Po mostě u Vojkovic už zase sviští vlaky
VOJKOVICE NAD OHŘÍ - Komplexní rekonstrukci železničního mostu u Ostrova na Karlovarsku na páteřní dvoukolejné trati Chomutov – Cheb ve středu dokončil správce tratě, Správa železniční dopravní cesty.
Cílem stavby bylo zachovat provoz dvoukolejné trati při požadované třídě zatížení, průchodnosti a traťové rychlosti...
Opravený most u Vojkovic nad Ohří (25. února 2015, SŽDC).
Efekt této stavby se projeví nejen na provozních úsporách. "Zvýší se také bezpečnost přepravy a vlaky budou moci v tomto úseku přejíždět přes Ohři vyšší rychlostí než dosud. Výsledkem tedy bude i zvýšení komfortu pro cestující," prohlásil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.
Projekt se týkal nosné konstrukce pod druhou kolejí a částečně také spodní stavby, díky jejíž přestavbě bude most schopen bezpečně přenášet zvýšené zatížení dopravy. Spodní stavba byla tvarově přizpůsobena nové konstrukci.
Původní most demontovali
Stavbaři v rámci výstavby demontovali původní most a nahradili jej novou svařovanou konstrukcí o třech polích s délkou 100 metrů. Opěry a pilíře mostu zesílili tryskovou injektáží. Na rekonstruovaném mostě následně zřídili uzavřené kolejové lože. Součástí projektu byla také výměna železničního svršku na mostě a nejbližším předmostí a rekonstrukce geometrické polohy koleje (směrové a výškové vyrovnání koleje, úprava převýšení a přechodnice).
Pohled na železniční trať na mostě (25. února 2015, SŽDC).
Projekt vychází z globálního cíle prioritní osy 1 OPD zlepšit železniční dopravu na transevropské dopravní síti. Dvoukolejná elektrifikovaná trať Chomutov – Cheb je významnou komunikací železniční sítě České republiky. Je součástí železniční tratě spojující krajská města Ústí nad Labem s Chebem.
Celkové náklady projektu činí 72.622.952 korun, investorem je Správa železniční dopravní cesty. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to ve výši 49,7 milionu korun. Národní financování projektu bylo zajištěno prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby bylo sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Strabag.
Původní most na snímku z loňského podzimu (31. října 2014, SŽDC).