Get Adobe Flash player

Tramvaje na Borská pole vyjedou už v prosinci

PLZEŇ - Stavba nové tramvajové tratě z Bor na Borská pole začala. Nese s sebou uzavírky a omezení, ale také termín zprovoznění. Cestující se po nové tramvajové trati svezou od poloviny prosince letošního roku. 

Nová trať na Borská pole vyjde přibližně na půl miliardy korun, stavbu zajistí slovenské TSS Grade a Doprastav a český Doprastav CZ...


V těchto místech se bude napojovat nová trať (31. ledna 2018, Jakub Klimeš).

Zatímco dělníci obsadili Kaplířovu ulici, aby zde mohli zahájit výstavbu 1,3 kilometru dlouhého prodloužení tramvajové tratě, cestující i auta ji ode dneška musí opustit. Spoje autobusových linek číslo 24, 26, 30, 36, N1 budou odkloněny z uzavřeného úseku Kaplířovy ulice oběma směry ulicemi Klatovská, Sukova a silnicí I/27. Na objízdné trase dotčených linek bude zřízena náhradní autobusová zastávka Dvořákova v prostoru křižovatky Klatovské a Dvořákovy ulice. Naopak po celou dobu odklonu bude bez náhrady zrušena zastávka U Darebáka ve směru z Bor.

Provoz na všech linkách se bude řídit novými jízdními řády. "V souvislosti s dopravními omezeními na trasách uvedených linek, zejména pak linek 26 a 30 upozorňujeme cestující, že bude docházet ke zpoždění spojů linek, na které nelze provozně reagovat. Proto apelujeme na cestující, aby tato případná zpoždění vzali při přepravě na zřetel," upozornil pak tiskový mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků René Vávro.


Dopravu na Borská Pole zajišťují zatím převážně autobusy (31. ledna 2018, Jakub Klimeš).

Zatímco stavaři řešili průběh výstavby, plzeňští radní se zabývali pojmenováním nových a změny názvů stávajících zastávek v souvislosti s budovanou tramvajovou tratí k Západočeské univerzitě. Její součástí budou dvě točny tramvaje a jedna nácestná zastávka, pro něž bylo nutné najít nové názvy. Naopak zanikne současná konečná tramvají a autobusů v Borském parku. U první konečné tramvaje vznikne nový terminál veřejné linkové dopravy. Tramvaje tak pojedou z centra přes Borský park (současná konečná Bory), Bory (s dopravním terminálem) a Ladislava Sutnara na konečnou Univerzita. 

"Při hledání nových názvů zastávek jsme se řídili metodikou, podle níž se pro názvy konečných zastávek přednostně užívají názvy čtvrtí a městských částí. Také se užívají názvy významných nebo zajímavých míst, institucí a úřadů státní správy a míst společenského a kulturního života. Z hlediska lepší orientace a možností uvádění názvů na transparentech tramvají a autobusů je snaha volit názvy co nejkratší," vysvětlil náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. Stavbu zrealizuje dodavatelské konsorcium slovenských společností TSS Grade a Doprastav a české společností Doprastav CZ, které zvítězilo ve dvoukolové soutěži, a to za částku 479,8 milionu korun bez DPH.


Lávka pro pěší uložena na pilířích tramvajového mostu (31. ledna 2018, Jakub Klimeš).

Plzeňský kraj teď

zdroj: http://plzen.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Plzeň - Slunečno.cz

Plzeň na youtube:

Redakce Plzeň:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Jakub Klimeš

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

  20160301 banner down 02 20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak několik tisíc návštěvníků? Napište nám a dozvíte se více!