Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Mezi Libercem a Tanvaldem opět jezdí vlaky

LIBEREC, TANVALD - Po náročných rekonstrukčních pracích byl v polovině měsíce, 13. července od 17.00 hodin, odbnoven provoz na želeční trati 036 v úsecích Liberec - Tanvald a Smržovka - Josefův důl.

Celá rekonstrukce vyšla na 879 milionů korun, v současné době ještě probíhá oprava mostu a tunelu u Harrachova...


Dvojče RegioSpiderů přijíždí do Proseče nad Nisou (16. července 2015, Zdeněk Mazánek).

Zahájení provozu se neobešlo bez drobných komplikací. Kvůli schvalovacím procedurám ze strany Správy železniční dopravní cesty vyjel první osobní vlak cca o dvacet minut později než měl. Vůbec prvním vlakem, který na trať z Liberce vyrazil, byla v 17.40 hodin Regionova 814.165 najíždějící na trať 034 Smržovka - Josefův Důl. Za ní jel po deseti minutách motorový vůz 840.003 a po něm za dalších 15 minut 840.005. Krátce před devatenáctou hodinou přijel první vlak od Jablonce, opožděná 840.006, která se mimořádně ve Vesci vykřižovala s 840.004.

Práce začaly na jaře

Rekonstrukce železniční trati 036 v úseku Liberec - Jablonec nad Nisou byla zahájena denními výlukami dne 1. dubna, od 15. dubna probíhala nepřetržitá výluka. Modernizovaný 13 km dlouhý úsek navazuje na vloni zrekonstruovaný úsek Tanvald - Jablonec nad Nisou, zastávka. I na tomto úseku ovšem platila od 1. června výluka, která se týkala i odbočné trati 034 Smržovka - Josefův Důl, při které se prováděly opravy opěrných zdí a sanace přilehlých skal.


Motorový vůz 840.003 odjíždí z Vesce do Jablonce (13. července 2015, Zdeněk Mazánek).

Důvodem rozsáhlé opravy 28 km dlouhé trati byl její nevalný stav, který zapřičiňoval poškozování motorových vozů řady 840. Za první rok a půl provozu na nich vznikly škody ve výši 14 miliónů korun, na které jejich výrobce Stadler Pankow již odmítal uznávat reklamace. Docházelo k častému odstavování jednotlivých vozů a jejich náhradě jinými soupravami nebo se snižoval jejich počet v soupravách. Liberecké depo vlastní 16 vozů řady 840, turnusová potřeba je 14 vozů.

S opravenou tratí se zároveň znížila, respektive sníží jízdní doba, neboť došlo k odstranění propadů rychlostí, které na trati byly jak z důvodu jejího technického stavu, tak i pro velké množství nechráněných přejezdů, na kterých často klesala rychlost na pouhých 10 km/hod. Po rekonstrukci platí na celé trati nejvyšší povolená rychlost 60 km/hod. Provoz vlaků je prozatím veden podle 'předrekonstrukčního' jízdního řádu, se změnou k 13. prosinci se ovšem počítá se zrychlením provozu a snížením špičkového intervalu ze 40 minut na 30 minut, v sedlech by se naopak měl zvýšit na 60 minut.


RegioSpider 840.003 čeká ve Vesci na stažení závor (13. července 2015, Zdeněk Mazánek).

Opravou prošly i jednotlivé zastávky. V Liberci byla provedena rekonstrukce 2. nástupiště, u kterého končí jak vlaky od Tanvaldu, tak i osobní vlaky z Děčína. Zastávka Liberec - Rochlice získala nový perón.

Radikální změna ve Vesci

Nádraží Vesec u Liberce se změnilo výrazně. Původní tříkolenicové provedení bylo nahrazeno dvoukolejnou výhybnou s postraními peróny, které jsou posunuty od staniční budovy vpravo do oblouku ve směru k Liberci. Ze třetí koleje zbyla pouze krátká odstavná kolej, napojená na tanvaldské zhlaví. Vlečka na libereckém zhlaví byla zcela odstraněna, vlečka do areálu bývalé továrny na koberce, Bytexu, byla opět na trať napojena, přestože na ní již mnoho let žádná železniční doprava nefunguje. Ve stanici je umístěn vysílač signálu dálového řízení trati.


Stanice Jablonec nad Nisou (17. července 2015, Zdeněk Mazánek).

Ve Vratislavicích nad Nisou byl postaven nový perón, zděná čekárna zde stojí již z dřívějška. V Proseči nad Nisou, kde dosud, tak jako ve Vesci, staví vlaky pouze ráno a večer, bylo vytvořeno pouze sypané nástupiště. V budoucnu by zde měla vzniknout výhybna a podoba nástupišť by se měla změnit. Ve stanici je umístěn další převaděč signálu dálkového řízení. Původní tříkolejnicové nádraží s vlečkou k uhelným skladům v Jablonci nad Nisou - Brandlu (Jablonec nad Nisou, dolní nádraží) bylo zredukováno na zastávku o jedné koleji. Vlečka byla zrušena, neboť sklady byly srovnány se zemí již loni a dnes se v jejich prostoru částečně nachází tramvajová výhybna.

Jablonecké 'hlavní' nádraží prošlo taktéž výraznou obnovou. Z původních pěti kolejí zůstaly zachovány pouze čtyři, před první a druhou kolejí se nacházejí nástupiště, která jsou situována nalevo od budovy ve směru k Tanvaldu. Vlaky zde nově stojí vedle sebe, zatímco před rekonstrukcí zastavovaly přímo před budovou naproti sobě přibližně v úrovni čel.


Zastávka Liberec - Rochlice (14. července 2015, Zdeněk Mazánek).

Součástí rekonstrukce bylo i vybavení celé trati dálkovým řízením provozu. Rekonstrukce celé trati vyšla na 879 miliónů korun. Nadále probíhá oprava jizerského mostu a harrachovského tunelu, a proto je mezi Kořenovem a Harrachovem vyloučena železniční doprava a to až do 30. září.

Bezvýlukový stav trval jen jeden den

Ač by se mohlo zdát, že po dokončených rekonstrukcích tanvaldské a českolipské trati zavládne v kraji klid, není tomu tak. Železniční doprava v celé síti libereckého kraje, vyjma úseku Kořenov - Harrachov, fungovala pouze jeden den, 14. července. O den později začala rozsáhlá výluka na trati 030 Liberec - Pardubice v úseku Liberec - Stará Paka, která potrvá až do 12. října tohoto roku. Vzhledem k rozsahu výluky a komplikacím v NAD se této výluce budeme věnovat v samostatném článku.

Od 1. srpna až do 27. listopadu bude navíc vyloučen provoz na trati 037 v úseku Frýdlant v Čechách - Černousy, který bude mít značný dopad i na zdejší nákladní dopravu. Důvodem výluky bude oprava Rigelského tunelu, ležícího mezi Frýdlantem a Minkovicemi.


Souprava vozů 840.013 a 002 ve Vratislavicích (19. července 2015, Zdeněk Mazánek).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!