Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

175. výročí příjezdu prvního vlaku v Břeclavi

BŘECLAV - V rámci čtvrtého Národního dne železnice, který se uskutečnil koncem září, si mohli zájemci připomenout také 175. let od příjezdu prvního vlaku na území dnešní České republiky.

Ohlasy na velkolepou akci, na kterou z Prahy i Bohumína České dráhy vypravily zvláštní vlaky, ale příliš kladné nebyly.


Obrazem bez komentáře... (27. září 2014).

Dne 6. června 2014 uběhlo 175 let od chvíle, kdy na území České Republiky přijel první vlak. Stalo se tak v Břeclavi, kam přijel parní vlak z Vídně. A 7. července 1829 se "železný oř" objevil i v Brně.

Při této příležitosti uspořádaly České dráhy, jakožto největší železniční dopravce v České republice 4. Národní den železnice, která se konal 27. záží v Břeclavi. S tímto datem se však pojí jiná historická událost - 27. září 1825 zahájil George Stephenson provoz na železnici Stockton – Darlington.


Obrazem bez komentáře... (27. září 2014).

Cestující mohli pozvánku na Národní den železnice vidět skoro všude, a kdo by nepřijel, slibován byl dárek pro prvních 30 000 návštěvníků, moderátor Patrik Hezucký, jízdy historickými vlaky, výstava moderních vlaků, ale i historických parních a motorových lokomotiv a vozů.

Na Den železnice byly vypraveny i dva zvláštní expresy. Z Prahy vyjel v 6.30 hodin ráno expres "Karl Ghega", který zastavil ve stanicích Pardubice hl.n., Česká Třebová a Brno hl.n. a na nějž byla nasazena jednotka Railjet, která se nazpět z Břeclavi vydala v 17.00 hodin. Z Bohumína vyjela v 7.55 hodin jednotka Pendolino jako expres "Císař Ferdinand", která nabírala cestující ve stanicích Ostrava hl.n., Ostrava-Svinov, Přerov a Staré Město u Uherského Hradiště. Na sever Moravy Pendolino vyjelo nazpět již ve 14.55 hodin.


Obrazem bez komentáře... (27. září 2014).

České dráhy týden před akcí hlásily, že očekávají 30 000 návštěvníků. U prvního nástupiště se nacházel "Svět změny." V této části si návštěvníci mohli prohlédnout moderní jednotky Pendolino, Railjet, RegioSpider a lokomotivy Taurus a Škoda 109E.

V prostoru nákladového nádraží břeclavské železniční stanice byla část věnovaná převážně rodinám s dětmi. Nacházel se zde kinematovlak i dětský vagón, občerstvení i slibovaný známý moderátor. Na své si však přišli i železniční nadšenci, kteří zde mohli najít pár historických osobích a služebních vozů v majetku Českých drah.


Obrazem bez komentáře... (27. září 2014).

Zbytek akce se odehrával na druhé straně břeclavského nádraží, a to v místním depu kolejových vozidel. Dostat se tam dalo však jen po svých a nebo kyvadlovou autobusovou dopravou, kterou zajišťovaly krátké Citelisy společnosti BORS Břeclav.

V části blíž k zastávce autobusové dopravě se necházely historické osobní vagóny, a to jak české, tak německé a rakouské. Návštěvníci v této části mohli vidět i historickou elektrickou "bobinu" - E 449.047, ale i motorové vozy M131 "Hurvínek", M262, M274 "modrý šíp" a M120 "věžák." V rotundě depa a na točně mohli návštěvníci vidět nejnovější historickou lokomotivu - elektrickou "laminátku" S 489.001, české i rakouské parní lokomotivy a české historické motorové lokomotivy "zamračená" a "pielstick."


Obrazem bez komentáře... (27. září 2014).

Nejlákavější částí pro železniční nadšece však byy jízdy historických lokomotiv po Jihomoravském kraji. Jediný nákladní vlak ve složení T 679.1168 + 15x nákladní vůz + T 679.1529 jezdil v trase Břeclav – Hrušovany nad Jevišovkou – Břeclav.

Parní vlak ve složení 477.043 + Da (vodní vůz) + Bpjo (patrová jednotka) byl k vidění na trase Břeclav – Znojmo – Břeclav, další parní vlak ve složení 556.036 + 5x Bai + 1x ABa + 534.0432 jezdil mezi Břeclaví a Starým Městem u Uh. Hradiště, poslední z ryze zvláštních parních vlaků byl ve složení 78.618 + 7x Ce + 1x Da k vidění na trati Břeclav – Mikulov na Moravě.


Obrazem bez komentáře... (27. září 2014).

Oblíbené lokomotivy "zamračená" jezdily na dvou osobních vlacích. Na trase Břeclav – Sudoměřice – Veselí nad Moravou – Břeclav jezdila souprava T 478.1008 + T 478.1010 + 7x Ce + 1x Da, z Břeclavi do Brna a zpět jezdila souprava ve složení T 478.1001 + 5x Bai + 1x ABa + T 478.3001.

Souprava motorových vozů M 274.004 + Balm + M 262.0018 byla k vidění na trase Břeclav – Hodonín – Čejč – Zaječí – Břeclav.


Obrazem bez komentáře... (27. září 2014).

Trať Břeclav - Lednice, kde i jindy platí globální jízdné a o víkendech v letních měsících jezdí pravidelně historické soupravy, byly obslouženy soupravami parních lokomotiv ve složení 423.041 (314.303) + 3x Ci a vloženými spoji s motorovými vozy M 120.1417.


Obrazem bez komentáře... (27. září 2014).

Zda byla akce úspěšná, nechme na posouzení každého návštěvníka. Ohlasy, které se objevily na facebookovém profilu České dráhy - omezení provozu, moc kladné nebyly. Hlavním důvodem bylo, že nikdo neviděl onen slibovaný dárek pro prvních 30.000 návštěvníků.

Mezi dalšími ohlasy pak bylo i to, že v uzavřeném prostoru depa se nacházelo příliš mnoho pracovníků bezpečnostní firmy nebo že nikdo předem neinformoval o způsobu dopravy z nádraží do areálu depa - jednak o kyvadlové dopravě a jednak řadu lidí znepokojilo znepřístupnění podchodu, který vede z nádraží přímo do areálu DKV Břeclav...


Obrazem bez komentáře... (27. září 2014).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!