Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

S libereckou univerzitou hledají úspory

ÚSTÍ NAD LABEM, LIBEREC - Ústecký dopravní podnik a Technická Univerzita Liberec vytvořili dohodu o společném postupu při popsání způsobů nalézání energetických úspor v trolejbusovém provozu.

"Úspora energie v trolejbusovém provozu je jedním ze strategických cílů," uvedl Radek Chobot, výkonný ředitel DP.


Úspora energie je jeden z cílů dopravního podniku (5. dubna 2014).

Jednou z cest je i nastavená spolupráce s Technickou Univerzitou Liberec, kdy výzkumní pracovníci této univerzity dlouhodobě spolupracují s různými technicky orientovanými podniky v České republice. Zkušenosti mají i s dopravními podniky, a tohoto faktu využil i Dopravní podnik města Ústí nad Labem.

Setkání zástupců Technické univerzity Liberec a managementu dopravního podniku proběhlo v loňském roce a jedním z výsledků byla dohoda o společném postupu při popsání způsobů nalézání energetických úspor v trolejbusovém provozu, respektive vytvoření společné přihlášky projektu pro Technickou agenturu České republiky, která je současně i grantovou agenturou.


Modernizovaný trolejbus v Hrnčířské ulici (28. dubna 2014).

V průběhu relativně krátkého období byl společnými silami vytvořen projekt, kde výzkumné kapacity na měřící techniku zastupuje prof. Richter a kolektiv, a aplikované pracoviště ke zjišťování dat s příslušným logistickým servisem zajišťuje dopravní podnik.

"Společný čtyřletý projekt se umístil mezi nejlepšími, a to z tisícovky posuzovaných projektů. To je samo o sobě velký úspěch, jelikož v rámci technické agentury je vždy obrovský převis poptávky nad nabídkou. Celkové náklady projektu za roky 2014 - 2017 jsou 5,6 milionu korun, kdy tyto náklady jsou zejména spjaty se mzdovými náklady a náklady na pořízení drobného materiálu. Naše náklady jsou za roky 2014 – 2017 2,9 milionu korun, kdy přidělená dotace činí 1,872 milionu korun," dodal Radek Chobot, výkonný ředitel dopravního podniku.


Moderní trolejbusy jsou energeticky méně náročné (7. dubna 2014).

"Cílem projektu je na základě analýzy vytipovaných úseků městské trolejbusové trakce v Ústí nad Labem sledovat a přesně definovat energetické toky mezi měnírnami a trolejbusy. Na základě této analýzy stanovit kritická místa pro úsporu energie a navrhnout možná řešení, jejichž cílem bude zejména úspora energie," přiblížil podstatu projektu Prof. Ing. Aleš Richter, CSc. hlavní řešitel projektu.

Dalším cílem je podle Richtera zajistit dlouhodobé sledování energetických poměrů v trolejbusové trakci Dopravního podniku, které bude ukazovat další možnosti úspory elektrické energie, nákladů na stavbu a údržbu trolejové tratě při zvýšení dopravní obslužnosti trolejbusů odpovídající současným trendům elektroenergetiky.


Projekt nemusí přinést převratné poznatky (28. května 2014).

Jedná se o klasický případ symbiózy vědeckovýzkumných kapacit s pracovištěm aplikovaného vývoje, reprezentovaného provozní praxí v ústeckém Dopravním podniku. Je to otevřený projekt, který nemusí garantovaně přinést převratné poznatky, ale na druhou stranu je přinést může. A to nejen pro ústecký Dopravní podnik, ale pro všechny Dopravní podniky v Česku i Slovensku.

Dobrá spolupráce se vyplácí oběma institucím, kdy Dopravní podnik města Ústí nad Labem získává nový pohled na své činnosti a Technická Univerzita Liberec má možnost přenést své poznatky přímo do praxe.


Nejnovější trolejbus Škora 27Tr Solaris (30. července 2014).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!