projde také vnitřní vybavení vozu, obložení stěn, okna a podlahové krytiny. V dolní části vozu bude prostor pro umístění 8 jízdních kol.

Vozy budou vybaveny zcela novými toaletami s uzavřeným systémem, které je možné používat i ve stanici. Úplně nově bude na vozy dosazen také audiovizuální informační systém s několika displeji LCD, zařízení pro poskytování WiFi a také elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky cestujících. Vylepšeny budou i některé technické části vozů skryté očím cestujících. Například bude dosazen nový centrální zdroj energie nebo 18-ti žilový kabel UIC a zelená linka pro provoz ve vratných soupravách.


Spodní patro patrového vozu (10. května 2014, Vojta Beneš).

České dráhy zaplatí za modernizaci 12 patrových vozů 102 milionů korun bez DPH, tedy o 18 milionů méně, než byl původní předpoklad při vypsání soutěže. Termín dodání je 12 měsíců od podpisu smlouvy, tedy nejpozději na přelomu roku.

Část vozů jezdí na Vysočině a v jižních Čechách

Patrové vozy řady Bmto vyrobila v roce 1976 východoněmecká vagonka v Görlitz v počtu 50 kusů. V 80. a 90. letech se staly typickými vozy pro Posázavský pacifik. Dnes mají České dráhy v provozu ještě 32 těchto vozů. Část z nich již prošla částečnou modernizací a jezdí na Vysočině nebo v Jihočeském kraji. Zbývající modernizaci prodělají nyní a zůstanou v Pražské příměstské dopravě.


Vozy budou výrazně zmodernizovány (10. května 2014, Vojta Beneš).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!