Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Trolejbusová trať Bukov - Všebořice

ÚSTÍ NAD LABEM - Dvoustopá 1,5 kilometru dlouhá trať z bukovského rondelu do Všebořic je jedinou spojnicí centra města s vozovnou. Byla postavena v rámci prvního rozšiřování sítě a zprovozněna v roce 1989.

Dodnes zajišťuje obsluhu jednoho z páteřních směrů městské hromadné dopravy a je doplňkem autobusové linky z centra.


Trolejbus sjíždí z mostní estakády k zastávce Bukov (30. května 2011).

Základní údaje o trati
"trať Bukov - Všebořice"

Trolejbusová trať v provozu od: od 1. února 1989
Trolejbusová trať odstraněna: dosud v provozu
Typ provozu: pravidelný
Pravidelný provoz MHD: 54 a 56
Poznámka: trať je kompletně napojena k síti

Když v roce 1988 byla zahájena trolejbusová doprava na lince číslo 51 ze Stříbrníků na Holoměř, už bylo jasné, kam se bude trolejové vedení ubírat dál. A tak o půl roku později se trolejbusy rozjely z Holoměře o značný kus dál, do Všebořic.


Pohled na mostní estakádu překlenující Všebořickou ulici (30. května 2011).

Trať plynule navazuje na úsek Beethovenova - Bukov, a to od zastávky Bukov. Zatímco ve směru do Všebořic vjíždí do velkého kruhového rondelu, který je tvořen souborem křižovatek, trať v opačném směru se mu vyhýbá. Trolejbusy totiž využívají jednosměrnou mostní estakádu přecházející Všebořickou ulici a bez přerušení tak vjíždí do zastávky Bukov ve směru do centra.

Za rondelem se do tratě těsně před zastávkou napojuje manipulační trať Pod Holoměří - Bukov, která slouží výhradně manipulačním účelům zatahujících spojů ze sídliště Severní Terasa.


Mostní estakáda umožňuje jednosměrný provoz ze Všebořic do centra (30. května 2011).

Trať se dále zvedá do Masarykovy ulice, kde po pravé straně míjí budovu Vodohospodářských staveb (bývalá Prefa) a dnes tady sídlí také Okresní správa sociálního zabezpečení, a pokračuje přímo až k trolejbusové vozovně ve Všebořicích.

Kromě vozovny je trolejbusová trať zakončena obratištěm Všebořice, které se nachází na severním konci Masarykovy ulice.


Pomník tramvajového neštěstí na Bukově (13. července 2009).

Na přibližně 1,5 kilometru dlouhé trati cestujícím slouží celkem 11 zastávek. Zastávky Bukov, Kapitána Jaroše, Dukelských hrdinů, Na Kohoutě a Všebořice jsou obsluhovány v obou směrech.

Mezi zastávkami Bukov a Kapitána Jaroše je za křižovatkou se Skorotickou ulicí zřízena ještě jednosměrná zastávka Bukov rondel.


Trolejbus ev.č. 567 najíždějící na linku číslo 59 u zastávky Kpt. Jaroše (30. května 2011).

Trolejbusy po trati svezly první cestující 1. února 1989. Šlo o druhou trolejbusovou linku v Ústí nad Labem označenou jako linka 52, která byla tehdy vedená ze Severní Terasy přes centrum a vesměs doplňovala tehdejší linku číslo 51.

Kromě zmíněných zajímavostí stojí za zmínku i budova telekomunikačních služeb a pošty, která je dominantním prvkem tratě.


Mezi stromy vedená trať v úseku Kapitána Jaroše - Dukelských hrdinů (30. května 2011).

Napájení tratě zajišťuje kontejnerová měnírna MR6, která se nachází v uzavřeném areálu všebořické trolejbusové vozovny.

Právě z důvodu jejího pozdějšího dokončení byla od 28. srpna do 24. října 1989 částečně omezena trolejbusová doprava a na nově zprovozněnou linku číslo 56 (jezdící tehdy ze Všebořic na Mírové náměstí) byly ve špičkách nasazovány také autobusy.


Úsekový dělič u zastávky Dukelských hrdinů (30. května 2011).

Na podzim 2013 bylo napojení s manipulační tratí Pod Holoměří - Bukov posunuto blíže k zastávce Bukov rondel. Do té doby byla trať napojena dále od zastávky a navíc způsobem, že trolejbus musel přímo v rondelu výrazně zpomalit.

Čtěte také...
Výluka 19. - 20. října 2013 (vydáno 8. listopadu 2013)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Trolejbus míjí cihlové domy u ulice Na Kohoutě (30. května 2011).

V místě bukovského rondelu, kterému se dříve říkalo Walerův kopeček, došlo v červenci roku 1947 k tramvajové nehodě, která je dodnes označovaná za největší tramvajovou tragedii. Při ní zemřelo 30 cestujících a dalších 76 bylo zraněno.

Od roku 2007 ji proto připomíná alespoň pomník, který byl 12. července odhalen za účasti pamětníků i představitelů města.


Trolejbusová trať míjí také hasičskou základnu ústeckých hasičů (30. května 2011).

Na trati se kromě jedné sjezdové výhybky na bukovském rondelu nachází ještě také dva úsekové děliče.

V současnosti trať využívá denní trolejbusová linka číslo 54 a linka číslo 56 s nepřetržitým provozem. Kromě toho tudy ale během celého dne vyjíždí a zatahují trolejbusy najíždějící z nebo zatahující do všebořické vozovny.


Trolejbus ev.č. 561 v nástupní zastávce Všebořice odbavuje cestující (1. července 2011).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!