Plzeňané se rozloučili s trolejbusy 21TrACI
PLZEŇ - Kdysi převratná moderna, nízkopodlažní trolejbusy Škoda 21TrACI, v Plzni v úterý 25. září definitivně dojezdily. Pokrok je nezastavitelný, a tak je nyní postupně vystřídaly další moderní trolejbusy, včetně těch parciálních.
Rozlučková jízda, doplněná ještě o dva autobusy podobného typu 21Ab, se uskutečnila za velkého zájmu dopravních fanoušků...
Zastávka Generála Lišky a startování dieselagregátu (25. září 2018, Jakub Klimeš).
Jízda začala krátce po 16.00 hodině výjezdem trolejbusu 21TrACI ev.č. 492 a plánovaně také autobusu 21Ab ev.č. 445 z vozovny na Karlově. "V rámci této události bylo možné se svézt i historickým autobusem Škoda 21Ab, který dosud nebyl k veřejným jízdám nabízen," informoval tiskový mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků René Vávro. Navíc průvod rozšířil ještě autobus 21Ab ev.č. 474 z muzea MHD ve Strašicích, který spadá pod Škoda-Bus-Klub.
Během rozlučky se jezdilo i na alternativní pohon
Průvod zamířil z Cínové v 16.08 hodin nejdříve ke Zvonu, kde se konala první foto zastávka a zároveň se poprvé při průjezdu Pražskou ulicí využil alternativní pohon trolejbusu. Po pauze se trojice vozidel v 16.25 hodin rozjela směrem do Černic po trase linky číslo 13 přes Doudlevce a Slovany. V zastávce Generála Lišky se opět přešlo na alternativní pohon a trolejbus se vydal ulicí k Plzenci, tedy cestou, kudy trolejbusy ani normálně nejezdí, směrem do zastávky K Losiné, kde se konala další pauza na focení. Přes obratiště Černice pak trolejbus udělal ještě jedno kolečko ulicí K Plzenci a zpět do zastávky K Losiné.
Pózování pro fotografy v obratišti Čechurov (25. září 2018, Jakub Klimeš).
Následoval už přejezd zpět 'pod dráty' a cesta do města. Při přechodu z dieselagregátu na pohon z trolejí ale došlo na voze k drobné závadě a mimo plán se zastavilo i v obratišti Čechurov. Po vyřešení už se ale zamířilo opět ke Zvonu a odtamtud v 16.25 hodin už do vozovny, kde si všichni zbývající cestující vystoupili a naposledy se naskytla možnost si při této akci vyfotit bok po boku trolejbus 21Tr a autobus 21Ab. Následovala poslední zátah do vozovny.
Trolejbusy 21Tr v Plzni jezdily téměř dvacet let
První trolejbus 21Tr se v Plzni objevil v roce 1999 jako prototyp, označený tehdy ev.č. 479. Později se přesunul do Hradce Králové a číslo 479 bylo znovu obsazeno už sériovým vozem dodaným v roce 2001. Posledním dodaným vozem byl vůz čísla 496, dodaný v roce 2004, který zároveň zůstává jako historický vůz. Pro úplnost dodejme, že vůz ev.č. 492, který si v úterý užil své tři hodiny slávy, byl dodán v roce 2003. V Plzni tedy sloužil 15 let, k čemuž se vztahuje i cedulka za čelním sklem, která normálně označuje pořadí linky, kterou daný vůz zajišťuje.
Poslední zátah plzeňského trolejbusu 21TrACI do vozovny (25. září 2018, Jakub Klimeš).