Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

České vlaky jezdí až do Szklarske Poreby

LIBEREC - Od neděle 13. prosince platí nový jízdní řád také na železnici v Libereckém kraji. Hrozba zastavení provozu na trati 036 mezi Harrachovem a Szklarskou Porębou Górnou k tomu datu byla naštěstí zažehnána.

Mezi největší změny tak patří zkrácení intervalů na zmíněné trati ze 40 minut na půl hodiny, což cestující jistě přivítají...


810.602 GWTR opouští Szklarskou Porebu Górnou (20. února 2014, Vojtěch Wimmer).

Rozsah vlakové dopravy, kterou Liberecký kraj objedná v novém jízdním řádu u Českých drah, se oproti předchozímu jízdnímu řádu zvýšil přibližně o 1,5%. K nárůstu dochází změnou dopravního konceptu na trati Liberec - Harrachov, kde vlaky jezdí v pracovní dny ve špičce v třicetiminutových intervalech. Rovněž na trati Železný Brod - Tanvald se navýšil počet spojů mezi stanicí Tanvald a zastávkou Plavy.

Regionální vlaky Českých drah, objednané Libereckým krajem, ujedou v období platnosti jízdního řádu 2016 celkem 3,628 milionů vlakokilometrů. V pracovní den pojede v Libereckém kraji 517 vlaků Českých drah, z toho 460 regionálních a 57 dálkových, o víkendu pak 438 vlaků, z toho 381 regionálních a 57 dálkových.


Od 13. prosince dopravu na trati 034 zajistí 810.550 (11. prosince 2015, Vojtěch Wimmer).

Mezi Libercem a Turnovem na trati 030 bude o sobotách od konce dubna do konce září posílený osobní vlak Os 5405 s odjezdem v 8.30 hodin o přímý vůz Liberec - Rovensko pod Troskami. Zpět bude posílen vlak z Turnova s odjezdem v 16.40 hodin  o přímý vůz Jičín - Liberec.

Nový koncept na trati 034 ze Smržovky do Josefova Dolu souvisí s dokončením stavby 'Rekonstrukce trati Liberec - Tanvald' a změnou provozu na trati 036. Ve špičkách pracovních dní bude na trati zaveden interval 30 minut, v sedle 60 minut. Půlhodinový interval bude zaveden i o víkendech a svátcích v odpoledních hodinách, aby byla zaručena ve stanici Smržovka návaznost na vlaky ze a do směrů Liberec i Tanvald. Kvůli krátkým obratovým časům, které není možné vozidly řad 814 a 840 zajistit, bude na trati 034 do jarních měsíců nasazován modernizovaný motorový vůz řady 810, stažený z trati 042 Martinice v Krkonších - Rokytnice nad Jizerou, který by měl být poté nahrazen vhodnějším vozidlem.


První zkušební jízda RS1 řady 840 do Szklarské Poreby (15. října 2014, Zubačka).

Provoz osobních vlaků na trati 035 je upraven podle trati 036, byť zde nebude striktně dodržen interval 30, respektive 60 minut. Po rekonstrukci stanice Velké Hamry pojede 5 vlaků z Plavů do Tanvaldu, z toho jsou 3 s přímým pokračováním do Liberce. Opačným směrem z Tanvaldu do Plavů pojedou 4 vlaky, z toho 2 spoje přímo z Liberce.

Největší změny na trati 036 Liberec - Szklarska Poręba Górna

Nový dopravní koncept na Jizerskohorské železnici mění dosavadní čtyřicetiminutový interval ve špičce, respektive osmdesátiminutový interval v sedle na interval 30/60 minut. Současně budou zavedeny přímé vlaky z Liberce až do stanice Szklarska Poręba Górna, jejichž provozovatelem budou České dráhy, které v úseku Kořenov/Harrachov - Szklarska Poręba Górna nahradí dosavadního dopravce GW Train Regio. Zde je nutné zmínit, že přeshraniční provoz byl na poslední chvíli vážně ohrozen, neboť motorové vozy RS1 řady 840 nejsou v Polsku schváleny a jejich provoz neumožňovalo ani v současné době platné Místní pohraniční ujednání pro provoz na této trati do pohraniční stanice Szklarska Poręba Górna.

Hrozilo tady zastavení přeshraničního provozu, a to předběžně až do 31. března 2016, respektive do doby schválení provozu řady 840 v Polsku, neboť České dráhy nedisponují jinými vhodnými vozidly. Do sporu se počátkem prosince vložil i Liberecký kraj, který vedl se všemi zúčastněnými stranami intenzivní jednání. Ve středu 9. prosince bylo uskutečněno několik jízd motorového vozu RS1 do Szklarské Poręby za účelem zjištění kompatibility s polským zabezpečovacím systémem, které dopadly úspěšně, a proto byl ve čtvrtek 10. prosince provoz motorových vozů RS1 na polském území povolen.


S Regionovou se na josefodolské trati nesetkáme (20. listopadu 2014, Zdeněk Mazánek).

Mezi další změny, které již nejsou tak rozsáhlé, patří například úprava provozu na trati 040 z Turnova do Jičína a Hradce Králové. Mezi Turnovem a Rovenskem pod Troskami budou o sobotách od konce dubna do konce září posílené vlaky s odjezdy v 9.34, v 11.34, 13.34 a v 15.42 hodin. Zpět budou posílené vlaky s odjezdy z Rovenska pod Troskami v 10.01, 12.01, 14.01 a v 16.06 s přímým vozem Jičín - Liberec. 

Na trati 070 dochází k úpravy, kdy osobní vlak Os 9571 z Turnova do Mladé Boleslavi s odjezdem ve 14.52 hodin jezdící v pracovní dny nepojede. Nově pojede i v pracovní dny Os 9573 v 15.22 hodin. A na trati 086 dochází k prodloužení jednoho páru rychlíků, které z Ústí nad Labem pojedou nově až do Lovosic.


Snímek 810.550 ještě z jejího působení na rokytnicku (11. ledna 2014, Zdeněk Mazánek).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!