Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Loni našlo v metru smrt víc lidí, než předloni

PRAHA - "Provoz metra je přerušen. Použijte náhradní dopravu." To je hlášení, které nemají Pražané rádi. V drtivé většině ale není vina na straně dopravního podniku, v polovině případů jsou na vině lidé v kolejišti.

Potvrzují to statistické údaje pražského dopravního podniku i Drážní inspekce. Loni pod koly metra našlo smrt sedm lidí...


Hasiči dopravního podniku vyjíždí často i do metra (4. ledna 2014, HZS DPP).

Protože metro je kolejová dráha, dozor spadá pod Drážní inspekci. Ta v roce 2014 evidovala v metru celkem 27 mimořádných událostí, což je oproti roku 2013 o 9 událostí více. Polovinu případů z toho pak tvořil pád člověka do kolejiště, o rok dříve to bylo případů deset.

Mezi nejčastější případy mimo zmíněné střety vlaku s osobou pak patří nedovolené projetí návěsti Stůj, ke kterému došlo v pěti případech nebo vykolejení ve dvou případech, oboje v depu Kačerov.


V červnu vyjížděli například na Vltavskou (4. června 2014, HZS DPP).

Mezi zajímavosti mezi mimořádnostmi v pražském metru pak byla například srážka manipulačního vlaku se spadlým stromem na zkušební trati v areálu depa na Kačerově v červnu nebo srážka hned několika vlaků metra s překážkou v průjezdném profilu tunelu začátkem ledna.

Kabel urážel zrcátka

Soupravy do stanice Hlavní nádraží přijížděly s uraženými zrcátky. Když stejnou závadu nahlásilo několik strojvedoucích, rozhodl dispečer 22. ledna 2014 krátce po 16.00 hodině o přerušení provozu na celé trase C z Hájů do Letňan. Po zjištění, že zrcátka poškozuje kabel visící z konstrukce tunelu u stanice Hlavní nádraží, byl provoz částečně obnoven s tím, že v úseku Florenc - Pražského povstání byla ještě hodinu vedena náhradní autobusová doprava.


Na Vltavskou loni vyjížděli hasiči dokonce dvakrát (4. června 2014, HZS DPP).

Nehody, vykolejení a další mimořádnosti v provozu pražské podzemky logicky napáchají také vysokou škodu. V loňském roce ji tak drážní inspektoři vyčíslili na necelého půl milionu, přesně na 499.910 korun. V roce 2013 pak škodu v celkové výši 888.925 korun zvýšila především nehoda, ke které došlo na Černém Mostě.

Drážní pracovní vůz v obratišti Černý Most špatně dobrzdil a narazil do zarážedla, které jednak vyvrátil a jednal poškodil také samotný vozík. Zda měla mimořádnost vliv na provoz metra, se nepodařilo zjistit.


Spadlý strom na zkušební koleji metra (25. června 2014, HZS DPP).

Kromě mimořádností výrazně stoupl také počet usmrcených osob v metru. Souprava metra se s člověkem v kolejišti loni střetla třináctkrát, čtrnáctý případ se stal hned v lednu, kdy strojvedoucí vlaku jedoucího z Depa Hostivař do stanice Skalka nalezl mrtvou osobu v kolejišti, ačkoli jeho vlak ji nesrazil.

Nejvíc nehod na 'béčku'
 
Statistiky uvádí kromě přesných datumů také místa, kde ke střetům došlo. Dvakrát vyjížděli záchranné složky k osobě v kolejišti do Jinonic a na Hůrku na trase B a na Vltavskou na trase C. Dále pak zasahovali na Budějovické, ve Stodůlkách, v Kobylisích, na Opatově, Střížkově, Náměstí Republiky a na Zličíně. Vždycky střet skončil zraněním nebo smrtí, jen v jediném případu nebyla osoba vůbec zraněná.

"Zatímco v roce 2014 evidujeme celkem 7 mrtvých, v roce 2013 to bylo o 4 méně," informoval tiskový mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Nelze ale jednoznačně konstatovat, zda šlo o sebevraždy nebo nešťastné události.


Hasiči ve Stodůlkách u případy osoby pod soupravou (16. května 2014, HZS DPP).

Podle Anety Řehkové z tiskového oddělení pražského dopravního podniku trvalo přerušení provozu v souvislosti se střety vlaků s člověkem přibližně hodinu, maximální doba pak byla celých 122 minut. Na místo ihned vyjíždí záchranné složky, pracovníci dopravního podniku vyklízejí stanici, evakuují cestující ze soupravy a dispečeři operativně řeší doprav a náhradní dopravu v uzavřeném úseku metra.

"Náhradu škody po nikom neuplatňujeme, protože hmotná škoda nám nevzniká. Provoz metra je totiž dražší, než provoz náhradní povrchové dopravy," dodala Řehková. Uvedla také, že organizaci náhradní povrchové dopravy řeší vnitropodniková norma, takže trasy linek v době mimořádné výluky v metru jsou předem dané.


Loni pod koly metra zemřelo 7 osob, další byly zraněny (16. května 2014, HZS DPP).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!