Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Filipczyk: K omezení MHD dojde. To je jisté

OPAVA - Zkrácený rozpočet, omezení dopravy, ale také rozvoj trolejbusové dopravy a obnova vozového parku. S tím vším se teď musí poprat ředitel Městského dopravního podniku Opava Radek Filipczyk. Řeší ale nejen to.

V rozhovoru pro Informační portál Vlčoun.cz také naznačil, na co se mohou těšit cestující i fanoušci dopravy...


Patrně největší akcí bylo znovuotevření vozovny (9. prosince 2014, Filip Vlček).

Tématem číslo 1 jsou finance. Schválený rozpočet Města Opavy pro rok 2015 počítá s tím, že městské dopravě dopravě utáhne opasek o 12 milionů korun. Co na to říkáte?
Situace je vážná, nicméně v tuto chvíli zkoumáme možnosti a uvidíme, jak velký dopad do dopravní obslužnosti tento výpadek příjmu bude. Jisté je, že k některým omezením v obslužnosti dojde, a to předběžně ve večerních hodinách, kde je nízká poptávka.

Myslíte si, že v současné době je počet linek luxusem, jak se vyjádřil primátor města na jednání zastupitelstva?
Je to jen letmý pohled, řada linek má účelový charakter s jedním nebo dvěma spoji. Tento pohled je pohledem občana, chcete-li zastupitele a je otázkou tyto osoby přesvědčit o opaku.

Jakým způsobem a kdy se rozpočet dotkne rozsahu dopravy? A budete propouštět?
Snaha je změny rozprostřít do většiny roku, něco od března a pak od dalších změn 1. července a 1. září. Co se propouštění týče, tak asi ano, ale přirozeným úbytkem. Řada zaměstnanců nám odejde do důchodu.


Radek Filipczyk na snímku s mluvčím Jaromírem Šimánkem (9. prosince 2014, Filip Vlček).

Chtělo by se říci, že obnova vozového parku je v Opavě dokončena, jenže jde o neustálý proces. Co v roce 2015 plánujete v oblasti vozového parku trolejbusů a autobusů za novinky?
Dodáno bude 15 autobusů na CNG a zbylé dva trolejbusy z loňské dodávky.

Jak to vypadá s autobusy s pohonem na zemní plyn. Loni byla dopravnímu podniku přiklepnuta dotace na jejich nákup.
Ano v plné, tedy 85 procentní výši. Projekt běží a chybí dosoutěžit již jen CNG stanici.

Neuvažujete o vyzkoušení nebo nákupu elektrobusů?
Vozy zkoušíme průběžně, nicméně naším cílem bude spíše náhrada duobusů kombinací vozidel trolejbus-bateriový pohon.


Omezena bude večerní doprava - kvůli rozpočtu (27. listopadu 2014, Filip Vlček).

Přibudou letos nové kilometry trolejového vedení?
Vize rozšíření trolejbusové trakce je směrem k Vávrovicím s ohledem na průmyslovou zónu a dále na zastávku Kylešovice škola. Je to projekt dlouhodobý do roku 2018 s podmínkou financování Evropskými fondy.

Jaká je tarifní kázeň cestujících? Prý je na skvělé úrovni!
Ano, je to dáno nástupem předními dveřmi.

Proč tedy máte v pracovním poměru revizory? Kolik jich máte?
Máme dvě osoby z řad zaměstnanců, které pracují na dohodu o pracovní činnosti zejména v oblastech, kde se dlouhodobě 'švindluje'. Jde například o přejezd mezi tarifními zónami, což řidič při nástupu nezkontroluje. Zachycujeme zhruba 50 osob bez platného dokladu.


Trolejbusová síť by se měla rozšířit dále do Kylešovic (27. listopadu 2014, Filip Vlček).

Loni jste Opavanům nabídli unikátní výstavu na kolečkách. Počítáte s obdobnými projekty i letos?
Ano, ve výstavách hodláme pokračovat. Zároveň také chceme důstojně oslavit 110. výročí provozu městské hromadné dopravy.

Co vás jako dopravní podnik trápí?
Potřebujeme již i mladší generace naučit, že veřejná doprava není sociální dopravou, ale běžným denním prostředkem pro využití k cestě do práce či školy. Snižování poptávky, které sice v Opavě není vysoké, nelze do nekonečna kompenzovat menšími vozy, ale bohužel také snižováním nabídky. Finance města nedovolují neustále nadlimitní navyšování rozpočtu.

Pane řediteli, děkuji Vám za rozhovor.


Radek Filipczyk při vernisáři výstavy v trolejbuse (27. listopadu 2014, Filip Vlček).

Ing. Radek Filipczyk působí v Městském dopravním podniku od 2. května 2013 po výběrovém řízení, ve kterém byl vybrán z několika desítek zájemců. Do té doby pracoval jako náměstek v havířovské nemocnici, systémový inženýr Českých drah či jednatel společnosti KODIS. Působil ale také ve firmě EM Test jako projektový manažer.

Vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině, narodil se v lednu 1969 a pochází z Ostravy.


Večerních trolejbusů do konce roku ubyde (27. listopadu 2014, Filip Vlček).

Náhodný obrázek

21192144_1389644984417005_8606828550743708880_n.jpg

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!