Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Čelní srážka vlaků zastavila provoz na trati 072

ŽALHOSTICE - Rozmetané nákladní vagony po trati, popadané stožáry trakčního vedení, dvě nepojízdné lokomotivy a zraněný strojvedoucí. Škoda přes 25 milionů korun. To je bilance sobotní nehody u Žalhostic na Litoměřicku.

Podle dosavadního vyšetřování Drážní inspekce je na vině strojvedoucí, který nedbal červené a vjel proti jinému vlaku...


Vykolejené vagony po nehodě u Žalhostic (28. března 2015, Drážní inspekce).

K nehodě došlo v 8.40 hodin na železniční trati číslo 072 u Žalhostic. Čelně se tam střetl nákladní vlak s uhlím s nákladním vlakem převážejícím prázdné vozy na přepravu automobilů. "Poškozeny jsou oba vlaky, několik vozů, koleje i trolej, škoda bude zřejmě v desítkách milionů korun," uvedl v sobotu dopoledne náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.

O rozsáhlosti nehody svědčí také to, že až ve 13.57 hodin vydala Drážní inspekce souhlas s odklízením následků. To bude trvat pravděpodobně ještě několik dní, neboť při samotném vykolejení byla poškozena také sousední kolej.


Vykolejené vagony poškodily obě koleje (28. března 2015, Drážní inspekce).

Provoz na železniční trati byl okamžitě přerušen a České dráhy zajistily náhradní autobusovou dopravu. Autobus Dopravního podniku města Ústí nad Labem jezdil zprvu mezi ústeckým západním nádražím a stanicí Polepy, od sobotních 14.00 hodin pak náhradní spoj jezdí jen v úseku Sebuzín - Polepy a ze Sebuzína do Ústí jezdí opět vlaky.

Správce tratě, Správa železniční dopravní cesty, očekává zprovoznění tratě nejdřív v pondělí a ještě částečně. "Obnovení odhadujeme mezi 48 až 72 hodinami," uvedl mluvčí Jakub Ptačinský. Do té doby budou cestující dál vozit autobusy.


Pohled na havarované lokomotivy (28. března 2015, Správa železniční dopravní cesty).

Odklízení lokomotiv zaklíněných do sebe a vykolejených vagonů, které se povalovaly přes trať, bude trvat pravděpodobně celý dnešní den. Až poté se budou moci na trať vrhnout technici Správy železniční dopravní cesty a začít s opravou. Jejich úlohou bude opravit koleje, znovu postavit sloupy trakčního vedení a trolej pak natáhnout.

"Škoda na infrastruktuře se odhaduje na 1,5 milionu korun. Z toho jeden milion je škoda na kolejích a půl milionu na trakci. O vážnosti nehody svědčí také to, že jsou vyvráceny i dva stožáry s patkami," uvedl Ptačinský s tím, že základy takových betonových patek jsou dost hluboké. Dodal, že plné zprovoznění se dá očekávat v úterý.

Zraněný strojvedoucí

Při nehodě vykolejilo hned několiv vozů z každé soupravy. Stojící soupravě s uhlím nárazem vykolejilo zhruba 5 vozů. Strojvedoucí vyskočil z lokomotivy a je zcela nezraněn. Souprava vezoucí partové vozy pro přepravu automobilů vykolejila zhruba pěti dvojvozy. Strojvedoucí jedoucí lokomotivy se schoval před nárazem do strojovny a je naštěstí jen lehce zraněn na ruce.


Odklízení nehody bude trvat dny (28. března 2015, Správa železniční dopravní cesty).

Definitivní škodu vyčíslili ještě na místě v sobotu odpoledne drážní inspektoři na 25 milionů na vlacích a 1,5 milionu na trati. Podle výpovědi a prohlídky záznamových zařízení pak byl oznámen průběh nehody. Vlak jedoucí od Ústí nad Labem s plošinovými vozy měl ve Velkých Žernosekách zůstat stát a počkat na protijedoucí nákladní vlak s uhlím, protože provoz byl z důvodu plánované výluky dál veden pouze po jedné ze dvou kolejí.

"Vlak od Ústí ale ve stanici Velké Žernoseky nezastavil a projel kolem návěsti zakazující jízdu, což je potvrzeno z rozboru staničního zabezpečovacího zařízení. Poté poškodil výhybku a vjel na trať směr Litoměřice," uvedl Jan Kučera z Drážní inspekce.

Zabezpečovací zařízení fungovalo

V důsledku nedovolené jízdy vlaku zabezpečovací zařízení změnilo návěst dovolující jízdu vlaku od Litoměřic na návěst Stůj, jeho strojvedoucí zastavil a když viděl, že proti němu jede vlak, vyskočil z lokomotivy. Vlak od Ústí nad Labem narazil do stojícího vlaku rychlostí 50 až 60 kilometrů v hodině, jeho strojvedoucí utrpěl zranění.


Náhradní dopravu zajistil ústecký dopravní podnik (28. března 2015, Michal Šlejtr).

České dráhy na svém webu uvedly, že obnovení provozu se očekávají v neděli večer. Podle zdroje blízkého Českým drahám bude obnovena jen jedna kolej a navíc kvůli poškozenému trakčnímu vedení vlaky potáhne dieselová lokomotiva.

Do té doby bude cestujícím sloužit náhradní autobusová doprava v úseku Polepy - Litoměřice město - Sebuzín, zastávky cestující najdou na obvyklých místech buď u železničních zastávek nebo přímo u stanic. V souvislosti s tím se pak očekává, že vlaky za trasou náhradní autobusové dopravy budou o 30 až 45 minut opožděny.

Informační portál Vlčoun.cz situaci dále průběžně sleduje a o vývoji bude čtenáře postupně informovat.


Celkoý pohled na nehodu (28. března 2015, Drážní inspekce).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!