Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Sjízdnost silnic během zimy zajistí přes 700 lidí

ČESKÁ REPUBLIKA - Sezóna zimní údržby na dálnicích a silnicích I. třídy je již v plném proudu. Během letošní zimy se o průjezdné komunikace bude starat v rámci Ředitelství silnic a dálnic celkem 634 řidičů a 123 dispečerů.

Další kapacity, především pro údržbu silnic I. třídy, jsou v zimě v pohotovosti u dodavatelských firem. Silničáři to alespoň slibují...


Na síť dálnic je připraveno téměř 250 vozidel údržby (14. ledna 2013, ŘSD)

Ředitelství silnic a dálnic musí i při silném sněžení zajistit vlastními pracovníky průjezdnost více než 1050 kilometrů dálnic v celé České republiky. Údržbu mají na starosti jednotlivá střediska správy údržby dálnice. Na jedno takové středisko připadá přibližně 50 kilometrů dálnice. Zbývající úseky dálnic o délce zhruba 350 kilometrů a silnice I. třídy udržují dodavatelské firmy na základě smluv uzavřených s Ředitelstvím silnic a dálnic.

Kromě zaměstnanců jednotlivých středisek leží tento náročný úkol také na specializované technice. "ředitelství silnic a dálnic má k dispozici celkem 198 sypačů. Připraveno je rovněž 44 universálních vozidel s různým technickým vybavením. Při velké sněhové nadílce například přijdou ke slovu mohutné frézy, schopné zvládnout i ty největší závěje," uvedl tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnice Jan Studecký. Ve skladech je pak připraveno téměř 42 tisíc tun soli a solného roztoku. K nakládání soli do sypačů je připraveno 45 nakladačů.


O sjízdnost dálnic a silnic se postarají sypače i frézy (14. ledna 2013, ŘSD)

Důležitým prvkem systému zimní údržby silnic jsou rovněž dispečerská pracoviště. Dispečeři na jednotlivých střediscích mají ve většině případů k dispozici online obrazové údaje z dohledových kamer, informace o aktuálních hodnotách z meteorologických stanic, ale i ze snímačů umístěných přímo na vozovkách. Zaměstnanci center zároveň vyhodnocují krátkodobé, střednědobé, i liniové předpovědi ČHMÚ pro jednotlivé tahy. Součástí systému je i srážkový radar.

V souladu s legislativou ČR jsou dálnice a silnice I. třídy zařazeny do I. pořadí důležitosti při zajišťování sjízdnosti. Doba od zjištění vzniku závady ve sjízdnosti do doby výjezdu prvních mechanismů ke zmírnění této závady nesmí být v zimním období delší než 30 minut. Pořadím důležitosti jsou současně stanoveny i lhůty pro zmírňování závad ve sjízdnosti vozovek silnic po výjezdu mechanismů, a to do dvou hodin u dálnic a do tří hodin u silnic první třídy. 


K dispozici pro posyp je také přes 42 tun soli (14. ledna 2013, ŘSD)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!