Semilsko: Vlak narazil do kamení, 9 zraněných
SEMILSKO - Do kamení spadlého na železniční trať narazil dnes ráno osobní vlak na trati z Jablonce nad Jizerou do Martinic v Krkonoších. Po nárazu se ve vlaku zranilo 9 osob, vlak navíc vykolejil.
Provoz na trati je zastaven a cestující vozí náhradní autobusy. Odklízení kamení ale potrvá pravděpodobně několik dní...
Osobní vlak narazil do kamení (28. ledna 2015, HZS Libereckého kraje).
Ke střetu došlo mezi Ponikly a Hrabačovem na Semilsku v 6.34 hodin. Osobní vlak 15501 mířil z Jilemnice do Martinic v Krkonoších a v pravotočivém oblouku narazil do sesunutého skalního masivu. Následkem toho motorový osobní vlak vykolejil.
Na místo ihned vyjely složky integrovaného záchranného systému, na místě zasahovali hasiči z Jilemnice, Liberce a Prahy.
Nehoda se stala v těžce přístupném terénu (28. ledna 2015, Drážní inspekce).
"V době nehody ve vlaku cestovalo 10 cestujících, zraněno bylo sedm cestujících se strojvedoucím a vlakvedoucím," uvedl tiskový mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal a dodal, že zranění strojvedoucího bylo klasifikováno jako těžké.
Strojvedoucí totiž zůstal v kabině zaklíněn, a tak je museli vyprostit hasiči. "Použili hydraulické vyprošťovací nářadí jako nůžky, rozpínák i rozpěrný válec. Zraněného muže zafixovali ve vakuové matraci a transportovali necelých 400 metrů k mostu přes Jizeru, kde přistál vrtulník lékařské záchranné služby," uvedla Zdeňka Štrauchová z hasičského záchranného sboru. Ostatní zranění jsou lehká.
Při nehodě se těžce zranil strojvedoucí (28. ledna 2015, Drážní inspekce).
České dráhy na trati ihned zastavily dopravu a místo vlaků zajistily v celé trase náhradní autobusovou dopravu. "Dle informací z místa mimořádné události je možné, že odstraňování následků nehody může trvat několik dní," upřesnil Drápal.
Železniční trať je zavalená skálou ve výšce tří metrů a v délce 30 metrů. Na vlaku byla škoda odhadnuta na 1,5 milionu korun.
Kamení poškodilo kabinu strojvedoucího (28. ledna 2015, HZS Libereckého kraje).
Podla Martina Drápala se mimořádná událost stala v oblouku, kde strojvedoucí viděl překážku na trati na poslední chvíli a měl jen malou šanci zareagovat. "To potvrzuje i fakt, že nestihl po použití rychlobrzdy ani opustit kabinu strojvedoucího," uzavřel Drápal.
Vlak po nárazu vykolejil (28. ledna 2015, HZS Libereckého kraje).