Ústečany začaly vozit nové autobusy Solaris
ÚSTÍ NAD LABEM - Hned první srpnový den do ulic Ústí nad Labem vyjely nové naftové autobusy Solaris. Jde o poslední třetí várku v rámci nákupu 10 standardních autobusů a pěti kloubových, které již byly dodány.
Vozy jsou vybaveny mimo jiné také antikolizním systémem, který řidiče upozorňuje na možné překážky v podobě ostatních aut nebo chodců...
Jeden z nových autobusů Solaris na zastávce Mírová (1. srpna 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Vozový park Dopravního podniku města Ústí nad Labem se rozrostl o čtyři moderní dieselové autobusy, které přinášejí nové technologie i komfort cestujícím. Dvanáctimetrové vozy byly do předlických garáží dodány 23. července a dopravní podnik následně začal zařizovat potřebnou administrativu, aby autobusy mohly co nejdříve vyrazit do provozu. K tomu nakonec došlo hned první srpnový den v pátek 1. srpna. Autobusy jsou navíc vybaveny tažným zařízením a výkonnějšími motory pro zajištění provozu turistických cyklobusů.
Vozidla obsahují mnoho moderních prvků výbavy, které se již stávají standardem, jako je třeba plně automatická celovozová klimatizace nebo USB-C nabíječky pro přenosná zařízení. Ovládání poptávkového systému je sjednoceno s posledními dodávkami vozidel, což usnadní cestujícím jejich používání. "Bezpečnost je velmi důležitá. Autobusy jsou proto vybaveny LED světlomety s automatickým přepínáním, elektricky vyhřívaným čelním oknem, automatickými stěrači a antikolizním systém," informovala tisková mluvčí Dopravního podniku města Ústí nad Labem Jana Dvořáková.
Solaris na lince číslo 79 po odjezdu od Hraničáře (1. srpna 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Právě antikolizní systém je výhodou pro řidiče, protože sleduje okolí vozidla a varuje řidiče před možnými střety s chodci, cyklisty a dalšími zranitelnými účastníky provozu. Autobusy mají novou vizuální identitu, kromě povinného označení také i lak. Dodávkou dalších vozidel Dopravní podnik města Ústí nad Labem pokračuje v modernizaci a obnově vozidlového parku a potvrzuje tak jeho dlouhodobý závazek ke zlepšování komfortu a bezpečnosti městské hromadné dopravy ve městě.
Dopravní podnik dále uvedl, že cena jednoho nového dvanáctimetrového autobusu Solaris s tažným zařízením je 7,7 milionů korun. Hned v první den provozu se se všemi čtyřmi autobusy označenými evidenčními čísly 109 až 112 mohli cestující svézt na linkách číslo 77, 79 a 85, poslední vůz pak zaskakoval jako náhradní doprava, a tak byl vypravován podle potřeby na trolejbusové linky. V noci pak zajistil provoz nočních linek.
Interiér jednoho z nových autobusů (1. srpna 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Veřejnou zakázku vyhlásil Dopravní podnik města Ústí nad Labem vyhlásil na začátku roku 2023. Na základě ní mělo do města dorazit celkem pět kloubových a deset standardních autobusů. První autobusy, které do města dorazily, byly kloubové autobusy značky SOR Libchavy. Původně měly být v dubnu 2024 dodány čtyři kloubové autobusy, ale na základě plánované změny koncepce dopravy došlo k přehodnocení záměru a výrobce SOR tak dodal pětici autobusů. Na začátku letošního roku pak bylo do předlických garáží dodáno dalších šest standardních autobusů rovněž od stejného výrobce. Všechny autobusy se již v provozu zaběhly, kloubový autobus SOR ev.č. 812 pak v srpnu havaroval s dodávkou.
Čtěte také...
- Autobusy SOR dobyly Ústí, dorazilo pět vozů (vydáno 13. května 2024)
- Do konce ledna vyjedou nové ústecké SORky (vydáno 22. ledna 2025)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Vcelku netypické zadní čelo autobusu Solaris (1. srpna 2025, Vlčoun/Filip Vlček)