Testy tureckého trolejbusu Bozankaya finišují
PRAHA - Deset tisíc kilometrů s cestujícími by měl v těchto dnech mít ujeto trolejbus Bozankaya, který je testován na lince 58 v Praze. V následujících měsících by mělo dorazit až sedm desítek vozů stejného typu.
Dopravní podnik s nimi v následujících letech počítá na trolejbusových linkách na levém břehu Vltavy v oblasti Smíchova, Jinonic nebo na Strahov...

Zkušební jízdy trolejbusu Bozankaya SNG 12T v Praze (25. října 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Trolejbus se k nutné hranici 10 tisíc kilometrů zkušebních jízd s cestujícími přiblížil v těchto dnech, a to podle informací na sociálních sítích zveřejněných před více než měsícem. "Předpoklad je každý den téměř 20 hodin provozu vozidla a nájezd bezmála 330 kilometrů," informoval dříve Dopravní podnik hlavního města Prahy na svých facebookových stránkách. Zkušební jízdy byly zahájeny 15. října po ukončení zkušebních jízd bez cestujících. Testovací jízdy probíhají výhradně na trolejbusové lince číslo 58 vedoucí z Palmovky přes Letňany do Čakovic a Miškovic.
Trolejbus Bozankaya SNG 12T je v Praze v netradičním červeném nátěru. Současný trolejbus je označen evidenčním číslem 510 a je určen pouze pro proces homologace nového typu drážního vozidla pro provoz v České republice, který zajišťuje výrobce v součinnosti s Dopravním podnikem hlavního města Prahy. Toto vozidlo po skončení zkušebních jízd nebude v majetku pražského dopravního podniku. Dopravní podnik má objednáno na sedm desítek trolejbusů stejného typu, které budou do Prahy dodány v barevném provedení Pražské integrované dopravy podobně, jako například kloubové trolejbusy SOR na lince 58 nebo Solaris na lince číslo 59.

Zkušební jízdy trolejbusu Bozankaya SNG 12T v Praze (25. října 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
První z nových vozidel by mohly vyjet na lince číslo 52 ze Smíchova. Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky, kterou dopravní podnik vyhlásil v říjnu 2022, byla 1,176 miliardy korun. Kromě až 70 bateriových trolejbusů typu Standard Dopravní podnik hlavního města Prahy v této veřejné zakázce poptával také možnost odběru až 70 nových trakčních akumulátorů a výměnu vysloužilých pro zajištění provozuschopnosti vozidel během celé životnosti trolejbusů, dále až 35 sad hardware a software pro diagnostiku závad vozidel, až 20 kusů přenosných nabíječek a systém energetického managementu pro vzdálené sledování a řízení nabíjení vozidel.
Vysoutěžené trolejbusy budou vybaveny kompletním odbavovacím a informačním systémem pro pražskou MHD a dodávány v novém jednotném designu PID. Dodavatel garantuje, že minimální dojezd plně obsazeného vozidla na trakční akumulátor s odbavováním cestujících ve všech zastávkách, zastavováním na všech křižovatkách a s běžící klimatizací nebo topením bude po celou dobu záruky baterie minimálně 15 kilometrů. Dodavatel u vysoutěžených trolejbusů garantuje minimální životnost 15 let. Záruka na všechna vozidla je 10 let.
Čtěte také...
- Turecká Bozankaya zkušebně vyjíždí na linku (vydáno 15. října 2025)
(zdroj: www.vlcoun.cz)

Zkušební jízdy trolejbusu Bozankaya SNG 12T v Praze (25. října 2025, Vlčoun/Filip Vlček)


















