Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Tramvaje do Zdib by mohly vyjet do čtyř let

ZDIBY - Pravděpodobně již za čtyři roky by z pražských Kobylis mohla pokračovat nová tramvajová trať přes Dolní Chabry až do Zdib. Středočeští zastupitelé schválili smlouvu o spolupráci s obcemi Zdiby a Sedlec. 

Tramvajová trať, na které vznikne celkem 8 nových zastávek, bude zakončena dvoukolejnou smyčkou v terminálu Zdiby. Provoz by měly zajistit linky 10 a 17...


Zákres tramvajové tratě z Prahy do Zdib (vizualizace, Středočeský kraj)

"Protažení tramvajové trati by mělo odlehčit dopravou přetíženému okraji metropole. Postavíme kvalitní a spolehlivé kolejové propojení, čímž posílíme roli veřejné hromadné dopravy a celkově zatraktivníme danou lokalitu. Jinak řečeno, cílem je komplexní řešení veřejné dopravy v obcích. Nedávno jsme dokončili dokumentaci k žádosti o územní rozhodnutí a podali na stavební úřad. kterou podáme na stavební úřad v září. Zahájení výstavby trati plánujeme na rok 2025, hotovo by mělo být na konci roku 2027," řekl Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy.

Pro naplnění cílů jsou nejvýznamnějšími body smlouvy o spolupráci se Zdiby výstavba nové komunikace Nová Průběžná, která povede po jižní straně obce. Na silnici II/608 se napojí mezi jižním okraje obce a Celním úřadem. Zaústěna bude do ulice Chaberské. Současná ulice Průběžná již kapacitně nestačí zejména autobusové dopravě. Kraj se zaváže i k osazení zeleně anebo úpravě vodních toků a doplnění stávajícího odvodňovacího systému. "Za námi půjde i zadávací řízení na zhotovitele akce. Kraj bude v celé akci zastupovat Krajská správa a údržba silnic," doplnil Borecký. Náklady na celou akci jsou zhruba 2,5 miliardy korun, přičemž 85 procent by měla pokrýt unijní dotace.

Stavba tramvajové tratě je spojena s dalšími investicemi

Co se týče smlouvy s obcí Sedlec, pak se kraj zavazuje k doplnění stávajícího splaškového odvodňovacího systému. Totiž splašková kanalizace terminálu Sedlec bude napojená na stávající kanalizaci obce. Z důvodu vyčerpané kapacity čističky odpadních vod ve vlastnictví obce je nutné ji zkapacitnit. Naopak srážková voda bude z terminálu odvedena do trojice retenčních nádraží, doplněných poldrem jako bezpečnostním přelivem pro ochranu před přívalovými deští. Projekt počítá i s odlučovači ropných látek a dočišťovači.


Tramvaj mezi Prahou a Zdiby (vizualizace, Středočeský kraj)

Trať bude dlouhá zhruba 5,2 kilometru. Začínat by měla v zastávce Vozovna Kobylisy a pokračovat v ose současné „staré ústecké“ silnice II/608 až do Dolních Chabrů. Na konci silnice je převedena na její východní okraj a pokračuje do Zdib a dále k obratišti v budoucím terminálu Sedlec. "Součástí terminálu Sedlec je i parkoviště P+R s kapacitou 834 parkovacích míst. Projekčně je tento terminál připraven pro budoucí navazující tramvajové trati do Líbeznic a Odolene Vody. Na tento záměr jsme si nechali vypracovat technickou studii, kterou nyní představujeme obcím. Koridor bude od terminálu v Sedlci kopírovat dálnici, současně však musí zohlednit její plánované rozšíření na 3+3 jízdní pruhy. Samotná stavba trati do Odoleny Vody by mohla začít v roce 2030," nastínil možnosti budoucího pokračování tratě Petr Borecký.

Na trase je počítáno s osmi zastávkami, trať by měly obsluhovat linky číslo 10 a 17. V případě té první by měla tramvaj spojit Sedlec a Zdiby se zastávkami Kobylisy, Palmovka, Flora, I. P. Pavlova, Anděl a Sídliště Řepy. Linka 17 pak v současnosti míří z Kobylis na Staroměstskou, Palackého náměstí do Libuše v Praze 4, přičemž ve špičce by měla jezdit každých 8 minut, v sedlech pak 10 minut, večer ve dvacetiminutových intervalech a o víkendech co čtvrthodinu. Linka 10 bude do Zdib a Sedlce zajíždět vždy v přepravních špičkách, přičemž souhrnný interval spojů v přepravních bude 4 minuty.

Čtěte také...
- Expres Středočeský kraj: Praha souhlasí s tramvají do Zdib (vydáno 10. srpna 2018)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Pohled na možnou podobu terminálu Sedlec (vizualizace, Středočeský kraj)

Středočeský kraj teď

zdroj: http://benesov-city.cz/

zdroj: http://www.mb-net.cz

Počasí Beroun - Slunečno.cz

Redakce Beroun:

202 stredocesky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- stredocesky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!