Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Motoristy letos čekají nové dálnice i obchvaty

ČESKÁ REPUBLIKA - Letos se řidiči dočkají 22,4 kilometrů nových úseků dálnic na D1 mezi Přerovem a Lipníkem a na D3 mezi Bošilcem a Ševětínem. Mezi dokončovanými je i 25 kilometrů obchvatů Slaného, Lechovic nebo Znojma.

Ministerstvo dopravy pak dále také uvedlo, že k zahájení výstavby se připravuje dalších 178 kilometrů dálnic a silnic I. třídy...


Letos bude dokončeno před dvacet kilometrů nových dálnic (nedatováno, ŘSD).

"Nejvíce rozestavěnými dálničními stavbami jsou brněnská D1, jihočeská D3, karlovarská D6, olomoucká D35, chomutovská D7, hradecká D11, ale také celá D48 včetně obchvatu Frýdku-Místku a napojení na D56 nebo obchvat Otrokovic na D55. Aktuálně je tak ve výstavbě celkem 187 kilometrů dálnic a silnic I. třídy," řekl Informačnímu portálu Vlčoun.cz ministr dopravy Dan Ťok.

Nových úseků dálnic je ve výstavbě celkem 128 kilometrů. Tento údaj je možné rozdělit na samostatné investice, jako je 21 kilometrů modernizace D1, 59 kilometrů pak tvoří stavby na silnicích I. tříd. "V roce 2018 bylo otevřeno řidičům celkem 45 kilometrů silnic, z toho mezi Prahou a Brnem se postavilo znovu 26 kilometrů dálnice, nový úsek dálnice byl jeden čtyřkilometrový na D7 a silnic I. třídy bylo 15 kilometrů," doplnil tiskový mluvčí Ministerstva dopravy Jakub Stadler.


Pokračovat bude také modernizace páteřní dálnice D1 (nedatováno, ŘSD).

"Nemohu otevírat desítky nových kilometrů dálnic na zelené louce, když je před rokem 2014 nikdo nezahájil, protože v roce 2010 byla příprava staveb zcela zastavena. Nyní se nové dálnice a obchvaty staví takovým tempem, že jsou prakticky vyčerpány kapacity stavebních firem," vysvětlil pak dále ministr dopravy Dan Ťok. Stavby trvají běžně dva až tři roky, u složitějších staveb jsou to čtyři roky.

Modernizuje se také železnice

Ve své třetině je rekonstrukce železničního Negrelliho viaduktu, který je významnou dopravní stavbou. Dojde ke zkapacitnění tratě a výraznému zvýšení plynulosti. Na tento úsek pak naváže další modernizace trati z Prahy směrem do Kladna. Pokračují práce i na dalším úseku čtvrtého tranzitního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Modernizace trati Sudoměřice - Votice přinese zdvoukolejnění v uvedeném úseku, dva tunely a vznik nové železniční stanice Červený Újezd.


Zvyšování frekvence dopravy zvyšuje zátěž na komunikace (nedatováno, ŘSD).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!