ROPID představil vůz podle nových standardů
STŘEDOČESKÝ KRAJ - Poslední den listopadu přinesl cestujícím Pražské integrované dopravy první vánoční dárek v podobě příjezdu dvou kloubových autobusů Solaris Urbino 18 pro dopravce ČSAD Střední Čechy.
Vozy jsou součástí celkové šestikusové dodávky autobusů, které jsou vybaveny plně podle nových standardů kvality PID...
Jeden z nových Solarisů splňujících nové stadnardy PID (30. listopadu 2018, ROPID).
Nová řada kloubových autobusů zaujme už na první pohled svým moderním vzhledem. Autobusy jsou vybaveny výkonnými motory DAF a jsou opatřeny automatickou převodovkou. Motory splňují nejpřísnější normu Euro 6. "Vozidla jsou v rámci pilotního projektu s dopravcem ČSAD Střední Čechy vybavena již podle nových standardů kvality, které budou platit pro všechny autobusové linky PID v Praze a Středočeském kraji od roku 2020," řekl ředitel ROPIDu Petr Tomčík. Dodal, že mezi novinky patří i celovozová klimatizace, pohodlnější sedadla, více prostoru pro kočárky nebo vozíky pro invalidy, LCD obrazovky s informacemi o aktuální trase včetně návazných spojů a zvýšený počet tlačítek znamení k řidiči.
Jízdné je možné zaplatit už i kartou
Vozidlo je v rámci nových standardů opatřeno jednotným vnějším nátěrem PID a barevně je nově sladěn také interiér – červená sedadla, nerezové provedení zádržných tyčí a poprvé také modře zvýrazněná sedadla pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Samozřejmostí je již možnost platit jízdné nejen v hotovosti, ale cestující mohou zaplatit jízdní také bezkontaktní bankovní kartou či mobilní aplikací PID Lítačka.
Barva sedaček radí, zda nejsou vyhrazené pro hůře pohyblivé (30. listopadu 2018, ROPID).
"V kategorii kloubových autobusů dodala firma Solaris pro potřeby ČSAD Střední Čechy od roku 2009 již 15 autobusů. Nové vozy budou zajišťovat provoz zejména na našich nejvytíženějších linkách 375 a 367 mezi Prahou a Brandýsem nad Labem-Starou Boleslaví," doplnil pak ředitel ČSAD Střední Čechy Štěpán Ševčík. Solaris dodal do ČSAD Střední Čechy v rámci PID již téměř 80 autobusů. "V této konkrétní dodávce se jedná o autobusy nové generace, kde konstruktéři aplikovali nejen nové trendy v konstrukci autobusů, ale byly zde uplatněny také dosavadní zkušenosti s provozem našich vozidel," řekl ředitel Solarisu Roman Zdráhal.
IDSK potřebuje kapacitnější autobusy
Společnost IDSK potřebuje řešit navýšení kapacity autobusových příměstských linek ze Středočeského kraje do Prahy. IDSK proto požádalo dopravce, aby začali pořizovat více kloubových autobusů. "Pomůže to efektivně navýšit kapacitu na vytížených linkách, protože kloubový autobus má kapacitu až o 50 procent vyšší, avšak vícenáklady se zvyšují u kloubového autobusu jen o 15 až 20 procent," vysvětlil závěrem zástupce ředitele pro dopravu a marketing Integrované dopravy Středočeského kraje Martin Jareš.
Kloubový autobus Solaris je pohodlnější a prostornější (30. listopadu 2018, ROPID).