Středočeský kraj má jasno, kdo zajistí dopravu
STŘEDOČESKÝ KRAJ - Krajští zastupitelé schválili výběr autobusových dopravců. Noví autobusoví dopravci začnou provozovat činnost od prosince příštího roku, a to po dobu deseti let. Vítězové budou obsluhovat osm oblastí...
Mezi novinkami je výrazně omlazený vozový park, který by měl být částečně i bezemisní, dále pak celovozová klimatizace, sčítací rámy a další novinky...
Na Hořovicku zůstane dál Arriva (7. srpna 2019, Vlčoun.cz/Filip Vlček)
Noví dopravci vyjedou na linky Pražské integrované dopravy s platností od 1. prosince 2024. Středočeský kraj zaplatí za dopravní obslužnost autobusy v osmi oblastech v letech 2024 až 2034 více než sedm miliard korun. Radní nedávno projednali výběr vybraných uchazečů a v pondělí 24. dubna jej schválilo i zastupitelstvo. "Jde o oblasti Kladenska, Hostivicka, Rakovnicka, Mníšecka, Mnichovohradišťska, Líbeznicka, Velvarska a Hořovicka. Šest oblastí jsme zadali jako společný zadavatel společně s hlavním městem Prahou, dvě, posledně jmenované, jsme soutěžili sami," uvedl radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký.
Zadávací řízení na nové smlouvy o veřejných službách probíhají ve čtyřech vlnách a v každé z nich bylo soutěženo 8 až 10 oblastí. Předložené nabídky jsou hodnoceny na základě nejnižší nabídkové ceny. "Požadovaná kvalita a úroveň služeb je zajištěna v zadávacích podmínkách jednotným standardem kvality PID, proto nebyla potřebná další kritéria, která by například zohledňovala bezbariérovost dopravy, vybavenost autobusů a další požadavky. Hlavním důvodem je udržení jednotné úrovně kvality ve všech soutěžených svazcích linek ve všech oblastech," dodal Borecký.
Linky v oblasti Hořovi zůstanou Arrivě (7. srpna 2019, Vlčoun.cz/Filip Vlček)
Středočeský kraj chce cestujícím neustále poskytovat kvalitní služby. "Této myšlence podřizujeme i vozový park. Ten by měl být výrazně omlazen. Ve výbavě autobusů požadujeme například klimatizaci a další výbavové prvky, které maximálně zpříjemní cestu, včetně nízkopodlažnosti, aby byla doprava pohodlná pro osoby na vozíku anebo pro maminky s kočárky,“ konstatuje Petr Borecký a pokračuje: „Novinkou budou sčítací rámy ve dveřích, díky kterým budeme moci optimálně plánovat dopravu. Dále chceme, aby se na linkách objevovaly i nízko – a bezemisní autobusy.“
Vybraní dopravci budou zajišťovat obslužnost od prosince 2024 po dobu deseti let. Dopravce ČSAD MHD Kladno bude zajišťovat dopravu na Kladensku a Hostivicku, Transdev Střední Čechy pak zajistí dopravu na Rakovnicku. ČSAD Benešov zajistí dopravu na Mníšecku a OAK Kolín pak bude vozit cestující na Mnichovohradišťsku. Líbeznicko zůstane dálv režii ČSAD Střední Čechy, na Velvarsku budou jezdit Autobusy Karlovy Vary a na Hořovicku budou dál jezdit autobusy Arrivy Střední Čechy.
Linky na Mníšecko bude zajišťovat ČSAD Benešov (3. července 2019, Vlčoun.cz/Filip Vlček)