Olomoucké tramvaje se vrátily na Novou Ulici
OLOMOUC - Po sedmi měsících zase jezdí cestující na Novou Ulici tramvajemi. Skončila totiž rozsáhlá a náročná modernizace dvou úseků tramvajové tratě mezi zastávkami Okresní soud a Nová Ulice.
V současné době se již připravují další investiční akce. Dopravní podnik chystá dokončení tratě na Nové Sady nebo rekonstrukce dalších tratí...
Na zmodernizovanou trať se po sedmi měsících vrátily tramvaje (21. února 2025, DPMO)
Výluka tramvajového provozu z důvodu modernizace trati na Novou Ulici byla ukončena 20. února, v pátek 21. února se na trať vrátily tramvaje. Trasu obsluhují tři tramvajové linky číslo 1, 4 a 6, jak tomu bylo před výlukou. Předmětem modernizace byly dva úseky trati, které zůstaly ještě v původním stavu z druhé poloviny 80. let, šlo o úseky od zastávky Wolkerova po zastávku Fakultní nemocnice v ulici Brněnské a úsek v ulici Hraniční od křižovatky Brněnská – Hraniční po smyčku tramvají. Náklady na modernizaci trati jsou z většiny financovány Evropskou unií z Operačního programu Doprava.
"Městská hromadná doprava se v Olomouci rozvíjí vysokým tempem. Nejenže díky dotačním prostředkům pravidelně obnovujeme vozový park, v letošním roce přebírá dopravní podnik také devět nových moderních tramvají a připravuje se nákup elektrobusů. Kromě toho průběžně opravujeme a modernizujeme tramvajové tratě," uvedl primátor města Miroslav Žbánek.
Na zmodernizovanou trať se po sedmi měsících vrátily tramvaje (21. února 2025, DPMO)
Cestující se na novém úseku trati v Brněnské a Hraniční ulici mohou těšit na pohodlnější a rychlejší cestování. "Součástí modernizace byla i kompletní rekonstrukce zastávek Wolkerova, Fakultní nemocnice (směr NU) a Nová Ulice. Cestování po modernizované trati bude rychlejší a jízda plynulejší. Vliv má nová infrastruktura i na okolí stavby, a to díky nízké protihlukové cloně a výsadbě rozchodníků, které budou mít příznivý dopad na klima dané lokality," doplnil pak místopředseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce Jaroslav Michalík.
Modernizace byla zahájena v letních měsících a trvala necelých 7 měsíců. "Z hlediska provedení stavebních prací byl nejnáročnější přesun stovek tun materiálu, počínaje odtěžováním neúnosných konstrukčních vrstev, přes návoz nových konstrukčních vrstev ze štěrkodrtí, až po realizaci nového tramvajového svršku," popsal člen představenstva pověřený řízením technického úseku dopravního podniku Petr Kocourek. Souběžně se stavebními pracemi na trati realizovalo statutární město Olomouc také opravu podchodu Pionýrská a koordinovaný tah Brněnská - Hraniční.
Na zmodernizovanou trať se po sedmi měsících vrátily tramvaje (21. února 2025, DPMO)
"Z důvodu dokončení výsadby rozchodníků a stavby ostrůvků u přechodu pro chodce v Havlíčkově ulici bude na jaře na trati ještě vyloučen provoz, předpokládaný termín je 1. až 21. dubna," upozornila tisková mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Anna Sýkorová. Tak také doplnila, že náklady na modernizaci trati přesáhly 225 milionů korun a jsou z většiny financovány Evropskou unií z Operačního programu Doprava 2021 - 2027. V přípravě jsou už i další projekty, které mají za cíl zatraktivnit městskou hromadnou dopravu.
Kromě modernizace trati v ulicích Brněnská a Hraniční dopravní podnik připravuje třetí etapu trati na Nové Sady. "Máme již také územní studii na modernizaci tramvajové trati v ulicích Palackého, Litovelská a třída Míru a v přípravě studii rekonstrukce trati v Hodolanské ulici. Dopravní podnik rovněž řeší projekt na bezhotovostní platbu jízdného ve vozidlech. Poděkování za přípravu a realizaci všech těchto rozvojových projektů patří všem zúčastněným, ať už týmu dopravního podniku nebo lidem z magistrátu, ale také občanům, kteří veřejnou hromadnou dopravu pravidelně využívají," uzavřel investiční náměstek primátora Miloslav Tichý.
Na zmodernizovanou trať se po sedmi měsících vrátily tramvaje (21. února 2025, DPMO)