Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Vršovice poprvé. Karosa B741 ale naposledy

PRAHA - Pražský dopravní podnik v rámci 90. let autobusové dopravy v hlavním městě zpřístupnil autobusové garáže ve Vršovicích. Původně trolejbusová vozovna byla zprovozněna před 60 lety.

Součástí akce bylo ukončení provozu kloubových autobusů Karosa B 741, které už do pravidelného provozu nezasáhnou...


Pohled do haly vršovické garáže (6. června 2015, Jakub Lachout).

Autobusová provozovna ve Vršovicích se veřejnosti otevřela v 10.00 hodin a zájemcům byla přístupná až do 16.00 hodin. Zajímavostí je, že se vršovická garáž veřejnosti otevřela vůbec poprvé za svých 60 let existence.

V rámci této akce mohli návštěvníci zavítat do zázemí různých pracovišť jako například haly denního ošetření, údržbové montážní haly, motorárny a dalších prostor, prohlédnout si mohli také současné autobusy včetně kabiny řidiče. Mnoho zájemců tak mohlo nahlédnout i do míst běžně nepřístupných a vyfotit se mohli za volantem autobusu.


Citybusy ve vršovické provozovně dopravního podniku (6. června 2015, Jakub Lachout).

Vršovická vozovna sloužila trolejbusům od roku 1955 až do ukončení trolejbusového provozu v roce 1968. Poslední trolejbusy bránou vozovny projely 30. června, dobový tisk to tehdy odůvodňoval rekonstrukce ulice před garážemi. Ve skutečnosti se vymístění trolejbusů z Vršovic plánovalo už od roku 1965, kdy byla vypracovaná první studie na rekonstrukci garáže pro ryze autobusový provoz.

Zajímavostí je také skutečnost, že trolejové vedení v garáži zůstalo až do srpna 1969, kdy bylo zlikvidováno, v podjezdu železniční tratě v ulici U Vršovického hřbitova byly zbytky trolejového vedení ještě dlouhá léta poté.


Deponovány tady jsou také midibusy (6. června 2015, Jakub Lachout).

Sobota ale patřila také rozloučení s autobusy Karosa B741. Pro Prahu tolik typické hranaté kloubové autobusy byly v poslední den svého provozu nasazeny na linku číslo 213 spojující Jižní Město s obratištěm Želivského. Symbolicky tak navážely návštěvníky na Den otevřených dveří ve vršovické vozovně.

Stáhněte si...
- Kompletní jízdní řád linky číslo 213 (vložená pořadí) si stáhněte zde.
- Zastávkový jízdní řád linky číslo 213 ze zastávky Jižní město si stáhněte zde.
- Zastávkový jízdní řád linky číslo 213 ze zastávky Želivského si stáhněte zde.
  (zdroj: www.ropid.cz)


Karosa ev.č. 6166 na lince číslo 213 (6. června 2015, Jakub Lachout).

Autobusy Karosa B741 se staly velkým přínosem pro pražskou dopravu, neboť plně nahrazovaly dosluhující Ikarusy. Do Prahy tak bylo postupně dodáno celkem 174 autobusů tohoto typu, a mezi řidiči i cestujícími byly vozy značně oblíbené.

Nejprve bylo do Prahy dodáno 28 autobusů typu B741.1908 s přeplňovaným motorem, automatickou převodovkou s vystavěným retardérem, katalyzátorem Ecos a bezdušovými pneumatikami. Následovalo 35 autobusů B741.1916 lišících se automatickou převodovkou Voith Diwa s vestavěným retardérem. V roce 1995 pak bylo dodáno 39 kloubáků s ekologickým motorem Liaz, po kterých o rok později bylo dodány další vozy.


Pohled na zadní čelo autobusu Karosa B741 (6. června 2015, Jakub Lachout).

Tento typ autobusů dostal v dopravním podniku evidenční čísla 6001 až 6174 a díky širokým dveřím byl oblíbený. Právě díky nim se totiž cestující na zastávkách vyměňovali velmi rychle, a to i přesto, že první a čtvrté dveře byly užší.

V poslední den byly kloubové autobusy Karosa nasazeny na linku číslo 213. Cestující vozy snadno poznali, neboť byly za čelním sklem označeny tabulkou s textem "Karosa B741 dnes jezdí naposledy" a zároveň byl přiložen také jízdní řád linky. Linka byla v provozu od 9.30 do 16.00 hodin.


Celkem bylo do Prahy dodáno 174 těchto autobusů (6. června 2015, Jakub Lachout).

To ale nebyla jediná dopravní akce, kterou uspořádal Dopravní podnik hlavního města Prahy v rámci devadesátiletého výročí zahájení autobusové dopravy v hlavním městě. V neděli se totiž Prahou projel konvoj autobusů, který díky zastoupení starých i nejnovějších autobusů připomněl éru autobusů.

Protože průvod byl ale unikátní, reportáž najdete na Informačním portálu Vlčoun.cz ještě dnes v samostatném článku.


Autobus ev.č. 6150 po zátahu do klíčovské garáže (6. června 2015, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!