Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

V Plzni dojezdily vysokopodlažní soupravy T3

PLZEŇ - Všechny spoje MHD jsou od začátku července bezbariérové. Plzeňské městské dopravní podniky se po dodání nových tramvají Škoda rozloučily s poslední vysokou soupravou tramvají T3R-P, kde ani jeden vůz není nízkopodlažní...

Nejen na dodávku nových tramvají, ale i na bateriové trolejbusy se povedlo získat evropskou dotaci z programu IROP v celkové výši přes 700 milionů korun...


Rozlučková jízda spřaženou trojící tramvají T3R-P (30. června, Vlčoun/Jakub Klimeš)

"Slíbili jsme, že budeme investovat do projektů, které lidé pocítí v každodenním životě, a přesně to děláme. Jsem moc rád, že už nyní můžeme garantovat, že každý spoj, který na zastávku přijede, bude mít minimálně jeden nízkopodlažní vstup. Totální přechod na nízkopodlažní vozy by pak měl být realitou zhruba do dvou let," uvedl primátor města Plzně Roman Zarzycký. Jeho náměstek Aleš Tolar doplnil, že z průzkumů veřejného mínění a z ohlasů od občanů je zřejmé, že jejich prvořadým požadavkem na veřejnou dopravu je vedle spolehlivosti také jízdní komfort ve vozech a velmi kvitují to, na jak vysoké úrovni se daří v Plzni vozový park udržovat.

"Nízkopodlažnost vozů je jeden z klíčových parametrů, které moderní MHD musí splňovat vzhledem k potřebám seniorů, imobilních občanů i maminek s kočárky, jež veřejnou dopravu využívají," doplnil Tolar. Na nákup nových vozů se povedlo získat evropskou dotaci z programu IROP – nízkoemisní a bezemisní vozidla pro veřejnou dopravu, kdy v letošním roce dotace pokryla 70 procent nákladů na pořízení osmi tramvají 40T, v celkové výši téměř 300 milionů korun. Ze stejného programu by mělo být hrazeno dalších 5 velkokapacitních tramvají, s jejichž dodávkou se počítá do roku 2025.

Jako první byly plně nízkopodlažní spoje u trolejbusů

V letošním roce tak Plzeňské městské dopravní podniky přebírají 10 nových plně nízkopodlažní tramvají Škoda 40T. Díky nim můžeme od 1. července 2023 zaručit 100% nízkopodlažnost u všech našich spojů. To se nám povedlo jako prvnímu českému dopravnímu podniku s tramvajovým provozem," řekl Jiří Ptáček, generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků s tím, že trolejbusy jsou v Plzni plně nízkopodlažní od dubna 2018, autobusy pak od září 2019. "Jsem rád, že cestujícím můžeme tento komfort nabídnout i u tramvajových spojů," dodal. 


Poslední plně vysokopodlažní souprava tramvají T3 v Plzni (30. června, Vlčoun/Jakub Klimeš)

Díky Evropským dotacím se dopravním podnikům daří obměňovat také vozový park trolejbusů. "Během 4 let pořídíme za významné pomoci programu IROP celkem 14 standardních vozů 26Tr a 4 kloubové vozy 27Tr, které nahradí zastaralé trolejbusy z let 2006 až 2009,“ uvádí Miroslav Macháň, dopravně provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků. Celkově se z Integrovaného regionálního operačního programu v ČR investovalo do modernizace vozového parku veřejné dopravy více než 8,5 miliardy korun. Peníze pomáhají nejen zvyšovat bezbariérovost vozidel a jejich komfort pro cestující, ale také zlepšovat životní prostředí ve městech.

"Plzeň je skvělým příkladem, jak pomocí evropských peněz zlepšovat život lidí, v tomto případě cestujících hromadnou dopravou. Je zřejmé, že bezbariérové vozy jsou novým standardem," zdůraznila Helena Miškovičová, ředitelka sekce IROP z Centra pro regionální rozvoj, které projekty administruje s tím, že pro další období 2021 až 2027 je na rozvoj městské veřejné dopravy připraveno zhruba 7,1 miliardy korun, o které si můžou žádat dopravní podniky třeba na nákup tramvají, trolejbusů, elektrobusů a dalších nízkoemisních vozidel.

Zájemci se mohli s vysokopodlažními soupravami rozloučit

Plzeňští dopraváci během letoška vyřadí polovinu tramvají typu T3R-P z celkového počtu 20 kusů. To umožní řadit vozy T3R-P, už jen jako zadní vozy souprav, kde je přední vůz nízkopodlažní. K úplnému vyřazení vysokopodlažních tramvají dojde po dodání dalších 10 kusů tramvají 40T, které jsou očekávány v roce 2025. Soupravy vozů T3 jezdily v Plzni téměř 48 let a zájemci se s nimi mohli rozloučit v rámci speciální jízdy soupravy tří spřažených vozů. Ta vyjela v pátek 30. června z točny U Zvonu, kde byl od 14.00 hodin připraven i drobný doprovodný program včetně pamětních jízdenek.


Běžný spoj vysokopodlažních T3 před rozlučkovou jízdou (30. června, Vlčoun/Jakub Klimeš)

Plzeňský kraj teď

zdroj: http://www.zaktv.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Plzeň - Slunečno.cz

Plzeň na youtube:

Redakce Plzeň:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Jakub Klimeš

Kontakt na redakci:
- plzensky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!