Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Plzeň se dnes rozloučila s tramvajemi Astra

PLZEŇ - Plzeňské městské dopravní podniky naposledy do provozu vypravily tramvaje typu LTM 10.08, známé pod názvem Astra. Tyto první vozy s bezbariérovým přístupem Plzeňanům sloužily téměř čtvrt století.

Jedna z tramvají v Plzni zůstane a zařadí se do početné flotily historických vozů, druhá zamíří do strašického dopravního muzea...


Astry byly nedílnou součástí plzeňské dopravy (nedatováno, PMDP/Archiv)

První vůz Astra bylo možné spatřit v Plzni v roce 1997 při zkušební jízdě. Jednalo se o první moderní tramvaj s asynchronními trakčními motory na střídavý proud. "Odtud pochází název Astra, což je zkratka pojmu asynchronní tramvaj," vysvětlil tiskový mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků René Vávro. Tramvaj byla také prvním částečně nízkopodlažním vozem s bezbariérovým přístupem a s výsuvnou plošinou, která usnadňovala nástup.

Jedna z Aster se testovala také v hlavním městě

Tyto tramvaje s oficiálním označením LTM 10.08 byly první vyrobené vozy pro tramvajovou dráhu z produkce plzeňské Škodovky v poválečném období. Celkem jich do Plzně bylo dodáno jedenáct. První prototyp ev.č. 300 byl vyroben již v roce 1997 a své první cestující svezl v rámci zkušebního provozu v Ostravě, 17. dubna 1998. Vůz byl po těžké dopravní nehodě 18. ledna 2006 v Plzni na Borech sešrotován. Druhý prototyp, ev.č. 301, svezl své první cestující v Plzni 16. července 1998 a později se jako předváděcí vůz krátce objevil i v Praze. Právě tento vůz v Plzni zůstane.


Od loňského roku začalo vyřazování tramvají Astra (nedatováno, PMDP/Archiv)

Vozy se přes mnoho technických a konstrukčních problémů staly průlomovým mezníkem v tramvajové dopravě a vykonaly v Plzni velkou službu. "Dnes jsme naposledy vypravily na pravidelné jízdní řády zbývající dvě tramvaje tohoto typu. Jednu z nich, konkrétně vůz ev.č. 301, který byl vyroben jako druhý prototyp, plánujeme zachovat a zařadit mezi historické vozy v našem depozitáři," ubezpečil dopravní nadšence technik elektrické dtráhy dopravních podniků Jiří Trnka.

"Tramvaje Astra jsme už v minulém roce začali postupně nahrazovat novými vozy, které nabízí ještě větší komfort pro cestující, větší podíl nízké podlahy, moderní informační a odbavovací systém, klimatizaci prostoru pro cestující a další soudobé technologie zvyšující pohodlí a bezpečnost provozu," doplnil první náměstek plzeňského primátora Roman Zarzycký. 

Plány s rozlučkou zmařila koronavirová omezení

Škodovka dodala do Plzně během uplynulých let celkem jedenáct vozidel a poslední dva ukončily svou službu po 24 letech v pravidelném provozu ve čtvrtek 18. března 2021. "Kvůli vládním omezením spojeným s pandemií Covid-19 jsme bohužel nemohli naplánovat žádné slavnostní rozloučení příznivců těchto vozidel," podotkl mluvčí René Vávro s tím, že poslední dvě vozidla dle technických možností dojezdily na pravidelných spojích linky 1.


Jednu tramvaj Astra si dopravní podniky ponechají (nedatováno, PMDP/Archiv)

Plzeňský kraj teď

zdroj: http://www.zaktv.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Plzeň - Slunečno.cz

Plzeň na youtube:

Redakce Plzeň:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Jakub Klimeš

Kontakt na redakci:
- plzensky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!