Uzávěra Tyršova mostu brzdí dopravu v Děčíně
DĚČÍN - Špatný technický stav Tyršova mostu přiměl děčínskou radnici k jeho úplnému uzavření. Na most nesmí autobusy ani chodci. Práce by mohly již příští týden umožnit částečné obnovení provozu, minimálně pro pěší.
Na objízdné trasy na v tuto chvíli jediný silniční most musely vyrazit také autobusy městské dopravy, které tak přes týden nabírají zpoždění...
Tyršův most je kompletně uzavřen (10. května 2028, Vlčoun/František Živnůstka)
K uzavření mostu pro vozidla těžší než 3,5 tuny došlo již v průběhu minulého týdne ve středu. Na základě odborných stanovisek pak v pátek došlo k úplnému uzavření Tyršova mostu pro veškerou dopravu, a tedy i pro chodce, a to pro zajištění bezpečnosti. Dopravní podnik města Děčína tak již od středečního večera musel odklonit autobusové linky mezi Hlavním nádražím a zastávkou 28. října na objízdné trasy a linky tak jedou přes ulice Pohraniční, Myslbekova dále přes Nový most do Ústecké ulice, odkud se přes Předmostí a ulici Čsl. mládeže dostanou zpět na svojí trasu.
Omezení se týká autobusových linek městské dopravy číslo 201, 204, 208, 212, 229, 232 a 233 s tím, že linka číslo 210 jezdí beze změny trasy a linka číslo 214 pak obsluhuje zastávky Myslbekova stejně, jako krajské linky číslo 434 a 438. Pozor by měli dát cestující na zastávkách Labské nábřeží, Tyršův most a Masarykovo náměstí, protože tyto zastávky nejsou během uzavírky Tyršova mostu obsluhovány. "Pro zastávky Hlavní nádraží, Prokopa Holého, Myslbekova a 28. října jsou jízdní řády pro všechny autobusové spoje beze změny," dodal Dopravní podnik města Děčína na svých webových stránkách. Doba omezení zatím není známá.
Autobusové linky musí jezdit odklonem (29. července 2028, Vlčoun/František Živnůstka)
V pátek odpoledne město s odbornou firmou řešilo provizorní podepření levobřežní části mostu tak, aby se doprava a chodci mohli na most v nejkratší možné době vrátit. "Prosím veřejnost o pochopení této situace. Bezpečnost je pro nás zásadní," požádal obyvatele města primátor města Jiří Anděl. Doprava, cyklisté i chodci v tuto chvíli musejí vyžít Nový most. Odborná firma již podle děčínského magistrátu připravuje potřebný materiál a pokud půjde vše podle plánu, tento týden začnou práce přímo na mostě. Konkrétně půjde o podepření levobřežního pole mostu, což je zásadní pro jeho stabilitu. Práce potrvají minimálně týden. Jakmile bude most bezpečný, začneme řešit jeho částečné zprovoznění.
Historie mostu sahá do roku 1933, kdy byla zahájena jeho výstavba. Zakázku na stavbu získala ve veřejné soutěži akciová společnost Škodovy závody v Plzni, zprovoznění mostu proběhlo 9. prosince 1933 odpoledne. Most obdržel na počest děčínského rodáka jméno Tyršův a v době otevření byl největší svého druhu v Československu. Most se skládá ze tří polí. Prostřední pole je konstruováno jako obloukové s horním obloukem o výšce 17,5 metrů a má rozpětí 118,1 metrů. Krajní pole jsou trámové konstrukce a mají shodnou délku 30,5 metrů. Šířka vozovky je 9,2 metrů.
Spoje MHD musí objíždět po Novém mostě (29. července 2028, Vlčoun/František Živnůstka)