Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Přestavba zlínské křižovatky omezuje dopravu

ZLÍN - Patrně největší dopravní stavbou ve Zlíně je rekonstrukce křižovatky Březnické a Mostní ulice. Ta sice začala již před měsícem, výrazně ale komplikuje cestu řidičům ve směru na jih Zlína. A komplikovat ji bude až do konce roku...

Cestujících v městské hromadné i krajské autobusové dopravě se ale příliš nedotýká, místo trolejbusů dopravní společnost nasadila parciální vozy...


V Mostní ulici musí jezdit jen parciální trolejbusy (20. dubna 2023, Vlčoun.cz/Filip Vlček)

Dlouho připravovaný projekt zahrnuje rekonstrukce křižovatky Mostní a Březnické ulice, kterou začnou řídit semafory. Původně tady měl vzniknout kruhový objezd, ten ale z kapacitních důvodů byl nakonec zavržen. Změny se dotknou i přilehlého parku u budovy Univerzity T. Bati, který se plošně rozšíří. Vznikne nová společná stezka pro cyklisty a chodce a také několik nových chodníků, přičemž ty současné čeká obnova. U sportovní haly pak vznikne nová zastávka MHD, stejně jako v opačném směru do centra pod sídlem společnosti Lesy ČR.

Stavební práce, které byly oficiálně zahájeny 3. dubna, a s nimi související dopravní omezení se uskuteční ve čtyřech etapách a skončit by měly v prosinci. Až do konce října je zjednosměrněná Březnická ulice. To znamená, že provoz je možný jen ve směru z centra k okružní křižovatce K Majáku/Filmová. Toto řešení se zvolilo kvůli bezpečnosti provozu na přání Dopravního inspektorátu Policie ČR. V opačném směru se jezdí po objízdné trase kolem Lesního hřbitova na Kudlov a dále do centra Zlína.


Trolejbus projíždí okolo nové zastávky Sportovní hala (20. dubna 2023, Vlčoun.cz/Filip Vlček)

Se změnami musí cestující počítat také v městské hromadné dopravě. Díky velkému množství parciálních trolejbusů s alternativním pohonem nemusela Dopravní společnost Zlín - Otrokovice přistoupit ke změně tras trolejbusových linek číslo 4 a 5, které tudy projíždí, ani nebylo nutné upravit trasy linek číslo 1, 11, 12 a 14, které naopak končí na obratišti Sportovní hala. Tyto trolejbusy již od Náměstí Právě jezdí se staženými sběrači, které po průjezdu úsekem bez trolejového vedení opět nasadí. 

Větší úpravy se dočkala autobusová linka číslo 32. "Zajistíme dopravní obslužnost Filmových ateliérů, Lesního hřbitova i čtvrti U Majáku výlukovou trasou přes Kudlov, a to v obou směrech," informoval ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň. Po dobu výluky tak místo původní linky číslo 32 jezdí zvláštní autobusová linka 32X od Sportovní haly přes Kudlov, Lesní hřbitov a U Majáku po Filmové ateliéry. Linka tak v jižní části města projíždí postupně všechny točny, a to díky své polookružní trase. 


Dopravní situace v místě staveniště je mnohdy složitá (20. dubna 2023, Vlčoun.cz/Filip Vlček)

Omezením v městské hromadné dopravě to ale nekončí. Trasu navíc musely změnit autobusové linky meziměstské dopravy číslo 180, 190, 191, 192, 480, 532, 535 a 953. Na všech uvedených linkách platí výlukové jízdní řády, došlo také k přesunu některých zastávek. Zastávka Zlín,U Majáku ve směru do centra je tak dočasně přesunutá do zastávky Lesní hřbitov, ke kongresovému centru je pak přesunuta také výstupní zastávka Náměstí Práce. Během dalších etap budou trasy autobusů znovu upraveny. 

Rekonstrukce křižovatky spolyká zhruba 135 milionů

Magistrát města Zlína při plánování spolupracoval s Ředitelstvím silnic Zlínského kraje, které je majetkovým správcem silnice II/490. Tuto část financuje Zlínský kraj. Krajská komunikace se mírně rozšíří a nový povrch dostane i dosud nezrekonstruovaná část ulice Březnická. "Přípravu této stavby komplikovala a časově prodlužovala celá řada překážek. V roce 2020 jsme pak víceméně začínali od nuly se všemi povoleními. Mám radost, že se obyvatelé Zlína konečně dočkají realizace této strategické dopravní stavby," uvedl náměstek zlínského primátora pro dopravu Michal Čížek. Stavba celkově spolyká přibližně 135 milionů korun a dokončena by měla být ještě letos.


Trolejbus v Mostní ulici jezdí bez trolejového vedení (20. dubna 2023, Vlčoun.cz/Filip Vlček)

Stavba v celkové hodnotě přibližně 135 milionů korun včetně DPH bude zahájena 1. března a potrvá po celou letošní stavební sezonu. Pokud by se vyskytly nečekané komplikace nebo zdržení, poslední etapa stavby by mohla být dokončena dokonce až v roce 2024. Větší část investice financuje město Zlín, na investora ŘSZK připadá z celkového objemu prostředků jen asi 14 milionů korun – na práce, které se týkají vozovky a dopravního značení na krajské silnici II/490. Zhotovitelem stavby bude sdružení firem Eurovia CS Praha a SMO Otrokovice.

Celé investiční akci se budeme nadále průběžně věnovat. Na naší facebookové stránce Vlčoun.cz navíc v následujících dnech zveřejníme fotogalerii, která bude rekonstrukci monitorovat a seznamovat čtenáře s aktuálním stavem. 


Budoucí podoba křižovatku výrazně zpřehlední (vizualizace, Magistrát města Zlína)

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- zlinsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!