Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Výstavba dálnice D3 u Ševětína pokračuje

ŠEVĚTÍN - Ředitelství silnic a dálnic v úterý za účasti svého generálního ředitele Jana Kroupy zahájilo výstavbu dalšího osmikilometrového úseku jihočeské dálnice D3 mezi Bošilcem a Ševětínem.

Předpoklady hovořily o nákladech přesahujících dvě miliardy, nakonec byla vybrána zakázka za pouhé 1,2 miliardy korun...


Další úsek dálnice D3 z Ševětína do Bošilce bude hotov za tři roky (ilustrační foto, ŘSD).

"Ředitelství silnic a dálnic dnes zahajuje výstavbu dalšího klíčového dálničního úseku. V letošním roce se jedná již o třetí zahajovaný úsek dálnice D3. Jde o velmi důležitou komunikaci, která nás spojí s našimi jižními sousedy a která je také součástí transevropské dopravní sítě," konstatoval generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Ministr dopravy Dan Ťok dodal, že v současné době se cena stavby dá snížit vysoutěžením. "Namísto předpokládaných dvou miliard by měla stavba stát 1,2 miliardy korun."

Není tady žádná křižovatka

Průběh stavby je navržen zcela mimo zastavěná území okolních obcí. Trasa v předmětném úseku Bošilec - Ševětín je novostavbou vedenou převážně po zemědělských pozemcích, přičemž v části trasy je dálnice vedena zhruba ve stopě stávající silnice I/3. Původní silnice I/3 je sama o sobě přeložkou, takže již tato komunikace byla vedena mimo zastavěná území.


V daném úseku nebude žádná mimoúrovňová křižovatka (ilustrační foto, ŘSD).

V řešeném úseku dálnice není navržena žádná mimoúrovňová křižovatka. Při potřebě napojení na dálnici bude využíváno mimoúrovňové křížení Veselí nad Lužnicí - JIH a mimoúrovňová křižovatka Ševětín, které se nacházejí nedaleko začátku resp. konce stávající dálnice D3. V trase dálnice D3 bude vybudováno několik nových mostů, z nich největšími budou mosty přes Bukovský potok a přes Neplachovský potok včetně jeho odlehčení a polní cesty. První auta se po novém úseku dálnice svezou podle plánu v září roku 2018, o rok později pak bude stavba definitivně ukončena.

Stavba je navržena k zařazení do Operačního programu Doprava a bude spolufinancována z Fondu soudržnosti. Hlavní trasa měří 8.137 metrů a vozovky zaberou plochu o výměře přes 246 metrů čtverečních. Do výběrového řízení se příhlásilo celkem 11 zájemců, vítězem se stalo sdružení firem Metrostav, Swietelsky a Doprastav.

Končí výběrko i na další úsek

Za měsíc skončí lhůta pro podávání nabídek na téměř 11 km dlouhý úsek Ševětín – Borek. Dalších navazujících dvacet kilometrů dálnice by se v případě hladkého průběhu přípravy mohlo začít stavět na přelomu roku 2016 a 2017.


Soutěž pro další úseky za měsíc skončí (ilustrační foto, ŘSD).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!