Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Nedostavěný úsek dálnice D8 se opět hroutí

ÚSTECKÝ KRAJ - Ačkoliv dostavba zbývajícího úseku dálnice D8 v úseku Lovosice - Řehlovice pokračuje, průzkumy zaznamenaly nestabilní oblast kolem Prackovické estakády, kterou je nyní potřeba zabezpečit.

V ohrožení tak může být termín zprovoznění dálnice, který Ředitelství silnic a dálnic stanovilo na 17. prosince...


Dálniční mosty nad Prackovicemi nad Labem (27. dubna 2013, Filip Vlček).

"Hloubkový průzkum upozornil na rizikovou oblast v místě přechodu dálnice na Prackovickou estakádu. Musíme proto nyní udělat na téměř dokončené stavbě veškerá stabilizační opatření, aby byla dálnice D8 bezpečná a lidé už po ní mohli v prosinci jezdit," řekl ministr dopravy Dan Ťok. V rámci stabilizace celého prostoru buduje zhotovitel odvodnění rizikového svahu pomocí štěrkových stěn. Průzkum ŘSD v místě přechodu násypu dálnice na Prackovickou estakádu včas upozornil na riziko lokální deformace, která by významně ovlivnila již dokončovanou stavbu. Podle průzkumu dochází k pohybům v podloží násypu dálnice a jeho bezprostředním okolí.

"Se zhotovitelem pracujeme na technickém řešení, abychom estakádu zajistili. Na zbylých částech stavby probíhá výstavba bez zásadních problémů dle harmonogramu, který počítá se zprovozněním 17. prosince," vysvětlil generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. 


Jeden z dálničních mostů během Dne otevřených dveří (27. dubna 2013, Filip Vlček).

Sesuv Dobkovičky z roku 2013 je v prostoru dálnice již zcela odstraněn, provedeny jsou stabilizační prvky, buduje se hloubkové odvodnění a stavba dálnice je zde již v plném profilu průjezdná. ŘSD v návaznosti na usnesení vlády k sesuvu u Dobkoviček zajišťuje doplňující průzkum sesuvného území, kterým prochází stavba dálnice D8, a to za účelem upřesnění geologických poměrů této oblasti.

Stínové ŘSD: Hrozí riziko dalších sesuvů

K problematice se v úterý odpoledne vyjádřilo také Stínové Ředitelství silnic. Podle něj nejde o žádné překvapení a jde jen o výsledek eskalace rizik, která jsou dlouhodobě známá, potvrzená odbornými studiemi, a která ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic odmítají oficiálně přiznat jako reálně hrozící nebezpečí.

"Dlouhodobě se upozorňuje na rizikové území v délce 3 kilometrů, které končí opěrou mostu estakády. Opěra estakády je v pohybu od doby, kdy byla stavebně založena a měří se. Založení mostu nevyhovuje riziku sesuvu, protože piloty jsou krátké. Již v roce 2012 jsme obdrželi vyjádření od projektanta, že viníkem je ŘSD, protože dodalo nevyhovující průzkum lokality," uvedla Miloslava Pošvářová, manažerka Stínového ŘSD.


Sesuv masivní části zeminy zavalil část dálnice D8 (29. března 2014, Filip Vlček).

Sesuv je v aktivním stavu a hrozí potenciálně sesutím nově postavené dálnice k Labi. Řešení založení mostu opěry je pouze v mimořádném zajištění rizik - tedy piloty dlouhé zhruba 30 metrů nebo radikální síť odvodňovacích vrtů.

"Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic významně riskují a berou veškerou zodpovědnost za nebezpečí pro dopravu v případě, kdy dopustí otevření dálnice bez mimořádného zajištění uvedených rizik," zdůraznila Pošvářová. Sanace sesuvu s iniciací lomem je dnes sice provedena, ale celý sesuv zajištěn není. Ten hrozí zejména při podmáčení déle trvajícími meteorologickými srážkami, což se potvrdilo nyní. Z našeho vyjádření vyplývá, že viníkem malého sesuvu nebyl lom, ale ŘSD, lom byl pouze iniciací.


Zemní masiv se podařilo odstranit až po třech letech (29. března 2014, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!