Přípravy na výstavbu dálnice D3 pokračují
STŘEDOČESKÝ KRAJ - Hejtman Středočeského kraje Miloš Petera a generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa jednali se starosty obcí a měst poblíž dálnice D3 o pokračování příprav této stavby.
Dálnice D3 bude s dálnicí D8 součástí koridoru spojující Švédsko s Řeckem se zásadním významem i pro Českou republiku...
V současné době probíhá ve Středočekém kraji příprava (25. května 2014, ŘSD).
Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa poděkoval Středočeskému kraji za vymezení dálnice D3 v Zásadách územního rozvoje a shrnul současný stav příprav. "V současné době probíhá příprava dokumentů potřebných pro vydání územního rozhodnutí, o které požádáme v příštím roce. Dále také pokračuje diskuse se zástupci obcí o přesném vedení trasy dálnice. Výkupy pozemků začnou po vydání územního rozhodnutí," řekl.
"Pro Středočeský kraj je výstavba dálnice D3 jednoznačnou prioritou. Jsem rád, že se nám v červenci minulého roku podařilo schválit aktualizaci Zásad územního rozvoje, ve kterých je již vymezen koridor dálnice D3. Chceme se co nejaktivněji podílet na přípravách této stavby a maximálně podporovat její zahájení v co nejkratším termínu," dodal hejtman Miloš Petera. Jednání, jehož závěrem byla všeobecná shoda na současném postupu přípravných prací, svolal Spolek pro výstavbu D3 a R4. Hejtman Miloš Petera v této souvislosti jednal s vedením spolku o tom, že by Středočeský kraj měl mít zástupce v dozorčí a správní radě, aby se mohl aktivněji podílet na přípravách jedné z nejvýznamnějších dopravních staveb v kraji.
Na nové dálnici D3 bude vybudováno 8 tunelů a 11 křižovatek (25. května 2014, ŘSD).
Budoucí dálnice D3 bude spolu s dálnicí D8 součástí významného celoevropského koridoru, který spojuje Švédsko s Řeckem v délce přes 3 000 kilometrů. Zásadní význam má ale i z hlediska České republiky a Středočeského kraje. „Vybudováním dálnice D3 dojde k významnému poklesu dopravy na dálnicích D1 a D5,“ připomněl hejtman Petera.
Stávající koridor dálnice je tvořen pěti úseky: Praha - Jílové, Jílové - Hostiradice, Hostiradice - Václavice, Václavice - Voračice a Voračice - Nová Hospoda. V rámci jednotlivých úseků se počítá s vybudováním osmi tunelů a jedenácti mimoúrovňových křižovatek. Výstavba by měla stát 57 miliard korun. Spolu s dálnicí D3 bude nezbytné uvést do provozu i další související stavby jako Václavickou spojku nebo tunel Prostřední vrch. ŘSD souběžně s přípravou stavby dálnice D3 pracuje i na vylepšení stávající komunikace I. třídy číslo 3.
Výstavba dálnice D3 bude stát 57 miliard korun (25. května 2014, ŘSD).