Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Vlaky do Kuřimi nahrazují autobusy i tramvaje

BRNO - Náročná výluka v současné době probíhá na železniční trati z Brna do Tišnova. Zastaveny jsou jak rychlíky, tak osobní a spěšné vlaky, náhradní dopravu zajišťují kromě autobusů také speciální tramvajová linka.

Během rekonstrukce vzniknou na trati nové perony, bude modernizováno zabezpečovací zařízení nebo vyměněn obřanský most...


Strojní čistička na koleji číslo 2 z Brna do Kuřimi (17. června 2015, SŽDC).

“Náročnost spočívá především v době trvání bezkolejného provozu, kterou nepamatujeme několik desítek let. Navíc se jedná o jednu z nejvytíženějších linek v rámci regionální vlakové dopravy v kraji,” informoval Jiří Sysel, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Brně.

České dráhy mimo jiné řešili několik variant výluky, a to jak časově náročnější výluky se zachováním jednokolejného provozu až po úplné zastavení provozu v daleko kratším termínu. Tato varianta nakonec vyhrála. “Ve spolupráci s Kordisem i Dopravním podnikem města Brna jsme naplánovali plnohodnotné zajištění dopravy z Brna do Kuřimi a zpět,” dodal Sysel a dodal, že podobná opatření aplikovali před dvěma lety při jiné výluce a fungovala výborně.


Rekonstruované nástupiště v Řečkovicích (29. června 2015, SŽDC).

Práce začaly již v dubnu, ale šlo pouze o přípravné práce, které si vynutily maximálně zastavení provozu pouze na jedné koleji. Od 15. června se pak dělníci vrhli takřka na celý úsek z Brna až do Kuřimi.

Ve stanici Brno-Řečkovice je budováno nové ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem, současný přístup na nástupiště od výpravní budovy ale zůstane zachován. Na nová nástupiště se mohou těšit také cestující v České, kde zároveň v rámci navazující investice vzniká také nový přestupní terminál.


Autobus náhradní dopravy linky xS3 v Králově Poli (16. července 2015, Filip Vlček).

Opravou projdou také tunely, mosty, propustky či odvodňovací zídky na trati. “V celém úseku z Maloměřic do Kuřimi se opravy dočká jak jedna ze dvou kolejí, tak i trakční vedení sloužící k napájení vozidel na kolejích,” uvedla Kateřina Šubová, tisková mluvčí Českých drah. Z Maloměřic do Králova Pole pak dělníci zřídí nové zabezpečovací zařízení a opravěny budou čtyři tunely pod Lesnou.

Most v Obřanech ztichne

Obyvatelé brněnské části Obřany ale určitě uvítají výměnu starého ocelového mostu přes Fryčajovu ulici za nový. “Průjezd vlaků po novém ocelobetonovém mostě bude o poznání méně hlučný,” zmínila Šubová.


Pohled směrem k železniční stanici Kuřim (23. června 2015, SŽDC).

V důsledku výluky je až do konce srpna přerušen provoz rychlíků i osobních a spěšných vlak na trati číslo 250. Rychlíky jsou ve směru od Prahy ukončeny již ve stanici Tišnov. Náhradní dopravu tak zajišťují autobusy linky xR3, které odjíždějí od brněnského hlavního nádraží z obvyklého stanoviště náhradní dopravy. Z Brna ale vyjíždí v dřívějších časech, v opačném směru ale naopak budou přijíždět později.

Osobní a spěšné vlaky ve směru od Žďáru nad Sázavou nejezdí pouze v úseku Kuřim až Brno hlavní nádraží. Náhradní dopravu v tomto případě ale zajišťuje několik variant linky náhradní autobusové dopravy v kombinaci se speciální tramvajovou linkou.


Náhradní dopravu zajišťují také tramvaje linky P6 (16. července 2015, Filip Vlček).

Tramvajová linka speciálně zavedená pro tuto výluku označená jako P6 je vedena v části trasy pravidelné tramvajové linky číslo 6 z Králova Pole na Moravské náměstí, odkud pokračuje na Hlavní nádraží a dále na obratiště Nové sady. Cestující v této relaci mohou využívat ale také linku číslo 1 s výstupem u Semilassa a pěší docházkou na nádraží v Králově Poli.

Ačkoli je interval tramvajové linky přizpůsoben na časech příjezdu autobusů náhradní dopravy, je součet cestovních dob autobusu a tramvaje delší. “Cestující tak musí při plánování svých jízd přes Brno počítat s rozpadem přípojů na brněnském hlavním nádraží oproti bezvýlukovému stavu,” upozornila Kateřina Šubová.

Stáhněte si…
- Kompletní jízdní řád linky P6 si stáhněte zde.
- Výlukový jízdní řád železniční tratě 250 si stáhněte zde.
  z technických důvodů budou soubory dodány během úterý 4. srpna
  (zdroj: www.dpmb.cz).


Náhradní autobusová doprava před královopolskou stanicí (16. července 2015, Filip Vlček).

Náhradní autobusová doprava mezi stanicemi Brno-Královo Pole a Kuřim je vedena hned dvojím způsobem. Základní varianta je zavedení linky xS3 v trase Brno-Židenice - Brno-Lesná - Brno-Královo Pole - Brno-Řečkovice - Česká - Kuřim včetně expresních spojů z Králova Pole do Kuřimi bez zastavení v Řečkovicích a České.

Dalšími variantami náhradní dopravy je pak prodloužení autobusových linek číslo 311 a 312 vedených do Králova Pole pro možnost jízd do/z okolí Kuřimi bez nutnosti přestupu v Kuřimi a dále zavedení výlukové linky číslo 304 z Kuřimi přes Tyco a Podlesí na Královo Pole.


Trativod v oblouku mezi Českou a Řečkovicemi (30. června 2015, SŽDC).

Odlišně budou vedeny náhradní autobusy za některé konkrétní vlaky. Za spěšný vlak Pernštejn, který z Brna jezdí přes Nedvědice do Žďáru nad Sázavou pojedou autobusy z Židenic do Kuřimi, naopak vlak Expres Pálava - Podyjí, který jinak začíná v Králově Poli, je po dobu výluky výchozí z hlavního nádraží! Osobní vlaky na trati z Brna do Břeclavi budou vedeny podle pravidelných jízdních řádů. Pouze vlaky 4931 a 4926 z Brna do Modřic budou vedeny náhradní autobusovou dopravou.

Cyklisté, pozor!

V autobusech je omezena přeprava spoluzavazadel a například na linkách číslo 304, 311 a 312 je zcela vyloučená přeprava jízdních kol. “Při výluce takového rozsahu není technicky možné uspokojit poptávku cyklistů,” dodala Šubová s tím, že v tramvaji je sice přeprava kol povolená, ale rozhodující slovo má vždy řidič. Přeprava cestujících na vozíku je možná po vzájemné dohodě s Českými drahami.


Náhradní zajišťují autobusy linek xS3 a xR3 (16. července 2015, Filip Vlček).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!