Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Cestující zkouší modernizované vozy ze Škody

PRAHA, CHEB - První zbrusu nový prototyp modernizovaného velkoprostorového vozu Českých drah z produkce podniku Pars nova si mohou od minulého týdne vyzkoušet cestující například ve spojích z Prahy do Chebu.

Nechybí klimatizovaný interiér, čalouněné sedačky, rozkládací stolky nebo elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky...


Moderní světlý interiér modernizovaných vozů (10. září 2015, České dráhy).

Cestující ocení především celkovou změnu interiéru. Instalovány jsou v něm nové sedačky s tradičním uspořádáním proti sobě po čtveřicích, ale na rozdíl od minulosti mezi nimi budou mít cestující k dispozici rozkládací stolky, na které lze odložit například notebook, během cesty studované dokumenty nebo občerstvení. Práci na notebooku nebo s dalšími elektronickými přístroji i během delší cesty umožní také elektrické zásuvky 230 V.

Původní polospouštěcí okna byla nahrazena plnými s determálním sklem. Interiér vozu je totiž plně klimatizovaný. Cestujícím je k dispozici také dvojice WC s uzavřeným systémem. Cyklisté naleznou na jedné straně vozu zvětšený prostor s 5 háky pro uložení jízdních kol. O průběhu cesty informuje nový audiovizuální systém, díky kterému bude možné sledovat, kde se právě spoj nachází a jaká je nejbližší zastávka.


Čalouněné sedačky, stolky i zásuvky (10. září 2015, České dráhy).

Snazší nástup do vozů a přechod mezi nimi umožňují nové nástupní předsuvné a mezivozové dveře ovládané tlačítky s elektropneumatickým pohonem. Významným bezpečnostním prvkem je blokování dveří za jízdy navíc vybavené i možností tzv. selektivního odblokování dveří při zastavení vlaku.

"To znamená, že dveře mohou být blokovány i po zastavení vlaku a jejich otevření je možné po odblokování strojvedoucím nebo doprovodem vlaku pouze na straně nástupiště, podobně jako v moderních jednotkách," vysvětlil tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Dosud přitom byly vozy vybaveny tzv. skládacími otočnými dveřmi, které se otevíraly klikou a za jízdy nebyly blokované. Mezivozové dveře byly ovládané ručně tahem.


Vyhrazený prostor pro přepravu kol či objemnějších zavazadel (10. září 2015, České dráhy).

"Vozy odpovídají vysokým mezinárodním standardům RIC, a proto můžou jezdit prakticky po celé Evropě. Významnou změnou je zvýšení rychlosti vozů ze 120 na 160 km/h", doplnil Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation. Zvýšení rychlosti odpovídají nové účinnější kolejnicové a elektropneumatické brzdy. Nové jsou také součásti elektrické výzbroje, například baterie a centrální zdroj energie.

Vozy jsou vybaveny WTB komunikací pro přenos dat v rámci vlakové soupravy, která umožňuje jejich provoz s řídícími vozy. Dalším aspektem pro provoz v zahraničí je splnění konstrukčních podmínek pro provoz v tunelech o délce do 5 kilometrů.

Začíná zkušební provoz s cestujícími

Po úspěšných typových zkouškách nutných pro schválení změny na drážním vozidle nyní začíná pro první dva rychlíkové vozy pro mezistátní dopravu další fáze zkoušek a schvalování, a to v rámci tzv. zkušebního provozu s cestujícími. První modernizovaný rychlíkový vůz pro mezistátní dopravu pouští Drážní úřad do zkušebního provozu s cestujícími, který je plánovaný na vlacíchÚhlava, Egrensis a Křivoklát na trati Praha – Plzeň – Cheb.


Pod každým stolkem jsou dvě zásuvky (10. září 2015, České dráhy).

Zkušebnímu provozu s cestujícími předcházelo přísné testování, které probíhalo na zkušebním železničním okruhu v Cerhenicích a v areálu ZKV Zličín. Zkušební provoz s cestujícími by měl podbíhat do konce podzimu. Poté bude následovat fáze vyhodnocování a příprava na konečné povolení k provozu tak, aby první modernizované vozy Bdpee231 mohly zahájit provoz počátkem roku 2016. Postupně pak budou uvedeny do provozu na linkách R6 Praha – Plzeň – Cheb a Praha – Plzeň – Klatovy – Železná Ruda a R7 Praha – České Budějovice – Linz a na dalších relacích.

Prototyp testovaného vozu je součástí kontraktu, který uzavřely ČD se společností Pars nova na podzim 2014 na základě otevřeného výběrového řízení. Hodnota uzavřeného kontraktu na celkem 62 vozů je 1,1 miliardy korun. První série čítající 31 vozů bude předána do provozu do konce března 2016. Následně na ní naváže druhá série zahrnující modernizaci zbývajících 31 vozů v rámci opce.


Vůz jezdí v relaci Praha - Plzeň - Cheb (10. září 2015, České dráhy).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!