Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Pošmourné třinecké nádraží nahradí terminál

TŘINEC - Třinecké nádraží se dočká rekonstrukce. Zmizí část budovy i bytová nástavba a přibude klidová zóna a autobusový terminál. Třinečané budou z nového nádraží odjíždět už v prosinci příští rok.

Náklady na přestavbu se vyšplhají na 60 milionů korun, část z toho ale pokryje příspěvek z ROPu Moravskoslezsko.


Pokladny třineckého nádraží budou brzy minulostí (1. prosince 2014).

Přestavba je rozdělena do dvou etap. "V maximální možné míře se odbourají části nádraží, především vyvýšená bytová část nad vestibulem a obě krajní křídla," uvedla Kateřina Šubová, tisková mluvčí Českých drah. V první etapě, která potrvá do června, se uskuteční stavební úpravy v levém křídle.

Součástí první etapy je i zmíněná demolice bytové části a úprava přednádraží. Ve druhé etapě se pak práce přesunou do zbylých částí nádraží a bude zahájena výstavba nových autobusových stání.


Dřevěná lavice cestujícím slouží od počátku provozu nádraží (1. prosince 2014).

Nádraží pochází z roku 1957 a podle slov starostky Věry Palkovské do něj České dráhy příliš neinvestovaly. Před 14 lety po vzájemné dohodě se Správou železniční dopravní cesty město opravilo alespoň dveře, okna a vymalovalo. "My se loučíme s nádražím. Jednou určitě budeme vzpomínat, jaké to tady bylo. Tohle nádraží pamatuje hodně stejně, jako ta lavice," ukázala na dřevěnou lavici v odbavovací hale.

Vysvětlila, že když se v roce 2011 objevila možnost získat na případnou modernizaci nádraží finanční prostředky z Regionálního operačního programu, město Třinec neváhalo ani minutu.


Slavnostní loučení se starým nádražím (1. prosince 2014).

Jan Czudek z Třineckých železáren, které jsou nádraží nejblíž, uvedl, že i pro jeho zaměstnance je nádraží důležitým bodem. "Nádraží sloužilo prioritně zaměstnancům Třineckých železáren. Počítáme s tím, že železárny tady budou i nadále a že bude fungovat i kvalitní spojení," řekl.

"Uděláme maximum pro to, aby stavba byla dokončena nejdéle za 365 dnů," přislíbil cestujícím Stanislav Morávek ze společnosti Zlínstav, která bude samotné stavební práce provádět.


Nová podoba nádraží a autobusového terminálu (nedatováno, Město Třinec).

České dráhy i město Třinec slibují, že nový terminál bude moderní vstupní branou do města. V objektu vznikne nová restaurace, obchodní prostory i nové odbavení pro cestující včetně čekárny. U nádraží bude kromě nových autobusových stání také klidová zelená zóna a nové parkoviště.

Rekonstrukce vyjde na 60 milionů korun, České dráhy uhradí přibližně 40 milionů korun. Významnou podporu ve výši 16 milionů korun pak společnost získá z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.


Typická část nádraží - bytová nástavba - zmizí (1. prosince 2014).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!