Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Na nové trolejbusové tratě v Ústí chybí peníze

ÚSTÍ NAD LABEM - I přesto, že rozvoj trolejbusové sítě v krajské metropoli již téměř deset let stagnuje, vyjma obratiště Panská, Dopravní podnik města Ústí nad Labem nad novými tratěmi uvažuje. 

Zatímco na některé tratě je vypracován projektový záměr, uvažované tratě by DP chtěl obsloužit parciálními trolejbusy...


Nové trolejbusy v Ústí nad Labem jezdí již pár let (10. září 2016, Filip Vlček).

Poslední novou trolejbusovou tratí, která zároveň po letech příprav překlenula Labe po mostě Edvarda Beneše, byla ta přes Kamenný Vrch na obratiště Karla IV. Od té doby dopravní podnik investoval spíše do akutních oprav, rozsáhlejších oprav stávající infrastruktury včetně výstavby obratiště Panská a především obnovy vozového parku. O nových trolejbusových tratích se zatím jen mluvilo ve vzdálených plánech. 

"Rozvoj trolejbusové dopravy je pro nás permanentně prioritou a zároveň velkou výzvou. Potenciální výstavba nových trolejbusových tratí, o kterých se mluvilo již v minulosti, je ve fázi příprav," potvrdil Informačnímu portálu Vlčoun.cz výkonný ředitel Dopravního podniku města Ústí nad Labem Libor Turek.


Nové tratě se plánují, chybí na ně ale peníze (10. září 2016, Filip Vlček).

Projektový záměr, jehož součástí je i kvalifikovaný odhad nákladů, je tak v tuto chvíli vypracován na výstavbu trolejbusové tratě ze Stříbrníků okolo horního vstupu do zoologické zahrady po zastávku Výstupní, a dále na spojku ve Štefánikově ulici, která by spojila Klíši s Masarykovou ulicí.

Výstavba nových trolejbusových tratí včetně nezbytné infrastruktury, jako jsou měnírny, je však podle Turka finančně velmi náročná. "Z tohoto důvodu by musel být nalezen vhodný dotační titul," vysvětlil ředitel.


Místo tohoto DP plánuje nákup paciálních trolejbusů (10. září 2016, Filip Vlček).

Jako bližší se dopravnímu podniku v současné době jeví cesta extenzivního rozšiřování trolejbusových tratí. "To znamená pokusit se obsloužit například zmíněné tratě využitím parciálních trolejbusů, tedy trolejbusů s plnohodnotným alternativním bateriovým pohonem s maximálním využitím rekuperace," nastínil další možnosti Libor Turek. Základním předpokladem je při obnově vozového parku počítat s postupným navyšováním počtu parciálních trolejbusů.

Koncem příštího roku by tak v Ústí nad Labem mělo jezdit prvních devět kloubových vozů tohoto typu, i když primárně přednostně jako doprava na Střekov po dobu uzavření Benešova mostu. "Myšlenky na výstavbu nových trolejbusových tratí se však v žádném případě nehodláme vzdát," uzavřel Turek.


První z nich do Ústí přijedou v příštím roce (10. září 2016, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!