Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Do Litvy zamíří další vlaky ze Škodovky

PLZEŇ - Škoda Vagonka uzavřela smlouvu s Litevskými drahami na dodávku moderních elektrických jednotek. Jedná se o tři třívozové dvoupodlažní elektrické soupravy. Hodnota kontraktu je zhruba 750 milionů korun.

V Litvě už v současnosté době jezdí deset těchto dvoupodlažních vlaků typu 575, a dopravce je s nimi spokojen.


Nová jednotka 575 ve svém současném působišti v Litvě (nedatováno).

"Počítáme s tím, že do Litvy dodáme všechny tři nové dvoupodlažní elektrické jednotky v průběhu 19 až 36 měsíců od podpisu smlouvy. Tímto kontraktem se nám podařilo navázat na naše starší dodávky a pokračuje tedy omlazování zdejšího vozového parku," uvedl generální ředitel Škody Vagonka Jiří Urbanec.

Urbanec dodal, že Škoda Vagonka zde získala zakázky v celkové hodnotě zhruba tří miliard korun.


Jedna z prezentačních fotografií (nedatováno).

Vlaky jsou navrženy, aby vyhovovaly specifickým podmínkám pobaltského provozu. Čelí nejen poměrně velkému rozpětí teplot, ale také vysoké vlhkosti vzduchu. Samozřejmostí je i nízkopodlažní provedení vozidel, multifunkční oddíly pro přepravu kočárků, kol nebo velkých zavazadel.

Jednotky mají i kamery

Plně klimatizované vozy mají maximální rychlost 160 km/h a jsou vybaveny vnějším a vnitřním kamerovým systémem.


Interiér první třídy v patře (nedatováno).

Soupravy budou nasazeny na trase Vilnius – Minsk v Bělorusku. "S tím souvisí i některé technické úpravy dosavadního provedení vlaku, jako je například doplnění o systém měření spotřeby elektrické energie, úpravu vnitřního uspořádání a provedení sedadel, doplnění soupravy o oddíl pro vlakvedoucí, instalaci audiovizuálního systému, úpravu kamerového systému či instalaci regálů pro rozměrná zavazadla," doplnil Ivo Gurňák, obchodní ředitel Škody Vagonka.

Dvoupodlažní jednotky vyráběné ve Škodovce jezdí kromě Litvy i v České republice pod označením CityElefant a vidět jsou i na Slovensku nebo Ukrajině. V současnosti navíc ve Škodě Vagonka v Ostravě pracují na vývoji a výrobě vysokokapacitních dvoupodlažních vlaků pro Deutsche Bahn, které začnou vozit cestující v Bavorsku už od konce roku 2016.


Cílová stanice: Vilnius (nedatováno).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!