Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Sjízdnost dálnic v zimě zajistí téměř 800 lidí

ČESKÁ REPUBLIKA - Postupně klesající teploty jsou pro silničáře upozorněním, že údržbářům pomalu začíná každoroční shon. Letos se o dálnice a silnice I. třídy bude starat více než 760 zaměstnanců Ředitelství silnic a dálnic.

Střediska správy a údržby jsou při průměrných srážkách schopna odklidit sníh z hlavních tahů po celé republice do dvou hodin...


Ředitelství silnic a dálnic je na zimu připraveno (14. ledna 2013, ŘSD).

Do připravených směn je zařazeno celkem 591 řidičů a 170 dispečerů. Ředitelství silnic a dálnic musí i při silném sněžení zajistit vlastními pracovníky průjezdnost více než 900 kilometrů dálnic v celé České republice. Údržbu mají na starosti jednotlivá střediska správy údržby dálnice. Na jedno takové středisko připadá přibližně 50 kilometrů dálnice. Zbývajících 350 kilometrů dálnic a silnice I. třídy udržují dodavatelské firmy na základě smluv uzavřených s Ředitelstvím silnic a dálnic.

Kromě zaměstnanců jednotlivých středisek leží každoročně tento náročný úkol na specializované technice. Ředitelství silnic a dálnic má k dispozici celkem 181 sypačů. Připraveno je rovněž 43 universálních vozidel s různým technickým vybavením. "Ve skladech středisek správy údržby dálnice je připraveno téměř 33 tisíc tun soli a solného roztoku. K nakládání soli do sypačů je připraveno 48 nakladačů," informoval tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Zásoba posypových materiálů je vypočítána pro průměrnou zimu, v případě zvláště drsného počasí je ještě možné sáhnout do nouzových rezerv.


Na sjízdnost silnic bude dohlížet 760 pracovníků (14. ledna 2013, ŘSD).

Důležitým prvkem systému zimní údržby silnic jsou rovněž dispečerská pracoviště. Dispečeři na střediscích mají ve většině případů k dispozici online obrazové údaje z dohledových kamer, informace o aktuálních hodnotách z meteorologických stanic, ale i ze snímačů umístěných přímo na vozovkách. Zaměstnanci center zároveň vyhodnocují krátkodobé, střednědobé, i liniové předpovědi ČHMÚ pro jednotlivé tahy. Součástí systému je i srážkový radar.

V souladu s legislativou ČR jsou dálnice a silnice I. třídy zařazeny do I. pořadí důležitosti při zajišťování sjízdnosti. Doba od zjištění vzniku závady ve sjízdnosti do doby výjezdu prvních mechanismů ke zmírnění této závady nesmí být v zimním období delší než 30 minut. Pořadím důležitosti jsou současně stanoveny i lhůty pro zmírňování závad ve sjízdnosti vozovek silnic po výjezdu mechanismů, tedy do 2 hodin u dálnic a do 3 hodin u silnic I. třídy


Motoristé by měli v zimě být opatrní na sníh i vozidla správy (14. ledna 2013, ŘSD).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!