Stávka 16. června 2011: Železniční doprava
Stávka dopravních odborů zkomplikovala železniční dopravu. Nicméně nakonec její posunutí paradoxně přineslo menší komplikace, než její předchozí termín, tedy pondělí 13. června od 3.00 do 16.00 hodin.
Vlaky se tak prakticky po ukončení stávky většinou rozjely z míst, kde 24 hodin předtím zastavily.
Po celém ústeckém nádraží byly vylepeny letáky o stávce. Foceno 16. června 2011.
Doprava se tak zastavila úderem půlnoci z 15. na 16. června. Některé vlaky, které byly na trati, dojely do nejbližších stanic, jiné byly v celé trase nahrazeny autobusy a některé odřeknuty. Jisté je, že vlaky s odjezdem přesně o půlnoci už nevyjely.
Před hlavní nádraží přijel autobus zastupující R788 od Prahy. Foceno 16. června 2011.
Ministerstvo dopravy a Armáda České republiky proto nabídly několik stovek autobusů. Jednotlivé kraje s výjimkou Jihočeského a Plzeňského díky tomu připravily takzvanou "Alternativní dopravu", tedy náhradní autobusovou dopravu, která suplovala většinou osobní vlaky v nejvytíženějších úsecích železnice.
Samozřejmostí byla preference úseků, které neměly zajištěnou pravidelnou obslužnost autobusovými linkami. Většina linkových autobusůvých dopravců se totiž ke stávce nepřipojila.
Stanoviště autobusů u technického prostoru před nádražím. Foceno 16. června 2011.
Posledním vlakem, který do Ústí nad Labem přijel, byl osobní vlak z Prahy s příjezdem ve 23.25 hodin. Noční rychlík 788 již vyjel jako náhradní autobusová dopravu (spoj zajistil autobus ev.č. 1447 společnosti Veolia Transport). Do Ústí přijel o 50 minut později. Spěšný vlak, který na tento spoj čekal, pak byl veden již jako Alternativní doprava autobusem.
Stáhněte si...
- Poslední spoje před a první spoj po stávce si stáhněte zde.
(zdroj: www.cd.cz)
Autobusy byly označeny textem "Alternativní doprava". Foceno 16. června 2011.
Prvním vlakem, který pak do Ústí přijel, byl mezinárodní vlak Metropol do Budapešti. Druhým vlakem pak byl opět noční rychlík 788. Ovšem kvůli ukončení stávky až o půlnoci vyjel z Prahy o 30 minut později. Do Ústí si pak přivezl čtyřicetiminutové zpoždění.
Odstavený CityElefant z posledního osobního vlaku od Prahy. Foceno 16. června 2011.
Stáhněte si...
- Alternativní dopravu pro Ústecký kraj si stáhněte zde.
- Alternativní dopravu pro Liberecký kraj si stáhněte zde.
- Alternativní dopravu pro Karlovarský kraj si stáhněte zde.
- Alternativní dopravu pro Královéhradecký kraj si stáhněte zde.
- Alternativní dopravu pro Pardubický kraj si stáhněte zde.
- Alternativní dopravu pro kraj Vysočina si stáhněte zde.
- Alternativní dopravu pro Jihomoravský kraj si stáhněte zde.
- Alternativní dopravu pro Olomoucký kraj si stáhněte zde.
- Alternativní dopravu pro Zlínský kraj si stáhněte zde.
- Původní dopravní opatření (13.6.2011 od 3.00 do 16.00) si stáhněte zde.
(zdroj: www.cd.cz)
Poslední autobus do Lovosic. Právě přijel spoj od Děčína (v pozadí). Foceno 16. června 2011.
Problémy očekávala Praha. Regionální organizátor Pražské integrované dopravy ROPID totiž v minulých letech Pražany naučil cestovat vlaky. A to se teď jevilo jako skutečná komplikace, neboť hrozil kolaps dopravy. Díky nabídnutým autobusům se následně podařilo zajistit částečnou náhradní dopravu na těchto linkách:
- S1: Český Brod - Úvaly - Praha, Černý Most (případně Hloubětín)
interval cca 30 minut
- S2: Lysá nad Labem - Čelákovice - Praha, Černý Most (případně Hloubětín)
interval cca 30 minut
- S4: Libčice nad Vltavou - Úholičky - Praha, Dejvická
interval cca 30 minut
- S7: Řevnice (náměstí) - Dobřichovice - Černošice - Radotín - Praha, Smíchovské nádraží
interval cca 30 minut, v úseku Černošice - Praha cca 15 minut
- S8: Vrané nad Vltavou - Nádraží Zbraslav - Nádraží Modřany - Praha, Smíchovské nádraží
interval cca 45 minut
- S9: Mnichovice - Strančice - Praha, Opatov
interval cca 30 minut
První vlak na nádraží. Zpožděný Metropol právě odjíždí. Je 1.05 hodin. Foceno 17. června 2011.
Jediným železničním dopravcem, který se stávky neúčastnil, byl Viamont, který na Karlovarsku s menším omezením dál zajišťoval vlakovou dopravu, jen s dílčími omezeními.
Již ve 21.00 hodin vyjely na své trasy pracovní vlaky za účelem kontroly tratí. Pokladny se otevřely úderem 22.00 hodiny.
Od Prahy přivezl cestující opět rychlík. Opožděně o 40 minut. Foceno 17. června 2011.