Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Šnoblová: Tramvaj na Porubu je historický dluh

OSTRAVA - Patrně největší emoce ohledně rozvoje tramvají budí záměr dostavby nové trasy do ostravské Poruby. Ta je dle tiskové mluvčí Dopravního podniku Ostrava Terezy Šnoblová historickým dluhem města.

/TÉMA/ V rozhovoru pro Informační portál Vlčoun.cz také uvedla, že díky absenci tramvajové tratě se v místě zhoršuje dopravní situace...


Tisková mluvčí DPO Tereza Šnoblová (2023, reprofoto DPO)

Tramvajová doprava tvoří páteřní síť dopravního systému veřejné povrchové dopravy v každém městě. Je kapacitní, v dnešní době bezbariérová a má další nesporné výhody. Vybudování nové tratě do severní části městského obvodu Poruba ale stále budí vášně. Záměr má velký počet odpůrců, kteří přichází s dalšími argumenty, proč tramvaj odmítají. Tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Tereza Šnoblová v rozhovoru pro Informační portál Vlčoun.cz v rámci únorového Tématu měsíce vysvětlila, proč je tramvajová trať do Poruby nejideálnější, co je nyní "na pořadu dne" a co tramvajová doprava může přinést.

Proč prosazujete novou tramvajovou trať zrovna do Poruby?
Dostavba tramvajové tratě pro sedmý a osmý obvod v Ostravě-Porubě je historickým dluhem, protože je spjata už se samotným vznikem této části Poruby v šedesátých letech minulého století. Potřeba dostavby tratě vyplývala již tehdy a i nadále vyplývá z toho, že nároky obsluhy území s hromadným bydlením odpovídají kapacitně tramvajové dopravě. Jedná se o poslední hustě zastavěnou oblast Ostravy, která není napojena na páteřní síť tramvajové dopravy. Ani po více než 50 letech existence těchto sídlišť na sedmém a osmém porubském obvodě nemají jeho obyvatelé k dispozici přímé spojení tramvají s centrem města. Je proto nejvyšší čas na dostavbu této tramvajové tratě. A to nejen proto, že se zde kvůli narůstajícímu počtu aut neustále zhoršuje dopravní situace.


Stávající trať tvořící městský bulvár (23. května 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Jaké klady nová tramvajová trať má přinést?
Dostavbou tratě výrazně zvýšíme komfort cestování ostravskou MHD zejména všem Porubanům, kteří bydlí uvnitř VII. a VIII. obvodu. Ale nejen jim. S ohledem na běžné každodenní potřeby obyvatel Poruby i dalších částí Ostravy například do Fakultní nemocnice Ostrava nebo do stále vyhledávanějšího nákupního centra Géčko s hypermarketem Globus. Moderní tramvaje i zastávky jsou plně bezbariérové. Usnadňují tak cestování nejen handicapovaným, ale i maminkám a tatínkům s kočárky či seniorům.

V jaké fázi se nyní projekt nové tramvajové tratě nachází a co ho v nejbližší době čeká?
Nejprve musíme zajistit a předložit kompletní dokumentaci pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Pak se můžeme posunout dále. Vinou covidových restrikcí bohužel některé už dříve připravené dokumenty pozbyly platnosti, a je proto třeba je aktualizovat.

Čtěte také...
TÉMA: Města chtějí rozvíjet tramvajové tratě (vydáno 12. února 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Nová trať by měla spojit velké sídliště na severu Poruby (23. května 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Čím si vysvětlujete, že uvažovaná tramvajová trať má tolik odpůrců? A máte reakce také od "opačné strany tábora", tedy od příznivců tramvajové tratě?
Každá příprava stavby dopravní infrastruktury budí emoce a vyvolává veřejnou diskuzi. To je naprosto v pořádku. Každý má právo na svůj názor, důležité je diskutovat k věci. Proto aktualizujeme podklady EIA, aby mohl být i za účasti veřejnosti zodpovědně posouzen vliv stavby na životní prostředí. Další podněty pro případné úpravy projektové dokumentace ve prospěch obyvatel Poruby i životního prostředí vzejdou právě z posouzení vlivu dostavby tramvajové tratě na životní prostředí. Tramvaje jsou budoucnost. Nabízejí udržitelnou formu přepravy, jsou bezpečné, nestojí v kolonách a poskytují vysoký komfort cestujícím. Tramvaje jsou velmi efektivním řešením mobility města.

Odpůrci tvrdí, že se zavedením tramvají mimo jiné sníží kvalita života...
Víme, že existují obavy některých obyvatel, že tramvaj zhorší životní prostředí v oblasti. Ale je tomu právě naopak. Pokud nyní nebudeme aktivní v řešení mobility prostřednictvím ekologické tramvaje, v budoucnu bude docházet ke zhoršování prostředí vlivem silniční dopravy.


Tereza Šnoblová na jednom z videí pr DPO (2023, reprofoto DPO)

Pokud by vše dobře dopadlo, kdy bychom se mohli na smyčku Opavská svézt tramvají?
Rádi bychom, aby tramvaj na sedmý a osmý porubský obvod jezdila v nejbližších letech. Z pohledu samotné výstavby jsou už dnes naštěstí k dispozici technologie, které umožňují zkrátit lhůty samotné stavby. Během několika měsíců zvládneme postavit základní konstrukci, čímž skončí ten největší nekomfort pro obyvatele z blízkého okolí.

Neposuzovali jste v rámci ekologizace dopravy na Porubě také prodloužení trolejbusových linek?
Trolejbusová doprava odpovídá kapacitně dnešní autobusové. V rámci základního dopravního systému celého města by to proto nedávalo smysl, protože do oblasti hromadného bydlení chceme nasadit efektivnější dopravní prostředek, navázaný na páteřní tramvajovou síť města, a navíc s větším potenciálem pro preferenci před ostatními druhy dopravy.

Děkuji Vám za rozhovor. 


Tramvaje na Porubě by měly být rozšířeny (23. května 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Náhodný obrázek

20258129_1358334424214728_3651712645729307383_n.jpg

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!