Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Před třinácti lety voda komplikovala MHD v Ústí

ÚSTÍ NAD LABEM - Jsou to tři týdny, co zvednutá hladina Labe hrozila, že zatopí velmi důležitou křižovatku U Pěti oblouků. Před třinácti lety v polovině ledna se tak skutečně stalo a MHD se musela změnit. Z hodiny na hodinu.

Několik dnů museli cestující mezi Mírovým náměstím a Autoškolou přestupovat na náhradní autobusovou dopravu, všechna omezení trvala pět dnů...


V Krásném Březně vznikl přestupní bod u Autoškoly (17. ledna 2011, Vlčoun/Filip Vlček)

Poprvé voda pohrozila v sobotu 15. ledna 2011, kdy zatopila níže položenou část Žižkovy ulice. Vedení města tehdy ale zřídilo krizovou telefonní linku kvůli předpokladů, že hladina Labe bude kulminovat až ve výšce 8 metrů, tedy více jak metr nad hranicí, kdy začíná výrazný zásah do provozu městské dopravy. Odpoledne se již začíná připravovat samotný dopravní podnik, který zajistil převoz celkem deseti trolejbusů, které v případě zatopení křižovatky U Pěti oblouků budou zajišťovat provoz v Krásném Března a Neštěmicích.

Prudký vzestup Labe pak nakonec ještě ve 23.00 hodin přinutil policisty důležitou křižovatku uzavřít. Noční linky jedoucí z centra města na sídliště Pod Vyhlídkou a na Skalku tak začaly jezdit přes Benešův a Mariánský most. Podobně pak byla řešena doprava také v průběhu celé neděle, kdy dopravní podnik na trolejbusové linky číslo 51, 55, 56 a 57 nasadil náhradní autobusovou dopravu. Odklonem pak začaly jezdit také autobusové linky číslo 13 a 19 kvůli úplnému zatopení Žižkovy ulice pod Větruší. Zajímavostí také bylo, že pružně zareagoval Dopravní podnik města Ústí nad Labem na zvýšenou poptávku po jízdě lanovou dráhou, ze které byl výhled na zaplavované město. Kabinky jezdily místo běžných 15 minut přibližně každé 4 minuty. 


Zaplavená křižovatka U Pěti oblouků (17. ledna 2011, Vlčoun/Filip Vlček)

Od zahájení provozu v pondělí 17. ledna 2011 bylo jasné, že se změní dopravní režim. Trolejbusové linky číslo 51, 55, 56 a 57 jedoucí od Divadla končily na Mírovém náměstí, odkud pokračovala v trase přes Benešův a Mariánský most náhradní autobusová doprava do zastávky Autoškola. Odtud buď pokračoval autobus jako linky 55 až na Žežickou nebo se autobusy vracely zpět do centra. V trase od Autoškoly pak byl díky povodňové stopě zajištěn provoz trolejbusů číslo 51 na Skalku, 56 na sídliště Pod Vyhlídkou a 57 do Mojžíře.

I přesto, že se pod vodou ocitl podjezd tratě 090 mezi kruhovým objezdem pod Větruší a Pražskou ulicí, provoz linky číslo 15 do Vaňova zůstal zachovaný. Dopravní podnik města Ústí nad Labem mel sice ve spolupráci s Českými drahami zajištěno náhradní spojení vlakem, který by ve špičce jezdil každých 30 minut a mimo špičku pak každých 60 minut mezi hlavním nádražím a provizorní zastávkou Vodárna ve Vaňově, nakonec se v průběhu pondělí zvedání Labe zastavilo, hladina kulminovala ve výšce 753 centimetrů.

Čtěte také...
- Manipulační stopa Jungmannova - Autoškola (vydáno 3. listopadu 2012)
- Operativní provozovna Krásné Březno (vydáno 18. ledna 2011)
  (zdroj: www.vlcoun.cz) 


Náhradní autobusovou dopravu zajišťovaly i Karosy (17. ledna 2011, Vlčoun/Filip Vlček)

Již ve večerních hodinách v úterý 18. ledna 2011 bylo možné obnovit provoz přes křižovatku U Pěti oblouků. Od 18.00 hodin tudy mohou zatím projíždět jen autobusy náhradní dopravy, dopravní režim s přestupy na linku X mezi Mírovým náměstím a Autoškolou zůstal zachovaný až do ukončení denního provozu. Po 23.00 hodině pak postupně z Krásného Března všechny trolejbusy zatáhly zpět do vozovny ve Všebořicích. Výjimkou byly dva kurzy noční linky 56, na které vyjely trolejbusy. Ty už projížděly celou trasu bez nutnosti přestupu.

I po celé úterý byly na přestupních zastávkách dopravní informátoři dopravního podniku, kteří cestující informovali o způsobu vedení náhradní autobusové dopravy a městské dopravy obecně. Definitivní návrat do původních kolejí, respektive tras, v podobě zrušení odklonu na linkách číslo 2, 13 a 19 se uskutečnila od ranního výjezd ve středu 19. ledna 2011, kdy byla zprovozněna Žižkova ulice pod Větruší. K tomu došlo v 9.35 hodin po kontrole dispečerem ve směru do centra města a v 11.10 hodin i v níže položeném jízdním pruhu ve směru do Trmic. 

Čtěte také...
- Speciál: Velká voda 2011 v Ústí nad Labem (vydáno 23. ledna 2011)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Odstavené trolejbusy v Neštěmické v Krásném Březně (16. ledna 2011, Vlčoun/Filip Vlček)

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!